Ambassadeur 4600 C4 eller 5500 CS Pro Rocket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 4600 C4 eller 5500 CS Pro Rocket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ehh..läser du aldrig svaren du får på dina frågor??

Slutar modellnumret på 0,högervev
    Är det 1 på slutet,vänstervev.
    Och angående frikopplingsmodell..Är det en,tex 5500 står andra femman för KNAPP.
    5600 står siffran 6 för TUMTANGENT.

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
      Ehh..läser du aldrig svaren du får på dina frågor??

Slutar modellnumret på 0,högervev
      Är det 1 på slutet,vänstervev.
      Och angående frikopplingsmodell..Är det en,tex 5500 står andra femman för KNAPP.
      5600 står siffran 6 för TUMTANGENT.
      Trodde inte jag behövde vara så tydlig när jag skrev de heller, trodde bara jag kunde skriva modellstorleken sen skriva att jag ville ha vänster. Men icke, här behöver man vara tydligare än med ett spädbarn.

Okej då börjar vi om, jag vill ha 4601 för att den är vänstervevad och har tumtangent. Perfekt.

Ganska säker dessutom på att c3an (2014) har tumtangent, då den "rediga" storleken är 4500.
      Senast ändrad av Snöhäst; 2014-04-25, 08:27.
      Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ganska säker dessutom på att c3an (2014) har tumtangent, då den "rediga" storleken är 4500.
        Den vänstervevade C3 heter 4501 5501 6501 ingen av dom har en 6a med i namnet så dom har knapp inte tumtangent.
        C4 har däremot tum-tangent och heter 4601 5601 6601, jag vet inte varifrån du får iden att C3 skulle ha tum-platta

Kolla denna bilden på C3 så kan du inte missa knappen uppe på gaveln.

Click image for larger version

Name:	03_1292720_26720.jpg
Views:	1
Size:	106,2 KB
ID:	1773271
        Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-04-25, 08:48.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Den vänstervevade C3 heter 4501 5501 6501 ingen av dom har en 6a med i namnet så dom har knapp inte tumtangent.
          C4 har däremot tum-tangent och heter 4601 5601 6601, jag vet inte varifrån du får iden att C3 skulle ha tum-platta

Kolla denna bilden på C3 så kan du inte missa knappen uppe på gaveln.

[ATTACH=CONFIG]67488[/ATTACH]
          Har du zoomat in på bilden? de är en bild på 5500:an....

4601 c3, men annars var du nära.

Har ALDRIG sett en 4600 (4500) i verkligheten utan en tumtangent.

Kommentera

Spöhäst: det kan inte vara så att man vill försöka hjälpa någon som läser trådarna och kanske baserar sitt köp utefter rekommendationerna han får här? Min avsikt var så och att kontrollera att jag fattat sifferkombinationerna som abu använder sig av, rätt. Ta inte illa vid dig.

Kommentera

Har du zoomat in på bilden? de är en bild på 5500:an....
              Då får jag väl va lite tydligare, det sitter samma gavlar på alla 3 storlekarna det ända som skiljer är bredden på stativet och spolen så om du titta på en 4500 5500 och 6500 spelar ingen roll dom har exakt samma gavlar som går att flytta mellan dom olika stativen utan problem om man vill det
              Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-04-25, 09:13.

Kommentera

Ursprungligen postat av nalinho Visa inlägg
                Spöhäst: det kan inte vara så att man vill försöka hjälpa någon som läser trådarna och kanske baserar sitt köp utefter rekommendationerna han får här? Min avsikt var så och att kontrollera att jag fattat sifferkombinationerna som abu använder sig av, rätt. Ta inte illa vid dig.
                De börjar bli lite tragiskt i längden när man får olika svar från olika folk, de läskigaste är dessutom att dem tros veta vad dem snackar om. Jag vill bara förtydliga de jag skrev, då de är du! Som inte ska ta illa vid dig

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                Då får jag väl va lite tydligare, det sitter samma gavlar på alla 3 storlekarna det ända som skiljer är bredden på stativet och spolen så om du titta på en 4500 5500 och 6500 spelar ingen roll dom har exakt samma gavlar som går att flytta mellan dom olika stativen utan problem om man vill det
                Fortfarande har jag inte sett någon 4500 rulle som har knapp out of box.

Allt går självklart att sitta o tro på över internet, får man exakt samma svar av 50 pers så är de antagligen så. Men när 2 av 10 säger att de är på ett vis börjar man fundera, speciellt när dem verka tro på sina egna lögner.

Kan vara så att just 4600 (4500) har knapp, vilket skulle vara den första 4500 storleken som jag sett ha de. Så jag ger mig inte förens jag får en bild på någon som äger en eller hittar redig stenhård info om den på internet... Vilket jag inte har hittat.

Kommentera

kan det inte vara så att det krypit in ett fel på happy anglers sida så det borde stå 4500 där?
                  Låter ju konstigt om ABU bryter mot sin egen logiska uppbyggnad av rullbeteckningar helt plötsligt...
                  Senast ändrad av Kirshim; 2014-04-25, 12:07.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
                    Ska kolla om jag hittar kvittot, annars är det bara att ringa service på abu, de vet precis vad du menar!

Edit: hittade kvittot...

Linförare: 1300018 (133kr exkl moms)
                    Linförarmutter: 25395 (21kr ex moms)
                    Spole 1312336 (180 ex moms)

Kontrollera nummren för säkerhetskull! Det finns även fler färger på linförare, denna är i "gunsmoke"
                    hmm, talade med ABU service nyss de har inte fått in denna nya spole, den äldre record spolen inte lika bra förmodar jag?
                    finns det annat godis man måste sätta i sin rulle?

Kommentera

Ursprungligen postat av Kirshim Visa inlägg
                      kan det inte vara så att det krypit in ett fel på happy anglers sida så det borde stå 4500 där?
                      Låter ju konstigt om ABU bryter mot sin egen logiska uppbyggnad av rullbeteckningar helt plötsligt...
                      Nej då, det är inte fel på Happyanglers sida och ABU har inte gått ifrån sin klassiska nomenklatur. Det som hänt är att i C3-serien så finns modellerna 4600, 4601, 5500, 5501, 6500 & 6501. Vilket innebär att C3 i 4000-storlek har tumtangent, medan 5000/6000-storlekarna har tryckknapp på gaveln. Sen har ABU bara lagt upp bilder på 5000/6000-storlekarna, vilket rör till det lite. I C4-serien så heter alla modellerna 46xx/56xx/66xx och har följdaktligen tumtangent allihop.

Så allt är precis som vanligt under solen, förutom att man blandat modeller i C3-serien och sen varit lite klumpiga i valet av produktbilder. Källa: abugarcia.se och abugarcia.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      32 214 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Micki.S