Linan blir ojämnt fördelad på spolen på min haspel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linan blir ojämnt fördelad på spolen på min haspel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Linan blir ojämnt fördelad på spolen på min haspel

Testade idag att lägga lina på en haspelrulle jag aldrig använt. Linan hamnade väldigt långt bak på spolen. Väldigt koniskt med väldigt lite lina längst fram. Det finns med små skivor man kan använda för att ändra linans uppläggning, men hamnar inte linan ännu längre bak på spolen om jag petar in skivorna? Någon som har nån smart idé på vad som kan vara fel?

Rullen är en Vanquish 3000.

Jo, det ser ut att sitta en bricka. Ska testa att ta bort den. Jag trodde inte att en bricka kunde göra så stor skillnad.

Kommentera

En bricka gör förvånansvärt mycket skillnad. Det sitter inte två st. extremt tunna då? Det gjorde det på min Vanquish.

Kommentera

Ska kolla. Brickan såg faktiskt något tjockare ut än förväntat.

Kommentera

Ja logiskt borde ju en borttagen distansbricka flytta fram linan men att det ska behövas på en Vanquish låter som ett måndagsex eller alltför dålig leveranskontroll...

Kommentera

Det stämmer, du ska ha så tunn bricka som möjligt med ditt problem. Mer brickor om linan läggs koniskt med mycket lina längst ut. Brukar finnas med en beskrivning för detta. Jag gjorde nämligen det sistnämnda på min Abu Revo Sx10 ikväll, där fanns en liten förklarande skiss i påsen med brickorna.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              Ja logiskt borde ju en borttagen distansbricka flytta fram linan men att det ska behövas på en Vanquish låter som ett måndagsex eller alltför dålig leveranskontroll...
              Det är nog tyvärr risk att det är som du säger. Jag har säkert haft 15 shimanohasplar genom åren och aldrig behövt ta bort eller sätta dit någon distans på någon av dem.

Kommentera

Handlaren behöll rullen och jag får tillgodokvitto på summan jag betalade. Om det inte är bättre att få pengarna tillbaka? Det beror på hur man ser det. Då skulle ju pengarna kunna användas till annat än fiskeprylar. Bra eller dåligt beror nog på vem man frågar.

Detta var min första reklamation till fiskeutrustning online. De skötte ärendet och all kommunikation med bra servicenivå.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                41 svar
                32 230 visningar
                18 gillar
                Senaste inlägg Micki.S