Okuma helios och inspirA - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Okuma helios och inspirA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Haft en sån okuma.. den e bättre än ceymar allafall

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av conny c Visa inlägg
      Mög är det inte men min fuego höll ca 3 månader sen rasa lager.. men jag fiskar dagligen nästan i Malmö kanal.. haft ballistic lt oxå o ärligt fuegon är enligt min smak skönare.. daiwas linuppläggning är dock pinsam..ingen slår shimano där.. ska köpa ny rulle på måndag så e kluven .. okuma känns lite budget men dom modellerna jag så verkar kunna mäta sig mot shimanos mellanklass rullar.. e lite sugen på en sustain oxå men då är d 1000 kr extra...

      Tatula LT däremot känns grym.. men jag o högutväxlade rullar blir ej bekväma.. stradic 2500 plus med hög utväxling gillade jag inte alls.. medans lågutväxkade är kalas
      Snart är det black friday, bättre att vänta tills då med köp, bara några veckor kvar, annars varför inte köpa dennahttps://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php/202721-Daiwa-Certate-2000-och-Shimano-Stradic-2500-FI-Extraspolar? Den rullen överlever troligtvis mycke längre än de rullar du kollat på även om det inte är senaste modell/ sketfiske

      https://www.fiskesnack.com/forum/sho...FI-Extraspolar

      Kommentera


      • #13
        Ja Rusty Hooks tips lät inte dumt för de som gillar låg utväxling, säkert också Japantillverkad vilket knappast kan vara fel....

        Synd å höra att Daiwas linpåläggning kan vara dålig... Såg nån video där en var bra och en annan lite sämre... Sånt som gör en beställning lite vansklig...

        Hoppas Daiwas linpåläggning ändå är så pass bra som Okuman i bild ovan, då är jag nöjd i alla fall.

        Kommentera


        • #14
          Jag var och hämtade ut mitt paket tidigt igår som innehöll en Okuma Inspira 30... Mot kvällen så gick jag ner till kusten för att kasta några kast (Rättare sagt för att testa rullen) och jag måste säga att den är skön! Den är tyst, lätt (210g), snygg och hantaget är i mitt tycke helt perfekt. Denna ska jag använda till havsöring resten av året utan tvekan

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          10 svar
          3 252 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Smolt
          av Smolt
           
          Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
          44 svar
          10 069 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Alman
          av Alman
           
          Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
          279 svar
          47 190 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Adam Huss  
          Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
          535 svar
          88 677 visningar
          38 gillar
          Senaste inlägg Xerup
          av Xerup
           
          Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
          108 svar
          11 262 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Arbetar...
          X