Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av M1cke Visa inlägg
    Nu har jag läst hela tråden vilket förmodligen var ett rejält misstag hehe.
    Har parallellt suttit och kikat på tradera och marketplace i jakt på en lämplig
    4601 till havsöringsfisket och kanske en vc pike eller en till jb till gäddfisket och kanske en.... det här kommer inte bli billigt känner jag.

    Hur som helst tack för en massa fina bilder och många bra tips!

    Välkommen!

    Ja det är helt klart äventyrlig mark att beträda, rullpor har ju en tendens att påverka plånboken….

    Kommentera


    • Mina 4601-bäbisar!
      2 st DDL IMAE
      1 st Gunnar på utflykt
      Bifogade filer

      Kommentera


      • 1965.

        Var det du som lade högsta budet?

        edit... Nu ser jag att den förra auktionens vinnare dagen efter har lagt ut den till auktion. Han kan med andra ord inte ens fått hem den! Använder förra säljarens bilder!

        Auktionen som gick ut igår:


        Auktionen som startade idag:


        Jag vet inte allt och de kanske känner varandra... Inte vet jag men lite olustigt oavsett. Antingen arbetar de i lag och då är det fult (kompis-shill-bidding) eller så känner de inte varandra och då är det bara business för den som köpt och innan han fått hem varan säljer den (med den förra säljarens bilder).
        Senast ändrad av Retroräven; 2023-08-23, 16:38.

        Kommentera


        • Ja, rätt många Traderaauktioner är ju uppenbart riggade när man kollar köpar-säljar-historiken och priserna.
          Så jävla trist att buda mot bulvaner och Tradera skiter i det så länge de får in provisionen...


          Ursprungligen postat av Retroräven Visa inlägg
          1965.

          Var det du som lade högsta budet?

          edit... Nu ser jag att den förra auktionens vinnare dagen efter har lagt ut den till auktion. Han kan med andra ord inte ens fått hem den! Använder förra säljarens bilder!

          Auktionen som gick ut igår:


          Auktionen som startade idag:


          Jag vet inte allt och de kanske känner varandra... Inte vet jag men lite olustigt oavsett. Antingen arbetar de i lag och då är det fult (kompis-shill-bidding) eller så känner de inte varandra och då är det bara business för den som köpt och innan han fått hem varan säljer den (med den förra säljarens bilder).

          Kommentera


          • Bullvad?

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Sommarfiske
              Ja eller så är det så att jag frågade fint och försiktigt om jag fick använda hans bilder då jag inte har råd att köpa så dyra rullar och ligga på lager. Tråkigt att det blir sånt snack om fusk direkt. Gud aldrig hört vem säljaren är och jag själv var bara nyfiken på att äntligen få se en in real life..

              bulvader och känner varandra…. Men gud vilka fantasier man kan skapa när man har för lite att syssla med. Blev tipsad av en jag haft långt gott samtal om det här forumet när alla väger ledde till förvirring. Jag hade nog aldrig frågat personen om när fotnumret är i från i sånt fall då hade jag väll redan vetat det av min så kallade bullvad..

              tråkigt att man sänker skepp först innan man tänker att det kan finnas helt lagliga och logiska anledningar. Skäms på er som förtalar folk om sånt !
              Du har "inte råd att köpa så dyra rullar"... "och ligga på lager"... Du har inte gjort annat än köpt/sålt fiskeprylar på tradera senaste året. Ofta med riktig usla bilder - så det är bra om du lånar bilder...
              Nästan 1000 auktioner på 12 månader. Inget fel med det. Grattis. Du är handlare.
              Senast ändrad av Retroräven; 2023-08-23, 18:02.

              Kommentera


              • Du är ju inte riktig någonstans. Jag har inte råd att äga dom liggandes på hyllan. Men att köpa och sälja för samma peng har jag nog råd med. Jo dom
                firma skattar man ju på allt man säljer. Gör du det ?

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Sommarfiske Visa inlägg
                  Du är ju inte riktig någonstans. Jag har inte råd att äga dom liggandes på hyllan. Men att köpa och sälja för samma peng har jag nog råd med. Jo dom
                  firma skattar man ju på allt man säljer. Gör du det ?
                  Jepp det gör jag. Men jag tog bort meningen om skatteverket för jag erkänner att jag missade att du faktisk var reggad som företag. Backar på det. Inget annat.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Sommarfiske
                    något fel med det? retroräven. ? du tog bort det om skatteverket... varför då? kände du att du kastade sten i glashus? Som firma skattar jag på allt. och som firma hoppas jag att jag säljer 1000 produkter på ett år.. annars vore det snart ingen firma längre... Men du som hänger ut mig för att vara bulvad..är det pga att säljaren har godkänt att jag får använda hans bilder då det kanske blev för mycket som skedde samtidigt.. Likviditeten i ett bolag är ganska viktig... men jag är rätt säker på att jag sett ditt namn förut någonstans. så då finner jag nog ut vem du är så kan vi ju ringas och snackas som vanliga människor istället för att sitta anonyma på internetforum och förtala folk att dom är skattefuskare och bulvader...Förtal mot ett företag som skadar företagets rykte kan bli dyrt både för företaget men även för den som sprider lögner.
                    Kör hårt.

                    Kommentera


                    • Hörru Sommarfiske. Det där med bulvaner var det jag som påstod och mest i allmänhet. Men känner någon sig träffad kan man ju alltid fråga varför?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 577 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 832 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 642 svar
                      235 583 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Kryckan
                      av Kryckan
                       
                      Startad av metspö, 2016-08-10, 09:18
                      30 svar
                      3 365 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01
                      96 svar
                      10 569 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Flex
                      av Flex
                       
                      Arbetar...
                      X