Serva Ambassadeur. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Serva Ambassadeur.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Serva Ambassadeur.

Satte mig för att serva upp min gamla 6500 som jag rotat fram ur gömmorna idag.
    Upptäckte att det finns en del grön oxid på de kromade stagen, mest på de två nedre vid rullfoten, har med all säkerhet uppstått på grund av att jag slarvat med avspolning efter fiske i havet.
    Innan jag riskerar göra någon åverkan som inte går att återställa tänkte jag kolla om någon här har tips på åtgärd.
    Köpte rullen ny på våren 1980 (rullfoten säger 791101) tillsammans med ett ABU Atlantic spö med nedsänkt rullfäste och trigger, det spöt är en riktigt tung påk
    Bifogade filer

Ketchup har jag hört ska fungera och fungerade till viss del när jag gjorde rent spöringarna på ett begagnat spö jag köpte. Smetade på med en tops och lät vara i en kvart-halvtimme och sen gjorde jag rent och det mesta försvann.

Kommentera

Och det aktiva ämnet i ketchup som gör att det fungerar torde vara ättika va?
      Bara ett kast till..

Kommentera

Ursprungligen postat av Mansson Visa inlägg
        Satte mig för att serva upp min gamla 6500 som jag rotat fram ur gömmorna idag.
        Upptäckte att det finns en del grön oxid på de kromade stagen, mest på de två nedre vid rullfoten, har med all säkerhet uppstått på grund av att jag slarvat med avspolning efter fiske i havet.
        Innan jag riskerar göra någon åverkan som inte går att återställa tänkte jag kolla om någon här har tips på åtgärd.
        Köpte rullen ny på våren 1980 (rullfoten säger 791101) tillsammans med ett ABU Atlantic spö med nedsänkt rullfäste och trigger, det spöt är en riktigt tung påk
        De glidlagrade 55 och 6500 från sent 70 och början av 80-talet håller än idag. 4,7 är en bra utväxling och dessa rullar kastar jävligt bra! Var rädd om den!

Kommentera

Sikkfisk: Givetvis! Sen får du ju tänka på att de hemliga Heinz-kryddorna gör sitt också! (För vem äter något annat än Heinz ketchup i ärlighetens namn?)

Kommentera

Får väl sticka iväg och handla, upptäckte att det bara fanns Felix ketchup i kylen ;-)
            Jadå Hippo, den rullen är jag rädd om (även om gammalt slarv dök upp nu), ska servas upp hela vägen igenom.
            Har aldrig gjort någon helrengöring men med all info som finns om Ambassadeurerna här och på andra ställen så ser jag inte detta som ett problem, ska snarare bli kul att få den genomgången och uppsmord.

Kommentera

Kommer nog gå bra, dessutom är dessa modeller enkla och bra att skruva med...långt från vissa moderna mardrömmar =)

Kommentera

Och det aktiva ämnet i ketchup som gör att det fungerar torde vara ättika va?
                Då borde Pizza sallad göra jobbet bättre en Ketchup

Kommentera

men ketchupen är väl mer kladdig och stannar kvar där man vill ha den och på så sätt gör ett bättre jobb, tänk på att det är rullvård nu och inte matlagning....=)

Kommentera

Annars kan väl en behandling med citronsyra,följt av ett bad i vatten/maskindiskmedel
                    kanske vara nåt?

Men då kanske eloxeringen ryker kom jag på...
                    Senast ändrad av ElCamino; 2014-04-28, 21:58.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                    Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                    41 svar
                    31 925 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg Micki.S