Ursprungligen postat av j1mb0
Visa inlägg
Personligen ser jag fler fördelar med odelade eller delat vid handtaget än mot 2 delat på mitten.
Bor själv i lägenhet 5 vångar upp med hiss det är väl ända gången jag känner att det är stökigare att hantera längre spön men det är inte jobbigt med långa odelade spön bara lite krångligare när man ska ta sig till & från bilen genom dörrar & hissar annars är det bara enklare.
Spön som är delade vid handtaget förvarar jag alltid som odelade
Fördelarna bli istället att spöna är ALLTID riggat & klart bara att dra av spö strumpan & börja fiska, 2 delade har en förmåga att linan snurrar runt ibland & det blir lite stökigare när man ska sätta ihop dom med lite lin trassel.
Spön som är delade vid handtaget sitter bättre ihop & vrider sig inte inte lika lätt när man man fiskar (har aldrig varit med om spön delade vid handtaget vrider sig)
Spön delade vid handtaget tål mer & ger bättre känsla (odlat ännu bättre)
Kan hålla med om delat vid handtaget ser jag ingen direkt fördel med om inte spöt är längre än 8,6 & man ska ta det med på flyg resor, 8,6 fot är max längden på spötuber som går att ta på flyg. Annars kan det vara odelat eller delat på mitten för min del.
Kommentera