Ambassdeur 5000 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassdeur 5000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Jag tycker ändå att Vantage Predator är ett ganska bra val... korkhandtag, snyggt grönmetallic å tvåbenta ringar, hur många spön ser ut så idag!? Lite classic old school med en touch av modernitet i det delade handtaget...

    Click image for larger version  Name:	vantage.jpg Views:	4 Size:	39,1 KB ID:	2524934

    Dessutom var det nån här på FS som sa att spöt är en kastkanon!
    Senast ändrad av anteman; 2019-10-24, 17:57.

    Kommentera


    • #22
      Jag har det spöet och det är verkligen en kastkanon, använder det med en Daiwa multirulle, problemet jag hade var att Amba 5000 inte passade i rullfästet. La lite cellfoam under rullfoten och sedan sitter även den fast.
      Blev bara lite sugen på som KeBa sa att köra lite "old school" med ett ABU spö av äldre modell och Atom drag.
      Jag ärvde rullen och drag från svärfar, finns även ett kortare ABU spö klassat 10-30 gr.

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Bengt-Olof Visa inlägg
        Japp, använd din rulle, modifierad eller inte, den är ett stycke svensk historia från när ABU Svängsta var på topp!
        ...och köp för fasen "rätt" spö till din rulle!

        Spö till min 5000, vad skulle det vara, kolla på Tradera och det hade varit kul med ett tidenligt ABU.
        Tänkte använda bete upp till 50 gr, är det någon här som kan ge mig tips på vad spö jag skall söka efter
        Kanske ABU Atlantic Zoom, specat upp till 60g.
        Rullen som min dotter fick sattes på ett ABU Caster 152 men det är bara upp till 30g.
        Kolla Tradera, Atlantic spön kommer titt som tätt.
        Hur det kastar har jag inte en susning om, det finns säkerligen moderna spön som kastar bättre men ska man fiska med en gammal 5000 röd så snackar vi känsla..

        Kommentera


        • #24
          Nu är min 5000 uppgraderad med sexpinnars centrifugalbroms och nya bromslameller i kolfiber från sensibus.
          Verkligen en just kille, första centrifugalbromsen ville inte på plats, då skickade han en ny, och det blev klockrent.
          Jag tror att jag kör med nylonlina ändå, då mitt gamla ABU spö inte har spöringar som flätlinan klarar av

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          10 svar
          3 281 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Smolt
          av Smolt
           
          Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
          44 svar
          10 133 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Alman
          av Alman
           
          Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
          279 svar
          47 275 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Adam Huss  
          Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
          535 svar
          88 973 visningar
          38 gillar
          Senaste inlägg Xerup
          av Xerup
           
          Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
          108 svar
          11 358 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Arbetar...
          X