Ambassadeur Beast - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Beast

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• jorgen.mansson
    replied
    Den var mycket riktigt tillverkad i Kina.
    Finns även 7000 gjorda i Afrika i våra butiker, det står made in China på kartongen och den lilla klisterlappen men rullfots-numret berättar att den är gjord i Angola

Jag har också kollat runt lite på nätet och blivit förvånad över var prylarna egentligen tillverkas, Revo S , Black och Silvermax från Afrika, Revo STX och Inshore från Indonesien och en del annat underligt.

Håller mig numera så gott jag kan när det gäller Abu till runda rullar och importera dom från Japan då tror jag mig veta jag får bra grejer tillverkade i Sverige.
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2015-10-23, 21:30.

Lämna en kommentar:

• Mankan G
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Gjorde rullen betydligt intressantare, tur för min plånbok att den ser så jäklig ut annars hade jag nog börjat leta efter en

Dock hittar jag på ganska många sidor exempelvis längst ner på denna att rullen är gjord i Korea.

https://lurecult.wordpress.com/tag/carrete/
    Det är väldigt ofta man kan läsa på utländska webbsidor att även Abu har outsourcat all tillverkning till lågprisländer som tex Kina. ALL tillverkning. Vilket vi vet är rent bullshit. Bara ren och skär lathet från "testarna". Om det är något som är lätt med Abu så är det att hitta informationen om att "high end" runda rullar fortfarande görs i Svängsta. Dock är det nog bara en tidsfråga innan de tillverkar runda rullar även i Asien marknaden där de ska säljas inte bryr sig om Sverige

Väldigt många tycks bli lika förbryllade över ABUs produktpolicy som jag är. Om man läser Napp och Nytt avsedd för olika marknader eller bara surfar in på en asiatisk Abu-sida så blir det inte enklare direkt. Gisses vad de producerar olika specade produkter för olika marknader. Inte bara rullar utan även spön och annat. Jag har dammsugit internet på information på sistone efter att ha återupptagit fisket igen och köpt en massa på eBay. Att förstå hur ABU tänker med sin produktpolicy är som att försöka sig på att förstå hur ett kärnkraftverk fungerar.

Såg ett test härom dagen där de testade en klassisk 7000 som skribenten hävdade var gjort i Asien. Den hade ett lite annat namn än den man hittar i den svenska N & N och såg lite annorlunda ut. Den var mycket riktigt tillverkad i Kina.

Är det någon mer än jag som anser att Abus hemsida är det sämsta som funnits sedan 1955? Dåligt med info, ofta obsolet. Tex så skans fortfarande beastrullen, det nya veritas 2 spöt. En hemsida ska vara uppdaterad och det det minsta man kan begära av ett jätteföretag som pure fishing. Prova berkley.se så inser ni att den är lika identiskt dålig som abu.se.
    Senast ändrad av Mankan G; 2015-10-23, 19:55.

Lämna en kommentar:

• Hippo
    replied
    Gjorde rullen betydligt intressantare, tur för min plånbok att den ser så jäklig ut annars hade jag nog börjat leta efter en

Dock hittar jag på ganska många sidor exempelvis längst ner på denna att rullen är gjord i Korea.

https://lurecult.wordpress.com/tag/carrete/
    Såg det, men det står "Made In Sweden" på gavlarna och jag såg den i Svängstafabriken när vi var på besök. Kanske skeppar man delarna till Korea för montering, men jag tror inte det..

Lämna en kommentar:

• Snöhäst
    replied
    Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
    Det är i princip en 6500 Inshore i annan kostym, fräckare vev och lite annat lull-lull..kommer inte ihåg hur det är med lager osv. Pike1 här på forumet har en..
    Du menar som en Ambassadeur Beast fast utan "lull-lull"?

Lämna en kommentar:

• Hippo
    replied
    Det är i princip en 6500 Inshore i annan kostym, fräckare vev och lite annat lull-lull..kommer inte ihåg hur det är med lager osv. Pike1 här på forumet har en..

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Den är gjord i Svängsta för Koreanska/Japanska marknaden..

Entradas sobre carrete escritas por Emilio Sanchez, timberflash y Roku Maru
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2015-10-20, 21:05.

Lämna en kommentar:

• Hippo
    replied
    Den var okänd för mig, rund rulle gjord i Korea .
    Den är gjord i Svängsta för Koreanska/Japanska marknaden..

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Inte jag heller, men rullen verkar vara på riktigt... Den finns i alla fall på google
    Såg att några av dom varit till salu, ska va någon rund rulle i begränsad upplaga avsedd för japan-marknaden och om då allt är som vanligt och dom bästa Abu rullarna säljs i Japan blir man nyfiken vad det är för något.

Tur den var så jäkla ful annars hade jag haft intresse för den.

釣具の総合メーカー ピュア・フィッシング・ジャパン。最新の釣具製品からお知らせ、イベント情報、動画などをお届けいたします。
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2015-10-20, 20:15.

Lämna en kommentar:

• Snöhäst
    replied
    Kommer väl kosta som Revo Beast efter ett tag varefter den rasar i pris när nästa års nyheter dyker upp.
    Man får väl "hoppas", jag har inte sett sådana stativ med linspridar mojängen... Så mest de jag är intresserad av fast de bara kräver två hål i sidorna och en "rail" ovanför linspridaren så är de ju ändå lite häftigt. Men jag ser ingen som helst mening med ett sånt stativ så länge du inte fiskar tyska ubåtar dag in å dag ut.

Inte jag heller, men rullen verkar vara på riktigt... Den finns i alla fall på google

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Also the Abu Snakehead which is made in Korea. That one comes with stainless steel gears.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
22 svar
11 630 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Äldre Id  
Startad av joens, 2018-03-18, 19:55