Hjälp med haspel! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med haspel!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
    Va fan, du stog ju ungefär 40cm från en Sorön STX i mitt fiskerum :-)
    Jaha? Det betyder väl inte att jag känt på någon sån? :p hehe

Kommentera

Stx är en underbar rulle. Jämn o fin broms oxå. Som går att ställa riktigt hårt om man vill
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av john.ohrberg Visa inlägg
        Jaha? Det betyder väl inte att jag känt på någon sån? :p hehe
        Jamen har jag vetat det så har vi ju kunnat kännt o klämt lite :-)
        Btw, den funkar klockrent på ett SG Bushwacker.
        God natt !

Kommentera

Hehe ja jag får testa den någon gång har ju tid på mig att bestämma mig

Kommentera

Måste slå ett slag för penn, har använt ett gäng olika rullar.
            Okuma har jag haft trio, inspira + 1till, dom är jättefina nya, börjar dock glappa ganska snabbt.
            Shimano har jag haft många, bland annat super gt, spirex och sienna, visst är dom skönare som nya, men der varar inte länge.
            Daiwa har jag haft några, bland annat regal-x och s även aird, regal rullarna hade problem med linupplägg och airden funkar men känns inte lika gedigen som penn.
            Abu har jag inte haft nån på snart 20 år, men kollade länge o väl på orra stx o sorön stx, men de blev en penn battle.

Penn må kännas lite råare i gången än abu t.ex, men efter 1 år så skulle jag säga att penn känns likadan kanske t.om bättre medans abu/shimano/okuma o liknande tappat sina silkeslena gång alternativt börjat glappa...
            Mvh Mattias o skitfiske på er alla!!!

Kommentera

Fast abu sorön stx går ju inte o jämföra med en abu rulle för 20år sedan. Skillnaden är som natt o dag. Även en penn slits ju o blir sämre i gången.
              Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
                Stx är en underbar rulle. Jämn o fin broms oxå. Som går att ställa riktigt hårt om man vill
                Fiskar mest havsöring, men även en del annat med mina haspelset. Har en Sorön sx 40 och en Sorön Stx 40, har faktiskt svårt att tänka mig att det går att hitta bättre rullar för dom pengarna.
                Grabben har en okuma i samma prisklass, och den har inte fungerat klockrent.......själv har jag ingen erfarenhet. Lite abu nörd av födsel och ohejdad vana.

Kommentera

Ja okuman är borta nu. Då står det mellan penn battle och sorön STX. Har polare som har dom rullarna så man får väl försöka att testa dom helt enkelt nu då bara

Kommentera

Varför är inte ngn Shimano med i startuppställningen? Har tyvärr inte så stor erfa av Okuma och ABU men har klämt mkt på Battlen. Den känns gedigen men lite "traktor-aktig". Stod och valde mellan den och en Shimano. Det blev Shimanon...

Ska du fiska öring skulle jag välja någon med hög utväxling och i det segmentet är Shimano Stradic FJ el föregångare det bästa jag fiskat med.

Skulle du vilja ha en med "normal" utväxling har jag en SuperGT jag kan släppa
                    www.fiskefuralle.se

Välkommen in på en titt!

Kommentera

Som sagt så kan jag i stort sett inget om haspel. Dom där 3 jag listade är rullar jag sett och hört bra saker om bara. Men jag är öppen för alla förslag men måste dock erkänna att jag har något undermedvetet emot shimano. I min värld ska dom bara göra växelförare till cyklar

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
                      22 svar
                      11 652 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Äldre Id  
                      Startad av joens, 2018-03-18, 19:55