Nasci 4000 (2017) - glapp/ljud i veven normalt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nasci 4000 (2017) - glapp/ljud i veven normalt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Maltmatte Visa inlägg
    Du ska definitivt reklamera rullen!
    Jag har två Nasci 4000 rullar samt även en polare som har likadan och de glappar inte i närheten av lika mycket som din.

Otur att detta händer dig för jag är riktigt nöjd med mina rullar!
    Tack för svar igen!
    Mycket bra att höra fler erfarenheter.

Jo min förra rulle, en ca 15 år gammal Nasci 2500, har fungerat klanderfritt, och flera vänner har kört Shimano (Exage, Aernos m.m.) och varit nöjda.

Kommentera

Uppdatering på ämnet:

Jag mailade butiken omkring midnatt på torsdag.
      Jag beskrev problemet kort samt berättade att jag hade skapat en tråd på FS där jag fick medhåll att rullen troligen inte är i skick - dock utan att länka till tråden i mailet.

Redan innan lunch dagen efter ringde butiken upp till mig.
      Han som ringde hade själv letat upp min FS-tråd och sa att man vill ha in rullen och skicka den till Normark för service/byte.

Fantastiskt bra respons från butiken än så länge.
      Ska skicka ner rullen på måndag så får framtiden utvisa vad som händer.

Jag uppdaterar tråden när nya saker hänt i ärendet.

Kommentera

Ja så var det med den saken. Jag skulle ju posta när något hade hänt, men var väl lycklig och fortsatte fiska istället - sen kom vintern och jag tog fram skridskor och skidor istället.

Uppdatering på vad som hände är följande:

Jag fick tillbaka rullen efter kanske en dryg vecka. Den hade varit ner till Normark i Malung för reparation.
        Resultatet är en betydligt tightare rulle. Det spel som finns mellan vev och rullhus är nästan noll.
        Jag gissar att någons teori om defekt IAR var roten till det onda, men det är alltså fixat nu.

Mycket bra bemötande rakt igenom av butik, som jag nu i efterhand vill lyfta fram - Dogger.

Det jag saknade och verkligen skulle uppskatta vid en sån här insats av Normark (eller annat servicecenter - har bara erfarenhet av Normark) är en kort spec på vilka åtgärder man vidtagit, dvs vad man bytt och vad man justerat.
        Detta skulle hjälpa en att förstå sin rulle ännu bättre, och i förlängningen även kunna höja kvaliteten på såna här forum, om man fick veta vad som utförts.

Även ett stort tack till er som bidrog i min tråd!

Kommentera

Normark skriver alltid i sin serviceorder till butiken vad som gjorts, du borde kunna ha fått den informationen från butiken. Härligt att det gick bra!

Kommentera

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
            Normark skriver alltid i sin serviceorder till butiken vad som gjorts, du borde kunna ha fått den informationen från butiken. Härligt att det gick bra!
            Ok. Intressant!

Ja det känns ju väldigt rimligt. Då vet jag inte om serviceordern kommit bort, om man missat att skicka med den, eller om den tas bort innan den skickas hem till kund igen.
            Oavsett så hade det varit intressant att få veta vad som hänt med rullen.

Vid eventuell nästa garantiservice på nånting, om den här informationen inte når mig igen, kommer jag troligen att ställa frågan till den butik jag köpt av. Det skulle med all sannolikhet påverka min inställning till både butiken och rullmärket positivt.
            Jag jobbar själv som säljare och konstruktör, och om nånting blir fel är jag noga med att kommunicera med kunden för att reda ut vad som hänt osv. Jag lever i tron att det till och med kan stärka relationen, trots att nånting brustit från mitt företags sida, om man är öppen med det hela och visar en vilja att lösa det på bästa sätt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
            231 svar
            31 938 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Gösalf
            av Gösalf