Tror du får svårt att hitta en bättre rulle i den prisklassen. Finns i 10 och 20 storlek för samma pris om du ska hålla till i färskvatten.......
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hjälp med haspel!
Collapse
X
-
är inte anledningen till att penn-rullarna känns trögvevade att de har en förbannat hög utväxling? det är så med min fierce iallafall.
är inte shimano exage en trevlig "slitvarg" annars (bortse från priset
)?
kostar 599:- här
Kommentera
-
Jag har en shimano stradic ci4 2500, den är jag otroligt nöjd med. Lätt, smidig och jämn broms. Alltså allmänt trevlig att fiska med. Du skulle nog behöva en storlek större för att få plats med lite mer lina.
Jag har även penn, abu och ett par haspel till, men föredrar stradicen alla dar i veckan.
Kommentera
-
Ja jag funderar lite på det där med utväxlingen. Till öringen vill man ju ha lite högre men jag tänkte även spolar på lite grövre lina på extra spolen så man kan ha den som låne rulle när någon polare ska med ut i båten och fiska gädda och dom inte förstår sig på multirullar. Då är det ju skönare med lägre utväxling, tycker jag iaf.
Kommentera
-
jag har sorön sx och stx 40, alltså 4 spolar som passar på de båda rullarna, jag kör 0.16 tracer braid på de båda flätlinespolarna, sen har jag grövre lina på extraspolarna för gäddfiske etc, en smidig lösning för mig..... så behöver man färre rullar att sköta om......Ursprungligen postat av john.ohrberg Visa inläggJa jag funderar lite på det där med utväxlingen. Till öringen vill man ju ha lite högre men jag tänkte även spolar på lite grövre lina på extra spolen så man kan ha den som låne rulle när någon polare ska med ut i båten och fiska gädda och dom inte förstår sig på multirullar. Då är det ju skönare med lägre utväxling, tycker jag iaf.
Kommentera
-
Jag vet faktiskt inte ännu ,prestige kanske.....Ursprungligen postat av Sikkfisk Visa inläggVad vinner man på att köpa en stx framför en sx? Jag funderar nämligen på en 10a till mitt ul-fiske.
haha.... rullarna känns likvärdiga, men mina är ganska nya, så kanske kommer antalet kullager i stx att vinna i längden, jag vet inte...... vad jag vet är det den största skillnaden..... sx har jag fiskat många timmar med, och det är en fantastisk rulle det också.... men så behövde jag en till, och hittade en stx för 999 på olssons, då var det svårt att låta bli.....
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
32 119 visningar