Amba 4601 c4. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Amba 4601 c4.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
    Har väl ingen betydelse om det är en c4. Så länge det är en ultracast passar spolarna i varandra. Men gamla recorden är inte det och den nya som nu har blivit en ultracast finns ju som sagt inte i 4000. Men nya c3 och c4 har samma spole bara olika färg.
    Inte så jag menade... Bara att 4600-spole är tämligen obestämt och att jag i MIN post snackade om 4000 spolarna i C 4 som ju lättades till fjolåret.
    Senast ändrad av Gösta; 2015-01-04, 16:20.

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
      Jag hade också läst det där om att de smala rullarna skulle vara nervösa och nästan felbyggda med sin smala spole och en linspridare som far omkring som en galning...Men eftersom man är som man är var jag ju tvungen att prova att göra iordning en,visserligen en rocketmodell.Och döm om min förvåning,i alla fall min rulle,blev jättebra!Faktiskt en favorit i arsenalen...Om man jämför med en 2500 så har du ju dessutom en kanonbroms,du behöver inte köpa en svindyr och bräcklig utväxling från japan och att min landade på vad en orörd 2500 kostar gör ju inte saken sämre:-P
      Ska villigt erkänna att jag inte provat någon 4000-rulle. Men jag skulle inte byta min 2500 mot en 4000. Där känner du ju att du har en liten och smutt rulle. Däremot skulle jag inte tacka nej till att som TS erbjudas en 4600 C4 utan kostnad... Vad f-n man får väl offra sig...

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
        Däremot skulle jag inte tacka nej till att som TS erbjudas en 4600 C4 utan kostnad... Vad f-n man får väl offra sig...
        Ha... Jag bytar min 4600 mot din 2500, deal?

Var ute å testade att kasta 7g drag idag, men kan inte bestämma mig vad som var felet... Var de orkanen elr den ubertjocka linan? (Tror de sitter .35+ lina på den...) Eller kanske pågrund av att de fattas c-vikter... Nå väl, ska testa tunnare lina och leta upp c-vikter... Säker på att jag såg några innan när letade runt efter andra grejor.

Kom i alla fall mer än 10meter när jag kastade, men inte mycke längre. Tror problemet ligger i linan, känns som en 1.00 nylon lina på den rullen nästan haha

Jag förväntar mig inte att den ska kasta 7g beten utan problem, utan bara testar. Ska nog ha den till drag på 12g i slutändan, men klarar man å tämja den vid 7g så går ju 12g galant!
        Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
          Ska villigt erkänna att jag inte provat någon 4000-rulle. Men jag skulle inte byta min 2500 mot en 4000. Där känner du ju att du har en liten och smutt rulle. Däremot skulle jag inte tacka nej till att som TS erbjudas en 4600 C4 utan kostnad... Vad f-n man får väl offra sig...
          Jag skulle heller inte byta bort min 25a mot en 4000 heller. Men varför välja när man kan ha båda
          Med en lättat linspridare och magnetbroms som på min c5 tror jag att det kommer bli en riktigt stabil rulle. Med bytt utväxling till 6,3 kommer den komplettera 25an riktigt bra.

Kommentera

Kastade på en 6stift c broms nu, får testa den i veckan när vädert tillåter. Utan någon broms alls så varvade den upp nåt så in i, fick hålla tummen mot linan för att inte få overrun.
            Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
            11 svar
            3 796 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg PrN-Sweden  
            Klistrat: Rull-terminologi av Mooki