Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Click image for larger version

Name:	20260527_181512.jpg
Views:	438
Size:	1,41 MB
ID:	2667137
    En tidig 4600c3 utan IAR.

Kommentera

• Nu blir jag nostalgisk. En sådan 4600 C3 köpte jag -92 för att ersätta min abumatic 270 till abborrfiske. Den kostade 940 kr. Tänkte för några år sedan sätta i ett IAR-lager i den, som jag hade hemma passande nyare ambor, men denna rulle har mindre diameter där. Den fick förbli original förutom byte av bromslameller.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Esoxfreddan Visa inlägg
        Nu blir jag nostalgisk. En sådan 4600 C3 köpte jag -92 för att ersätta min abumatic 270 till abborrfiske. Den kostade 940 kr. Tänkte för några år sedan sätta i ett IAR-lager i den, som jag hade hemma passande nyare ambor, men denna rulle har mindre diameter där. Den fick förbli original förutom byte av bromslameller.
        Fiskar mycket med rullar utan IAR och föredrar det i många fall. Sen att IAR lagret oftast är den svagaste länken i de flesta rullar oavsett märke.

Kommentera

• Det ligger en del i det. När jag fiskade med poppers och andra ytbeten till abborre blev det väldigt avigt för mig när jag skaffat en ny ambassadeur med IAR. Efter ett tag hade jag vant mig och fått in en ny rörelse, men jag kan inte säga att IAR är bättre till just den sortens fiske i alla fall...

Kommentera

• Här har det i mitt tycke varit stiltje alldeles för länge ang bilder på våra kära Ambor!
            Om det sen beror på ”klumpen i magen” pga ABUs nedläggning, eller om luften gått ur forumet känns oklart. Dock är förändring högt på tiden!
            Tänker ang den tunga nedläggningen att vi ju definitivt inte kan göra saken sämre genom att visa våra rullar, tvärtom borde vi ju faktiskt i ren trots mot det befängda Amerikanska beslutet göra just detta! I sammanhanget om inte annat så för självkänslans skull.
            Inleder själv med den sobra kulören Maroon då jag dels själv är såld på den, och dels pga önskemål från Thorns.

Click image for larger version  Name:	IMG_2520.jpg Views:	0 Size:	2,43 MB ID:	2668980
            Senast ändrad av Piscantur stercore; 2026-08-18, 11:16.

Kommentera

• Efter att hela ungdomens år suktat efter en Ambassadeur, har jag äntligen en i handen. En 2500C från 1977, som nyligen ropades hem på Ebay.

Det är ett nyvaknat intresse som jag kärt plockar upp och besöker igen. Satt och googlade och ramlade in på YT, där jag såg någon yngling fiska i strömmande vatten med en obegripligt liten multirulle. Så jag började söka mer och helt plötsligt suktade jag efter en Tsurinoya Dark Wolf, Curado BFS och Daiwa Tatula BF70. Borde kanske ha stannat där, men sen påmindes jag om min barndomsdröm när jag såg någon japan smyga runt med en glänsande grön 2500C.

Har insett att jag är sen på bollen, att jag skulle få bättre och definitivt billigare om jag köpte något modernt. Men det skiter jag i. Ser fram emot att få tuna och trixa med min 2500C.

Click image for larger version

Name:	IMG_1459 Medium.jpg
Views:	199
Size:	68,5 KB
ID:	2668993

Kommentera

• Kul att första Amban blev en av de minsta, hoppas du kommer att trivas med den. ”Risken” är isf uppenbar att du snart kommer att vilja ha fler, det finns ju en och annan storlek att välja mellan…
                Lycka till!

Kommentera

• Hittade denna i garaget, det framgår inte vilken modell det är på rullen. Finns det någon här som har koll?
                  Click image for larger version

Name:	image.png
Views:	161
Size:	171,2 KB
ID:	2669019

Kommentera

• 6500c nåt, skulle behöva se lite fler och bättre bilder för att förhoppningsvis få fram exakt modell. Ffa är bild på vänstergavelns utsida viktig.

Kommentera

• 5600C4 med ny vev

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 559 visningar
                      0 gillar