Värde på Amb 5601 JB - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värde på Amb 5601 JB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Värde på Amb 5601 JB

    Hej forumet

    Har fått erbjudande om att köpa en amb 5601 JB i bra skick. Kör bara med haspelrullar men har varit sugen på att testa spinn så jag undrar vad som är rimligt att ge för rullen nedan? Serienumret är SE14C02 så den som kan får gärna berätta lite mer om rullen. Har inte lyckats hitta något om detta.

    Click image for larger version

Name:	IMG_1245.JPG
Views:	1
Size:	722,9 KB
ID:	1855398Click image for larger version

Name:	IMG_1246.JPG
Views:	1
Size:	690,6 KB
ID:	1855399Click image for larger version

Name:	IMG_1247.JPG
Views:	1
Size:	674,5 KB
ID:	1855400

    Tack på förhand

  • #2
    Köpte en sån för typ 4-5 år sen på Huntyard berras i Arlandastad när dom öppnade för 999:-, det är en Jerk rulle, bra nybörjar rulle ska det vara, sålde alla mina jerksaker dock för något år sen, JB = Jerk Balt

    Kommentera


    • #3
      Av det lilla jag hittat så verkar de gå för ca 500kr och det är vad jag kan få den för? Det är varken för högt eller ett kap?

      Kommentera


      • #4
        En JB är en utmärkt rulle för lite tyngre gäddfiske, som den ju är konstruerad för. Men den duger som allroundrulle om du inte ska ner i de lättare betesvikterna. Kastar Buster 2 med min utan problem. Rullen på bilden är tillverkad i mars 2014 och är revision nr 2. Hur mycket du ska betala beror naturligtvis på skick. Har du tur hittar du en för en femhundring, men 600-800:- är troligare. Att kolla på Tradera och under säljes här är ett bra sätt att skaffa sig ett grepp om prisbilden.För några år sedan kom det ju en ny generation av JB:n.
        Skit fiske!
        Gösta

        Edit: Var visst lite för långsam, men för en femhundring - Köp! Och så grottar du ner dig i tråden jag länkat till så får du mycket nöje både sommar och vintertid av din Amba.

        https://www.fiskesnack.com/forum/sho...ighlight=Mooki
        Senast ändrad av Gösta; 2018-03-04, 16:04.

        Kommentera


        • #5
          Priserna är nästan skämtsamt låga på dessa. Kanske för att det är så många som sålts? Priset varierar, jag har köpt o sålt ett gäng senaste åren, det lägsta jag fått är 550kr, det högsta 850.
          Då har dom vart i bra skick kosmetiskt och mekaniskt, så allt mellan 5-800kr är rimligt.

          PS. Det finns nog ingen rulle, oavsett fabrikat lämpad för tungt gäddfiske och jerkbaitfiske som är mer "bang for the Buck" än en ambassadeur 5601JB

          Kommentera


          • #6
            Väldigt prisvärd och bra rulle! För 590kr är det bara att köpa om den är i fungerande skick
            Instagram: mattiasandersson90

            Bara ett kast till...

            Kommentera


            • #7
              Ja för 500kr är det inget att snacka om så länge lager osv är i skick.
              Du får tillbaka pengarna om du säljer den här, om det visar sig att spinn inte är för dig (vilket du förstås kommer älska)

              Kommentera


              • #8
                Den är värd 400,- enligt fiskesnackare som svarat på min annons.

                Men de flesta jag köpt/sålt/sett på tradera osv. har gått mellan 600-900 spänn lite beroende på skick, lina osv.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
                  Den är värd 400,- enligt fiskesnackare som svarat på min annons.
                  Haha, du får skicka tillbaka ett svar med länk till denna tråden
                  www.halibutkingadventures.com

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
                    Den är värd 400,- enligt fiskesnackare som svarat på min annons.

                    Men de flesta jag köpt/sålt/sett på tradera osv. har gått mellan 600-900 spänn lite beroende på skick, lina osv.
                    hade du svarat på mitt PM om annonsen hade du fått mer än 400....
                    Never let your memories be greater then your dreams...

                    I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    10 svar
                    3 252 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Smolt
                    av Smolt
                     
                    Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                    44 svar
                    10 069 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alman
                    av Alman
                     
                    Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                    279 svar
                    47 189 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Adam Huss  
                    Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                    535 svar
                    88 677 visningar
                    38 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup
                     
                    Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                    108 svar
                    11 262 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Arbetar...
                    X