Har övergett Predatorn nu och det blir en 5501 CS Pro Rocket, funderar på ta 2011 års modell ist för 2012 bara för färgen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Köpråd Multirulle
Collapse
X
-
Bra tänkt! Predator och inshore är flugor...Ursprungligen postat av Andreeee Visa inläggHar övergett Predatorn nu och det blir en 5501 CS Pro Rocket, funderar på ta 2011 års modell ist för 2012 bara för färgen.
Häls /T
Kommentera
-
Har hört att det skulle vara så... men hur kan de vara så identiska när det skiljer ca 100 gram i vikt enligt specifikationerna? Nyfiken...Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inläggInshoren och Predatorn är identiska förutom frikopplingen och utväxlingen, just saying
Båda= Otrimbara om du inte byter ut lite grejer (med UT's kit dvs)
(Utseende mässigt skiljer dom men det förstår ni nog)
Kommentera
-
SimpZeN
Ingen större koll, vet dock att ursprungligen så kom Inshoren med rostfri utväxling som väger bly.
Har ägt båda rullarna och kan faktiskt inte säga att inshoren var märkvärt tyngre konstigt nog.
Den sortens utväxling skippades på predatorn pga att den skar ihop helt enkelt. Blev någon legering istället, vet inte om hela dreven ändrades eller om dom bara coatades med legering dock.
Har dock för mig att Inshorens första var silver färgad och predatorn och senare inshore har brons färgad.Senast ändrad av Guest; 2012-10-07, 21:40.
Kommentera
-
Det finns en pro rocket 5501 till salu här http://www.fiskesnack.com/forum/show...-CS-Pro-Rocket
Kommentera
-
Halloj igen !
Med all respekt, kanske trampar på några tår nu, men det är inte personligt utan bara väldigt intresserad av detta med olika konstruktioner och dess för- å nackdelar. Det sägs mycket om dessa rullar och vissa saker stämmer inte med hur det borde vara rent teoretiskt.
Texten hämtad från annan tråd;Kör 2 kast vikter på predatorn och inshoren och kan ta i och snärta kast ändå. Kör fyra vikter på min C3a och måste vara försiktigare i utkasten. Inshoren och predatorn har ett visst tröghets moment i början av spol accelerationen.
Håller med om detta MEN. har du stort tröghetsmoment så är det i princip (teori igen) orsak till skatbo, Stor tröghet gör att spolen accelererar långsammare men och bromsar in långsammar vilket ger skatbo då den roterande massan får mycket rörelseenergi. Så förklaringen till skillnader mellan olika rullar stämmer inte teoretiskt. Teorin säger att den där du får skatbo har större tröghetsmoment.
Här är jag inte lika övertygad, Predatorn ändrades på vissa punkter, men jag kan skruva isär båda och kolla det hela.Inshoren och Predatorn är identiska förutom frikopplingen och utväxlingen, just saying
Ang. Inshoren så visst kan det va så, Men detta uttalande låter otroligt skumt. Får en känsla av att du pratat med fel person på ABU. Varför fortsätta marknadsföra och sälja en produkt som är ett stolpskott ? ? I så fall är det ju inte produkten utan ABU:s marknadsstrategi som är ett stolpskott.Abu ansåg att man vann robusthet i konstruktionen, MEN herr Ulf Tingström själv sade (mailade) till mig att predatorn och Inshoren är enligt honom stolpskott från ABU,
I vilket fall så fungerar min Predator utmärkt på ett LF Chopper och beten runt 100 gr. Har jämfört med C3 till samma fiske och med C3:an så ligger jag konstant på gränsen till "overruns" och kastar ändå inte bättre än Predatorn. Predatorn kan upplevas som trög, det håller jag med om. Men den är ruskigt stabil. För med dessa kastvikter och ett litet fel i handhavandet så är skatbot av kategorin "klipp lös skiten". Och min predator kastar långt och helt stabilt, kanske på bekostnad av ngra meter, men med 100 gr i linan så tar jag detta.Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
SimpZeN
Jag har monterat isär dom båda, flyttat diverse delar mellan dom och trixat, delarna passar ihop, ser inte vad mer som är annorlunda, båda har extra backspärr, båda har fast spole, båda har HPCR lager, vevarna skiljer lite i mått och tjockhet, Sitter väl de vanliga carbon matrix lamellerna i.
Kan så klart ha missat något mer som skiljer!
Ulf Tingström = UT han som skapade UTReel och ingen på ABU
Kommentera
-
Alla rullar är väl stolpskott ifrån hans sida, det gör ju bara att hans firma går bättre. Lite fel sätt att marknadsföra sig på dockUrsprungligen postat av SimpZeN Visa inläggJag har monterat isär dom båda, flyttat diverse delar mellan dom och trixat, delarna passar ihop, ser inte vad mer som är annorlunda, båda har extra backspärr, båda har fast spole, båda har HPCR lager, vevarna skiljer lite i mått och tjockhet, Sitter väl de vanliga carbon matrix lamellerna i.
Kan så klart ha missat något mer som skiljer!
Ulf Tingström = UT han som skapade UTReel och ingen på ABU
.
Min predator orsakar inga skatbon alls medans C3an har tendens att köra iväg. Så denna detalj om ultra-cast är då inget som passar mig.
Kommentera
-
SimpZeN
Haha njah han sa det när jag frågade om att trimma predatorn med hans kit, så han hade win/win i vilket fallUrsprungligen postat av Thomas.L Visa inläggAlla rullar är väl stolpskott ifrån hans sida, det gör ju bara att hans firma går bättre. Lite fel sätt att marknadsföra sig på dock
.
Min predator orsakar inga skatbon alls medans C3an har tendens att köra iväg. Så denna detalj om ultra-cast är då inget som passar mig.
Ja predatorn kan du ta i med så du skiter på dig utan att skatbon uppstår, C3an är lite känsligare men man kastar lika långt
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
32 136 visningar