Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Ursprungligen postat av svivlo

    CastGuard™ blir made in Sweden, men inte rullen. Det blir en 300 lågprofilrulle. Fler modeller planeras längre fram. Mycket beror på hur framgångsrik den första modellen blir.
    Har ni planer på att tillverka er broms så den blir kompatibel med andra fabrikat?
    Skulle för egen del mkt väl kunna tänka mig en rundgavlad Svängsta tillverkad Ambassadeur med er broms i om den håller vad ni lovar.

    Kommentera


    • #62
      Jag saknar själv personligen inte någonting i befintliga kastbromssystem.
      Så undrar vad eran broms erbjuder som inte redan finns?

      Kommentera


      • #63
        Ursprungligen postat av svivlo

        Inga justeringar, ingen spolbroms och inget behov att använda tummen mer än vid utkast. Bara att fiska.

        Svårt att tro, men en helt annan upplevelse. Kolla vad kommentaren kring test på Instagram eller Facebook: "surrealistiskt".
        Jag är gammalmodig och har varken fb eller instagram så kan tyvärr inte.

        Så man kör samma inställning oavsett om man kör ett kompakt tungt bete eller ett lätt med stort luftmotstånd?
        Finns det ens inställningsmöjlighet eller är den borttagen då behovet inte finns?

        Kommentera


        • #64
          Mellan tumme och pekfinger, vad pratar vi om för prisklass ut till slutkund?

          Kommentera


          • #65
            Hej!
            Undrar om första modellen är vänster, höger eller kommer båda versioner?
            Vad tror ni priset kommer landa på?
            Och blir det en metallkonstruktion, eller plast/ komposit?
            God Jul!
            /M

            Kommentera


            • #66
              Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
              Hej!
              Undrar om första modellen är vänster, höger eller kommer båda versioner?
              Vad tror ni priset kommer landa på?
              Och blir det en metallkonstruktion, eller plast/ komposit?
              God Jul!
              /M
              Det är klart den endast kommer i höger så haspelfiskarna håller sig undan från denna tekniska ovation ;⁠-⁠)

              Kommentera


              • #67
                Ursprungligen postat av svivlo

                Inga justeringar, ingen spolbroms och inget behov att använda tummen mer än vid utkast. Bara att fiska.

                Svårt att tro, men en helt annan upplevelse. Kolla vad kommentaren kring test på Instagram eller Facebook: "surrealistiskt".
                Låter ju riktigt genialiskt. Dock det som jag undrar över. Vi som har fiskat multirullar i många år. Själv började jag för 30år sedan. Har vi något att vinna på er rulle? Att använda tummen vid både kast och mothugg sitter så djupt att jag inte kan sluta med det även om jag vill.
                För oss, vad är fördelen? Eller är det en fantastisk produkt för haspelfiskare som vill börja med multi?

                Kommentera


                • #68
                  Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

                  Låter ju riktigt genialiskt. Dock det som jag undrar över. Vi som har fiskat multirullar i många år. Själv började jag för 30år sedan. Har vi något att vinna på er rulle? Att använda tummen vid både kast och mothugg sitter så djupt att jag inte kan sluta med det även om jag vill.
                  För oss, vad är fördelen? Eller är det en fantastisk produkt för haspelfiskare som vill börja med multi?
                  Tänker samma angående det om "Inga justeringar, ingen spolbroms och inget behov att använda tummen mer än vid utkast."

                  Spolbroms rör jag knappt, den ställs i ett läge som passar ett viktspann man fiskar med som också passar det spöt.
                  Gör sällan nån justering på kastbromssystem heller efter att kombon har fiskats in en stund.
                  Det går rätt snabbt att ställa in sen petar man väldigt sällan på grejerna. Görs det nåt radikalt betesbyte så byts det också kombo man fiskar med som passar.
                  Och som sagt, tummen är alltid med, det sitter i ryggmärgen.

                  Kommentera


                  • #69
                    Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

                    Tänker samma angående det om "Inga justeringar, ingen spolbroms och inget behov att använda tummen mer än vid utkast."

                    Spolbroms rör jag knappt, den ställs i ett läge som passar ett viktspann man fiskar med som också passar det spöt.
                    Gör sällan nån justering på kastbromssystem heller efter att kombon har fiskats in en stund.
                    Det går rätt snabbt att ställa in sen petar man väldigt sällan på grejerna. Görs det nåt radikalt betesbyte så byts det också kombo man fiskar med som passar.
                    Och som sagt, tummen är alltid med, det sitter i ryggmärgen.
                    Jag tycker det verkar väldigt spännande och kul. Och måste testa en sådan rulle sen. Men risken är dock att det blir som Daiwa sv spole och shimano dc broms. Mycket stabilare men klart sämre prestanda. Min gamla calcutta 100DC kastade som bara den men jäkla om du inte tryckte på i kastet. De nya är ju egentligen rena nybörjar rullar.
                    Har man testat deras äldre modeller så märker man rejäl skillnad. Kräver mer men du blir också rejält belönad.
                    Men svivlo har jag ju inte testat så detän ska jag inte uttala mig om än även om stabilitet och prestanda sällan går hand i hand.

                    Kommentera


                    • #70
                      Spännande med innovation. Finns det någon video så man ser hur den beter sig?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 277 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 118 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 271 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      88 952 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 350 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X