Nya daiwa lexa, lager låter krig - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya daiwa lexa, lager låter krig

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bowen
    replied
    Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg

Jag kan inte erinra mig om att någon av de rullar jag nämnt och själv använt (mest ABU ska sägas) låter "som kriget"
    Fler exempel då är ju ABU Revo Beast 40/41 (Om man vevar vänster), ABU MAX Toro, Okuma har CITRIXEN eller COMODO, BFT har sin Instinct, Shimano har ju Calcuttan, Tranx och detta fick jag fram genom att bara googla och hamna på en av Sveriges näthandlare

Så jo, frågan är alldeles för luddig för att svara direkt på.
    Dock kan du glömma 13 Fishing för dom pengarna, DET kan jag svara på direkt!
    I så fall tycker jag inte du skall svara om det är för luddigt för dig
    Jag har en Toro NACL, lika röten den.
    Har en gammal Revo vad den nu heter, den är fin men lite liten för fisket jag skall ha den till, men till finliret är den ok.

Lämna en kommentar:

• Mijni
    replied
    Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg

Nja, jag undrar om en specifik rulle som någon inte har dessa problem med, i prisspannet jag angav..
    Jag undrar fortfarande inte vilka som finns, och att torr-spinna i affär är kasst då man måste sätta press på rullen och det är lite svårt att göra.
    Samt att googla fram en vettig rulle är som att gå in på en bilhandlare och fråga om deras bilar är bra och om man borde köpa en?..
    Hur långt är ett snöre hade vart frågan helt utan kriterier

Men tack för din info såklart.
    Jag kan inte erinra mig om att någon av de rullar jag nämnt och själv använt (mest ABU ska sägas) låter "som kriget"
    Fler exempel då är ju ABU Revo Beast 40/41 (Om man vevar vänster), ABU MAX Toro, Okuma har CITRIXEN eller COMODO, BFT har sin Instinct, Shimano har ju Calcuttan, Tranx och detta fick jag fram genom att bara googla och hamna på en av Sveriges näthandlare

Så jo, frågan är alldeles för luddig för att svara direkt på.
    Dock kan du glömma 13 Fishing för dom pengarna, DET kan jag svara på direkt!

Lämna en kommentar:

• Bowen
    replied

Mitt svar är generellt skittråkigt men eftersom frågan är utformad i lite som "hur långt är ett snöre" så är det faktiskt det bästa svaret som finns.
    ABU har flera rullar, BFT har sin Instinct, Okuma har Citrixen m.fl. osv, etc bla bla bla... så det är faktiskt bara att traska in till närmaste butik, klämma och känna alterntivt sponsra näthandeln och google möget.
    Nja, jag undrar om en specifik rulle som någon inte har dessa problem med, i prisspannet jag angav..
    Jag undrar fortfarande inte vilka som finns, och att torr-spinna i affär är kasst då man måste sätta press på rullen och det är lite svårt att göra.
    Samt att googla fram en vettig rulle är som att gå in på en bilhandlare och fråga om deras bilar är bra och om man borde köpa en?..
    Hur långt är ett snöre hade vart frågan helt utan kriterier

Men tack för din info såklart.

Lämna en kommentar:

• Mijni
    replied

Nu har ju ABU, SHIMANO, OKUMA lika många rullar från 100:- 10.000:- med, så det hjälper mig inte så mycket.
    Så jag undrade inte vad det finns för märken på marknaden liksom
    Mitt svar är generellt skittråkigt men eftersom frågan är utformad i lite som "hur långt är ett snöre" så är det faktiskt det bästa svaret som finns.
    ABU har flera rullar, BFT har sin Instinct, Okuma har Citrixen m.fl. osv, etc bla bla bla... så det är faktiskt bara att traska in till närmaste butik, klämma och känna alterntivt sponsra näthandeln och google möget.

Lämna en kommentar:

• Bowen
    replied
    Ursprungligen postat av havreboll Visa inlägg

Jag har en Lexa 300 (som visserligen inte skriker) men förutom den lägre höjden så tycker jag att denna (som jag också kör med) egentligen är bättre på allt än Lexan: https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...641-7-1bb.html

Har bara kört en 4-5 pass med den så hållbarheten kan jag inte bedöma men efter att ha plockat isär den så tycker jag att allt ser rejält ut.
    Å fan, kanske är värt ett test, billig som skit är den ju, och det brukar ju betyda skit med..
    Ingen ger liksom bort pengar..

Lämna en kommentar:

• havreboll
    replied
    Vad skall man köpa för rulle om man inte vill ha skrik och rassel när man kastar eller vevar då?
    (har en ny lexa 300 som beter sig ungefär så, men funkar helt ok annars.)

Det finns ju så många mer eller mindre likadana så man tröttnar på att leta och kolla specs..
    Visst lägga 5kkr kanske är en enkel väg, men om man vill ha en rulle i medelprisklass 1500-2500:- eller så.
    Jag har en Lexa 300 (som visserligen inte skriker) men förutom den lägre höjden så tycker jag att denna (som jag också kör med) egentligen är bättre på allt än Lexan: https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...641-7-1bb.html

Har bara kört en 4-5 pass med den så hållbarheten kan jag inte bedöma men efter att ha plockat isär den så tycker jag att allt ser rejält ut.

Lämna en kommentar:

• Bowen
    replied

ABU, OKUMA, SHIMANO några ja kan tänka på bara sådär... Sen har du ju 13 Fishing och Quantum men dessa tror jag är dyrare än så. (Låter det dock va osagt för jag har inte en susning helt enkelt)
    Nu har ju ABU, SHIMANO, OKUMA lika många rullar från 100:- 10.000:- med, så det hjälper mig inte så mycket.
    Så jag undrade inte vad det finns för märken på marknaden liksom

Lämna en kommentar:

• Mijni
    replied
    Vad skall man köpa för rulle om man inte vill ha skrik och rassel när man kastar eller vevar då?

Det finns ju så många mer eller mindre likadana så man tröttnar på att leta och kolla specs..
    Visst lägga 5kkr kanske är en enkel väg, men om man vill ha en rulle i medelprisklass 1500-2500:- eller så.

ABU, OKUMA, SHIMANO några ja kan tänka på bara sådär... Sen har du ju 13 Fishing och Quantum men dessa tror jag är dyrare än så. (Låter det dock va osagt för jag har inte en susning helt enkelt)

Lämna en kommentar:

• Bowen
    replied

Lämna en kommentar:

• Test005
    replied
    Ni som fattar hur rullar funkar... Är det samma problem med Prorex 300 eller är den annorlunda lagrad än Lexa 300?
    Vågar man köpa om man inte är kunnig/sugen att byta lager, skruva och analysera missljud?

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
41 svar
32 390 visningar
18 gillar
Senaste inlägg Micki.S