Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nya daiwa lexa, lager låter krig
Collapse
X
-
Har precis införskaffat en Lexa 300 kanske någon som kan svara på min fråga om det ska vara såhär. Har hunnit fiska ett pass och la märke till att den slår inte över ibland utan man får manuellt trycka upp knappen, det ser ut som att den inte slår över innan linan är i fas med linspridaren så den liksom lägger sig så linan blir rak. Men emellanåt när man vevat in och kanske vill släppa ut lite lina och håller tummen på spolen så slår den inte över alls då kan du hålla tummen kvar och veva som ingenting utan att den slår över, känns märkligt?
-
Har avverkat 3 Lexor i mina dagar (har en 300 pitch black nu på ett gäddspö) samt har polare som har också kört Lexa. Alla har låtit mer eller mindre som en skördetröska, däremot har det aldrig varit någon påverkan på funktionen. Smörj upp lagren (Daiwa verkar snåla på oljan) eller byt lager så blir den tystare. Men den kommer aldrig bli så där silkeslen och knäpptyst som vissa andra rullar.
Jag gillar Lexan ändå, den känns som en grovhuggen slitvarg som alltid gör sitt jobb.
Lämna en kommentar:
-
Enbart när man oåfreatar så att säga. Inte när man snurrar spole med fingrarna.
Testade med alla tänkbara inställningar på magnetbroms osv
Lämna en kommentar:
-
Uppkommer ljudet endast bara vid fiske eller när spolen snurras igång med ett finger också?
Har förvisso bara kikat på ett par stycken av modellen men dessa har varit väldigt tysta, då har jag dock inte fiskat med dem.
Lämna en kommentar:
-
Fin rulle! Men föredrar en skrikande daiwaUrsprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggTråkigt att Daiwa ska vara så ojämna i kvaliten på vissa saker är dom grymt bra men & i nästa stund undrar man om det är en pirat kopia med en Daiwa logga
Tur nog finns det ett fantastiskt kit så man får en tyst & silkeslen kastkanon :-)
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Nej inte allsUrsprungligen postat av JontaK Visa inläggMen ljudet är från spolen eller förekommer det även när du vevar?
Lämna en kommentar:
-
Tråkigt att Daiwa ska vara så ojämna i kvaliten på vissa saker är dom grymt bra men & i nästa stund undrar man om det är en pirat kopia med en Daiwa logga
Tur nog finns det ett fantastiskt kit så man får en tyst & silkeslen kastkanon :-)
1 Foto
Lämna en kommentar:
-
Jag har just servat en Lexa 300 L vs2 av en vän. Och den lät också.
Lämna en kommentar:
-
Men ljudet är från spolen eller förekommer det även när du vevar?
Lämna en kommentar:
-
Det är inte något klassiskt rassel, något nytt jag inte hört förut. Speciellt inte med andra lexor jag ägt. De andra har inte heller låtit mer än från den stillastående linspridaren ihop med inte allt för tysta linor.
Har i övrigt stort förtroende för lexa, och daiwas service, som förvisso tar en tid iom att saker ska skickas till Finland o tillbaka men proffsiga är dom.
Min ena lexa låg i dy botten ute vid kusten över ett dygn innan jag förmådde mig att hoppa i (12 grader i vattnet), sköljde den noga. Lager so. Lät krig, men efter byte fungerade den utmärkt. Därav att jag köpte den nya
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
|
41 svar
32 371 visningar