Ursprungligen postat av HenkeW
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hjälp med haspel!
Collapse
X
-
Jamen har jag vetat det så har vi ju kunnat kännt o klämt lite :-)Ursprungligen postat av john.ohrberg Visa inläggJaha? Det betyder väl inte att jag känt på någon sån? :p hehe
Btw, den funkar klockrent på ett SG Bushwacker.
God natt !
Kommentera
-
Måste slå ett slag för penn, har använt ett gäng olika rullar.
Okuma har jag haft trio, inspira + 1till, dom är jättefina nya, börjar dock glappa ganska snabbt.
Shimano har jag haft många, bland annat super gt, spirex och sienna, visst är dom skönare som nya, men der varar inte länge.
Daiwa har jag haft några, bland annat regal-x och s även aird, regal rullarna hade problem med linupplägg och airden funkar men känns inte lika gedigen som penn.
Abu har jag inte haft nån på snart 20 år, men kollade länge o väl på orra stx o sorön stx, men de blev en penn battle.
Penn må kännas lite råare i gången än abu t.ex, men efter 1 år så skulle jag säga att penn känns likadan kanske t.om bättre medans abu/shimano/okuma o liknande tappat sina silkeslena gång alternativt börjat glappa...Mvh Mattias o skitfiske på er alla!!!
Kommentera
-
Fiskar mest havsöring, men även en del annat med mina haspelset. Har en Sorön sx 40 och en Sorön Stx 40, har faktiskt svårt att tänka mig att det går att hitta bättre rullar för dom pengarna.Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inläggStx är en underbar rulle. Jämn o fin broms oxå. Som går att ställa riktigt hårt om man vill
Grabben har en okuma i samma prisklass, och den har inte fungerat klockrent.......själv har jag ingen erfarenhet. Lite abu nörd av födsel och ohejdad vana.
Kommentera
-
Varför är inte ngn Shimano med i startuppställningen? Har tyvärr inte så stor erfa av Okuma och ABU men har klämt mkt på Battlen. Den känns gedigen men lite "traktor-aktig". Stod och valde mellan den och en Shimano. Det blev Shimanon...
Ska du fiska öring skulle jag välja någon med hög utväxling och i det segmentet är Shimano Stradic FJ el föregångare det bästa jag fiskat med.
Skulle du vilja ha en med "normal" utväxling har jag en SuperGT jag kan släppa
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Nyfiken på aktuellt värde på multirullenav Maniac_MikeServade rullen och passade på att ta några foton, rullen verkar vara från 1999 eller 20004 Foton
-
Kanal: Rullar
2026-09-17, 09:54 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
|
22 svar
11 652 visningar