Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ambassdeur 5000
Collapse
X
-
Jag har det spöet och det är verkligen en kastkanon, använder det med en Daiwa multirulle, problemet jag hade var att Amba 5000 inte passade i rullfästet. La lite cellfoam under rullfoten och sedan sitter även den fast.
Blev bara lite sugen på som KeBa sa att köra lite "old school" med ett ABU spö av äldre modell och Atom drag.
Jag ärvde rullen och drag från svärfar, finns även ett kortare ABU spö klassat 10-30 gr.
- Gillar 1
Kommentera
-
Kanske ABU Atlantic Zoom, specat upp till 60g.Ursprungligen postat av Bengt-Olof Visa inläggJapp, använd din rulle, modifierad eller inte, den är ett stycke svensk historia från när ABU Svängsta var på topp!
...och köp för fasen "rätt" spö till din rulle!
Spö till min 5000, vad skulle det vara, kolla på Tradera och det hade varit kul med ett tidenligt ABU.
Tänkte använda bete upp till 50 gr, är det någon här som kan ge mig tips på vad spö jag skall söka efter
Rullen som min dotter fick sattes på ett ABU Caster 152 men det är bara upp till 30g.
Kolla Tradera, Atlantic spön kommer titt som tätt.
Hur det kastar har jag inte en susning om, det finns säkerligen moderna spön som kastar bättre men ska man fiska med en gammal 5000 röd så snackar vi känsla..
- Gillar 1
Kommentera
-
Nu är min 5000 uppgraderad med sexpinnars centrifugalbroms och nya bromslameller i kolfiber från sensibus.
Verkligen en just kille, första centrifugalbromsen ville inte på plats, då skickade han en ny, och det blev klockrent.
Jag tror att jag kör med nylonlina ändå, då mitt gamla ABU spö inte har spöringar som flätlinan klarar av
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
32 077 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Gösalf
2025-09-14, 07:55
|
||
|
Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
|
22 svar
11 038 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Äldre Id
2025-11-29, 00:22
|
||
|
Startad av joens, 2018-03-18, 19:55
|
271 svar
47 612 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Herrlin
2025-07-06, 21:34
|
||
|
Startad av Flintpelle, 2022-01-17, 18:22
|
50 svar
6 178 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av TiSo
2025-08-15, 13:30
|
||
|
Startad av Bilbo, 2025-03-22, 14:06
|
11 svar
1 029 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Bilbo
2025-08-07, 18:02
|
Lite classic old school med en touch av modernitet i det delade handtaget...
Kommentera