Fyra rullar ska bli två, vilka? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fyra rullar ska bli två, vilka?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Eller prova att byta bort den som blir liggande!
    Har nyss gjort det själv

Kommentera

Det här är svårt. Jag har själv en Curado 301DSV som jag är mycket nöjd med. Men iom att tre av fyra är runda rullar så verkar du gilla dem bäst. Mitt hjärta säger isf behåll Calcutta och Pluton, men hjärnan säger VC Pike och Calcutta och sälj Plutonen till mig

Kommentera

Än sålänge ingen röd tråd på nöje eller missnöje, verkar vara vc som har flest gemensamma följare.
        När ska man växa upp och kunna ta beslut som en karl :-(.

Verkar inte vara många som brukat plutonen däremot.

Ursprungligen postat av EsoxToni Visa inlägg
        Jag skulle behålla de två i mitten, dom står över dom andra på min personliga "vill ha" -lista.
        Gillar inte Curado till gäddfisket riktigt och Pluton ser bara stor o tung ut.

Om det var mitt val så skulle jag sälja dom och köpa en tredje rulle, antingen en Revo Toro NaCl 51 som blivit min nya favorit eller en Daiwa Lexa som jag inte skaffat än.
        Jag kör tre separata kit: Heavy spinn, medium heavy spinn och jerkbait.
        Jag har en toro 51hs liggande tillsammans med 5601 jerk som omördeliga backuprullar så en nacl känns lite onödigt, även om det såklart skulle vara kul att testa.

Vill du utveckla vad det är du inte gillar med curadon till gäddfisket, det är väl lite där den hör hemma. Är det utväxlingen som tar emot till jerk?

Ursprungligen postat av MFEGFT
        Tycker du enbart ska köra den gamla röda längst upp i högra hörnet. De 4 andra kan du lämna till myrorna.
        Haha ja, 5601 jerk är min "röde" old warrior. Myrorna betalar ju så dåligt :-(.

Du måste ju ha fiskat igenom dessa rullar och ha en pointer om ditten och datten?

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
        Titta även på vad de var för utväxling.
        Kan ju vara en plan att ha en lågväxlad och en högväxlad för att täcka fler olika metoder!?
        Lr så vevar man helt enkelt långsamt/snabbare för att uppnå det istället.

Min röst landar på VC & Calcutta!
        Det är inte dumt tänk ändå. Som du säger så är det bara att variera sin egen hastighet egentligen men till jerkfisket hatar jag när rullen tar in för mkt lina.

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
        Min personliga åsikt. Behåll dem alla. Om du nu inte behöver pengarna.
        Ombyte förnöjer! Brukar själv växla mellan mina rullar.
        Allt efter tycke och smak för stunden.
        Sälj bara om någon rulle alltid blir liggande..
        Skönt att du matar mitt hamstrande. Absolut, rullarna dippar ju inte satan i pris direkt och jag har sjukt svårt att sälja saker så är ju inte en omöjlighet att dom blir kvar om man inte kan bestämma sig.
        Kanske får bli trotjänarna som idag är backup som ryker istället :-(.

Men hoppas denna tråd kan få mig att släppa nån eller två.

Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
        Det här är svårt. Jag har själv en Curado 301DSV som jag är mycket nöjd med. Men iom att tre av fyra är runda rullar så verkar du gilla dem bäst. Mitt hjärta säger isf behåll Calcutta och Pluton, men hjärnan säger VC Pike och Calcutta och sälj Plutonen till mig
        Du tänker så, fick faktiskt ett sms av en sån där gemensam som sa att jag behövde sälja den till en jazzfågel.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
          Du tänker så, fick faktiskt ett sms av en sån där gemensam som sa att jag behövde sälja den till en jazzfågel.
          Hehe, där ser man Du har PM.

Kommentera

Lätt val. Sälj tre av dem fyra och köp en calcutta D till, sen är du hemma.
            När du blir gammal, då kan du ge dessa calcuttor till dina barnbarn och säga till de att en galen tonyex lurade dig att sälja tre fina rullar för många år sedan.

//T
            Senast ändrad av tonyex; 2013-12-06, 23:04.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
              Lätt val. Sälj tre av dem fyra och köp en calcutta D till, sen är du hemma.
              När du blir gammal, då kan du ge dessa calcuttor till dina barnbarn och säga till de att en galen tonyex lurade dig att sälja tre fina rullar för många år sedan.

//T
              Hahaha, ja verkligen. När man håller den i handen står man inte och är orolig över att ngt ska gå sönder direkt.

Vore lite kul med en tonyexutläggning om hur curadon står sig tekniskt sett mot de nyare rullarna i samma segment faktiskt.

Så om du orkar bli nördig någon dag får du gärna köra lite.

Kommentera

Hahaha, ja verkligen. När man håller den i handen står man inte och är orolig över att ngt ska gå sönder direkt.

Vore lite kul med en tonyexutläggning om hur curadon står sig tekniskt sett mot de nyare rullarna i samma segment faktiskt.

Jag drar igång lite popcorn, för det här är jag också lite intresserad av. Sitter ju ändå med 3 Curado D

Kommentera

Ursprungligen postat av MFEGFT
                  Är det HL eller SHL modellen på Pluto 200??
                  Har du HL så hade jag valt den till det vanliga spinnfisket. Och VC till allt jerkbait/spinnfiske med beten över 100g. Enbart för att den är lättmeckad. Nu minns jag inte om det är 6:3 eller 5:3 utväxling i VC. Men har den 5:3 så hade jag slängt i ny drevsats till 6:3.
                  Shl på plutonen är det.

Kommentera

hehe, det kan vara lite kul faktiskt men jag tar inte utmaningen just nu.

Jag har haft många curadon i mina år och pålitligaste rullar är svår att hitta. Dessutom de är särklass de enklaste att serva oxå. Tyvärr eller rättare sagt som tur har utveckling går framåt och jag har bara en curado kvar: en curado 101D, som kanske kan vara på väg bort, vem vet.

Men så är det med mig, jag har svårt att behålla fiskerullar jag inte fiskar med. Vill jag spara pengar, då köper jag fonder eller aktier istället. En av de tuffaste beslut jag har tagit någonsin var att bestämma mig för att sälja min avail trimad 2500. Men livet går vidare och man hittar andra rullar som man tycker om. Det är som jag brukar säga, dom är bara "verktyg" man fiskar med, inget annat. Utvecklingen går framåt och om några år kommer det att finnas "bättre" fiskerullar än dom vi fiskar med idag. Det vore konstigt annars.

//T

Kommentera

Kocken1:
                      Exakt, den skulle vara perfekt med något högre utväxling.
                      Jag tycker den är perfekt annars, men man får tokveva för att det ska hända nåt så den är inte tillräckligt allround o därför har min fått ligga på hyllan.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      231 svar
                      31 923 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gösalf
                      av Gösalf