ABU Garcia Orra S - Storlek för havsöring? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU Garcia Orra S - Storlek för havsöring?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
    Den där rullen väger väger ju nästan 450 gram!? Låter i mina öron väldigt tungt, och snarare som något för typ torskfiske från båt, men det är ju olika vad man gillar. I mitt tycke är storlek 2500 lagom för havsöring eller möjligen 4000 om det är en lätt rulle (motsvarande storlek 20-40 i ABU-världen). En låg vikt är tacksamt vid långa fiskepass, och vid havsöringfiske behöver du ju varken någon särskilt tjock lina eller överdrivet stark broms.
    som sagt har ett annat spö med, 9" motsvarande 40rulle.. den funkar fint me.. men gillar att ha lite längre spö för det mesta.. men absolut det är i största laget :P men de funkar kanonbra och jag har inga problem att stå en hel dag med det för att det skulle vara för tungt..
    I höstas var jag glad att jag hade det spöt när jag försökte få en sista hö för året för rätt som det var small det till och en lax på 4kg satt där ist..
    Sen vill jag ha ett spö som jag kan ha till vad som helst.. kan fiska torsk eller fiska lax med om jag vill det. Även vid bottenmete är det skönt att kunna kasta betydligt längre än med ett mindre.. men allt e en smaksak

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
    231 svar
    31 990 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Gösalf
    av Gösalf