0.40 till jerk? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

0.40 till jerk?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Och jag som tyckte att 0,30 är för tjockt :P Kör uteslutande med ~0,25 till mitt jerkfiske (och även haspelfiske för övrigt), funkar kanonfint, ALDRIG haft problem i form av att linan skär ner och kommer inte ihåg mitt senaste skatbo (antagligen 2-3 år sedan, om det räcker). Vill inte heller påstå att jag är någon magiker när det gäller att kasta med ambor eller att jag pillar särskilt mycket med c-vikterna, men jag får hygglig längd och kan kasta även lite tyngre beten utan problem.

Tracer Braid har blivit en av mina favoritlinor.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lucius Visa inlägg
      Jag gör det, funkar för mig. Men det var väl från 35 g och uppåt? Om huvudsakligen skulle fiska med beten runt 35 g så skulle jag ha 0.36. (Som jag skrivit ovan). Om det handlar om ännu lättare jiggfiske kör jag haspel med 0.20 och ibland ännu tunnare. Vid det fisket behöver du en lina som skär bättre i vattnet och några fyrahundrakronors bottennapp är ju inte aktuella.

Ja mellan 35-130gr kommer jag att kasta.. Inte ofta jag kastar 35gr men man vill ju kunna ifall man får för sig att buster 2or funkar bättre för stunden

Kommentera

Ja jädrar...Det är väldigt vilken spridning det blev på lindiorna!Det är det här som är så kul med Fs,man lär sig alltid något nytt! :-D

Kommentera

Jag kör 0,31 Tufline på en 6601 c4 och 200g selection spö, kastar upp emot 150g med det... Nemas problemas.
          Men däremot så blir det Sufix 832 i samma dimention nästa gång.

Kommentera

Och jag som tyckte att 0,30 är för tjockt :P Kör uteslutande med ~0,25 till mitt jerkfiske
            Ja nu jäklar framstår fler av oss som överdimensionerade lindansare

Du vinner Lozz jag kör på med Power Pro varför byta när man aldrig haft problem ?

Jo jag lovade ju i en tråd att prova ett par av dom billiga, har Spectra FINS prt braid 0,35 för test, hmmm den känns plötsligt väldigt grov ! !
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
              Ja nu jäklar framstår fler av oss som överdimensionerade lindansare

Du vinner Lozz jag kör på med Power Pro varför byta när man aldrig haft problem ?

Jo jag lovade ju i en tråd att prova ett par av dom billiga, har Spectra FINS prt braid 0,35 för test, hmmm den känns plötsligt väldigt grov ! !
              Hej "Yxan";

Du har helt rätt. Man ska aldrig byta vinnande häst! PowerPro har jag gillat sedan Daniel Palush i Gävle sålde PowerPro till mig för första gången 1997. Är det någon som vet vad Daniel Palush sysslar med idag?

Old Firehand
              www.trumman.com - http://www.trumman.com/bomber/bomber_hj6.htm

Kommentera

Jag vet att flera ogillar Power pro då den anses tappa färgen, den blir lite gråsjaskig och upplevs fransa sig mm. Men allt det är estetiska synpunkter. När det gäller funktion har jag under alla år inte haft nått att klaga på. Har provat 3 andra märken vilka alla givit mig bekymmer på ett eller annat sätt. och det har varit fulldyra kända märken.

Men som sagt ska snart prova en FINS och ett annat billighetsmärke jag har i lådan. tills dess får power pro 0,32 vara No:1
                Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Alla verkar dock eniga om PowerPro. Kul! Jag sällar mig också till skaran som är nöjda med den linan.
                  Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
                    Jag vet att flera ogillar Power pro då den anses tappa färgen, den blir lite gråsjaskig och upplevs fransa sig mm. Men allt det är estetiska synpunkter. När det gäller funktion har jag under alla år inte haft nått att klaga på. Har provat 3 andra märken vilka alla givit mig bekymmer på ett eller annat sätt. och det har varit fulldyra kända märken.

Men som sagt ska snart prova en FINS och ett annat billighetsmärke jag har i lådan. tills dess får power pro 0,32 vara No:1
                    Hej Anders "Axe Exxet" Eriksson;

Alla färgade dyneema- och spectralinor tappar färg med tiden och blir ljusgrå och ibland helt vita. Att linan "fransar" sig beror ofta på slitna och spåriga toppöglor och spöringar. Vissa linor som exempelvis Berkleys Fireline är mer kända än andra för att se luggslitna ut redan efter några få fisketurer....

Nobody & Nothing is forever!

Old Firehand
                    www.trumman.com - http://www.trumman.com/heddon/x9269_zaragossa.htm

Kommentera

Äh det får bli Tuf line 0.33 när jag får pengar.. Kör tuf line på haspel men då i 0.20 och där funkar den bra..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av perch61, 2025-11-12, 18:32
                      4 svar
                      478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg perch61
                      av perch61

Startad av frycke, 2026-06-12, 21:32
                      0 svar
                      143 visningar