Mellan tumme och pekfinger, vad pratar vi om för prisklass ut till slutkund?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Utter Visa inläggHej!
Undrar om första modellen är vänster, höger eller kommer båda versioner?
Vad tror ni priset kommer landa på?
Och blir det en metallkonstruktion, eller plast/ komposit?
God Jul!
/M
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av svivlo
Inga justeringar, ingen spolbroms och inget behov att använda tummen mer än vid utkast. Bara att fiska.
Svårt att tro, men en helt annan upplevelse. Kolla vad kommentaren kring test på Instagram eller Facebook: "surrealistiskt".
För oss, vad är fördelen? Eller är det en fantastisk produkt för haspelfiskare som vill börja med multi?
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Låter ju riktigt genialiskt. Dock det som jag undrar över. Vi som har fiskat multirullar i många år. Själv började jag för 30år sedan. Har vi något att vinna på er rulle? Att använda tummen vid både kast och mothugg sitter så djupt att jag inte kan sluta med det även om jag vill.
För oss, vad är fördelen? Eller är det en fantastisk produkt för haspelfiskare som vill börja med multi?
Spolbroms rör jag knappt, den ställs i ett läge som passar ett viktspann man fiskar med som också passar det spöt.
Gör sällan nån justering på kastbromssystem heller efter att kombon har fiskats in en stund.
Det går rätt snabbt att ställa in sen petar man väldigt sällan på grejerna. Görs det nåt radikalt betesbyte så byts det också kombo man fiskar med som passar.
Och som sagt, tummen är alltid med, det sitter i ryggmärgen.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg
Tänker samma angående det om "Inga justeringar, ingen spolbroms och inget behov att använda tummen mer än vid utkast."
Spolbroms rör jag knappt, den ställs i ett läge som passar ett viktspann man fiskar med som också passar det spöt.
Gör sällan nån justering på kastbromssystem heller efter att kombon har fiskats in en stund.
Det går rätt snabbt att ställa in sen petar man väldigt sällan på grejerna. Görs det nåt radikalt betesbyte så byts det också kombo man fiskar med som passar.
Och som sagt, tummen är alltid med, det sitter i ryggmärgen.
Har man testat deras äldre modeller så märker man rejäl skillnad. Kräver mer men du blir också rejält belönad.
Men svivlo har jag ju inte testat så detän ska jag inte uttala mig om än även om stabilitet och prestanda sällan går hand i hand.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inläggnär kommer den ut på marknaden?
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
Backa en sida så står det.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Vad är detta för rullarav KudashiÄven dessa 4 rullar fanns med i paketet4 Foton
-
Kanal: Rullar
2025-05-13, 18:41 -
-
Hej gruppen!
Jag ska ställa in centrifugalbromsen på en revo beast. Jag har läst på lite...2 Foton-
Kanal: Rullar
2025-03-27, 17:16 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 776 visningar
0 gillar
|