Casting rekord med ABU 2500 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Casting rekord med ABU 2500

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det är en vanlig Calcutta TE 201 DC, första versionen ( den en karbonkopia av en Conquest DC i samma årgång ) som jag köpte här hemma faktiskt //T
    Senast ändrad av tonyex; 2012-10-11, 14:48.

Kommentera

Ursprungligen postat av Evo6 Visa inlägg
      Hej
      Såg att det var nån Italienare på senaste Casting WM som slog nytt rekord i längd med en trimmad ABU 2500 med bland annat trimmspole från Japanska Avail.
      Jag tror att i den klassen så var det tidigare längdrekordet satt med en Shimano Calcutta TE DC men nu är det alltså en trimmad 2500 som har rekordet igen.
      Nu lär väll inga av dom här rullarna i det skicket som dom använder dom vid Casting vara så lämpade för fiske så det kanske blir lite orelevant för oss vanliga fiskare men jag tyckte det var kul att se att det fortfarande går att slå DC rullar med en gammal kaffekvarn från Svängsta
      Världsrekordet i Gren 9 Spinn längd tvåhands lyder 116,32 sattes 2008 i Polen av engelsmannen Colin Howlett med en 2500c och Availspole.

Svenska rekordet är på 104,30 och sattes 2011 av undertecknad med 2500c och Availspole. Liksom Colin använder jag spöt Zziplex Profile Lure.
      Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
        Vilken viktklass ?? Calcuttan hade rekordet på 18 gr beten satt av en svensk som jobbar på sportfiskeboden så sverige 0 italien 1
        Micke Boettges världsrekord från 1996 är i gren 7 haspel längd tvåhands. 119,41 meter kastade han och blev dopingtestad;-)

Calcutta Dc är ingen vanlig syn på Casting vm.

Ambassadeur 2500c är lätt den vanligaste rullen i Spinn längd tvåhands.

Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Ursprungligen postat av Fisktutte Visa inlägg
          Micke Boettges världsrekord från 1996 är i gren 7 haspel längd tvåhands. 119,41 meter kastade han och blev dopingtestad;-)

Calcutta Dc är ingen vanlig syn på Casting vm.

Ambassadeur 2500c är lätt den vanligaste rullen i Spinn längd tvåhands.

http://iof1.idrottonline.se/SvenskaC...asting/Rekord/
          Skönt att läsa ett inlägg av nån som vet vad han snackar om.....end of discussion liksom...
          [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
          [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ja huuuga.... När den där shimanomaffian sätter igång och sprider sina lögner är det bäst att ta i direkt och hugga mot fotknölarna för att bekämpa dessa irrläror... Den mörka sidans lockelse är verkligen förförisk

Kommentera

Jag hittade resultatet med 18 gr baten Calcutta DC och världsrekord på sportfiskebodens reklam för DC rullen annars hade jag inte yttrat mig...

Dom har även en text som säger att revo torro 60 storlek ska va den starkaste lp rullen men det kan jag motbevisa ganska enkelt

Vad är anledningen att man använder 2500 rullar, att dom är lättare att trimma så man få r dom som man vill ha dom ?

Kommentera

Det är väl bara att erkänna att jag bara är avundsjuk på dig för att du hittat en ursäkt att köpa en dc :o

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Jag hittade resultatet med 18 gr baten Calcutta DC och världsrekord på sportfiskebodens reklam för DC rullen annars hade jag inte yttrat mig...

Dom har även en text som säger att revo torro 60 storlek ska va den starkaste lp rullen men det kan jag motbevisa ganska enkelt

Vad är anledningen att man använder 2500 rullar, att dom är lättare att trimma så man få r dom som man vill ha dom ?
                  hahahhaa jaaadu vad säger man

reklamen säger att calcuttan kastar världsrekord = Då måste det vara så
                  reklamen säger att revo toro starkaste LP rullen = Det kan inte stämma

gäller att sålla ut lögnerna och sanningarna på näten, sen vad man väljer som sanning och lögn är upp till var och en
                  FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                  SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Akta dig noga mojoman!
                    De skriver också att prorocketen är bästa amban. Med den träffprocent de uppvisar talar "allt" för att du kan dänga din nya rocket i väggen...

Kommentera

reklamen säger att revo toro starkaste LP rullen = Det kan inte stämma
                      Antagligen är både Culcuttans rekord och Torrons styrka gammal info.

Vad tror du själv om Tranx jämfört med en Torro 60/61
                      Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-10-12, 18:31.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      231 svar
                      32 075 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gösalf
                      av Gösalf