Först och främst så kan jag bara säga att jag personligen tror att du kommer bli nöjd med rullen, dock att tänka på är att det kan bli jobbigt om något, trots allt, skulle bli/vara fel på rullen iom att det är import från tyskland, om jag var du skulle jag i första hand köpa rullen av en lokal återförsäljare (om de ej har hemma borde de kunna beställa åt dig) eventuellt köpa rullen online av ett svenskt företag.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Letar efter en bra haspelrulle
Collapse
X
-
Visst kan man köpa den lokalt, eller via ett svenskt företag, priset blir då ett helt annat, och den ökade kostnaden känns inte riktigt värt.Ursprungligen postat av abu garcia Visa inläggFörst och främst så kan jag bara säga att jag personligen tror att du kommer bli nöjd med rullen, dock att tänka på är att det kan bli jobbigt om något, trots allt, skulle bli/vara fel på rullen iom att det är import från tyskland, om jag var du skulle jag i första hand köpa rullen av en lokal återförsäljare (om de ej har hemma borde de kunna beställa åt dig) eventuellt köpa rullen online av ett svenskt företag.
Ingen som har denna rulle, eller testat den?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
Rullar i metall har mycket mindre glapp/toleranser och SPROs Arc-serie (som i grund och botten är baserade på Ryobi Zauber och troligtvis också tillverkade av Ryobi som en gång i tiden klassades som ett "toppmärke") är verkligen i toppklass. Dessa rullar prisas av många metare på kontinenten men funkar givetvis utmärkt till annat fiske. De finns ju även i kust- och havsfiskeutförande för tuffa tag i saltvatten.
Kan flika in att jag - bland många, många andra rullar - har en RedArc, som jag köpte billigt alldeles ny på Tradera. jag kör inte haspel så ofta, men oj vad mjuk och fint den går den rullen. Den enda invändningen mot rullen skulle väl vara att det inte är den lättaste jag har men den är otroligt trevlig.
Mvh
Andreas
Kommentera
-
Andreas, då var det alltså du som bjöd över... Trodde jag skulle ro hem Arcen billigt p.g.a. den okunskap som råder kring märker SPRO.
Visst är rullar i metall lite tyngre men de 20-30 grammen det ofta handlar om ger ett stryktåligare rullhus och stabilare rotor.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Ha, ha, sorry för det! det var säkert 1,5-2 år sen. Hadde hört hur populär den var nere i Europa och kunde inte motstå att testa till det priset (som jag nu inte minns längre...)Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggAndreas, då var det alltså du som bjöd över... Trodde jag skulle ro hem Arcen billigt p.g.a. den okunskap som råder kring märker SPRO.
Visst är rullar i metall lite tyngre men de 20-30 grammen det ofta handlar om ger ett stryktåligare rullhus och stabilare rotor.
Kommentera
-
Fantastisk rulle, jag har dock 2500 storleken.Ursprungligen postat av Robban_Öre Visa inläggHalvkapar tråden.
Jag är med på jakt efter en ny rulle, i storlek 1000.
Har haft shimano sen barnsben, och alltid varit nöjd så vågar inte riktigt chansa. (chansade på en Penn Battle sist och blev sådär)
Just nu lutar det åt en Shimano Rarenium CI4+ 1000 FB från tyskland för ca 1400kr.
Någon som har något att säga om denna rulle?
Grym linuppläggning, skön vev och riktigt bra broms. Den känns riktigt stabil, jag är riktigt nöjd med min.
Jag köpte min för 2000;- det tycker jag var prisvärt, hittar du den för 1400 är det bara att slå till!
Kommentera
-
Tack för din input, har inväntat lön, så det blir en beställning idag!Ursprungligen postat av Jempajens Visa inläggFantastisk rulle, jag har dock 2500 storleken.
Grym linuppläggning, skön vev och riktigt bra broms. Den känns riktigt stabil, jag är riktigt nöjd med min.
Jag köpte min för 2000;- det tycker jag var prisvärt, hittar du den för 1400 är det bara att slå till!
jag ska mest använda den till abborrfisket, lite ädelfisk så kör på 1000-rullen.
Får återkomma med recension senare.
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
|
41 svar