Ursprungligen postat av anteman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Revo beast 41 eller tranx 301 för gäddfiske
Collapse
X
-
Ja, vi drog ju för hand och testade inte direkt med våg och försökte maxa allt vi kunde. Vi drog bara bromsen i backen med full spole lina på och Drog ut lina. Vilket inlägg syftar du på? Hur ser man om drevet är skadat, och om det inte är det. Är då beasten att föredra före tranxen?
-
Är det smartare val än att köpa den ny servade tranxen?Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Du kan ju alltid serva Revo Beasten och höra med Abu om de ser några skador på drevet.
Kommentera
-
Går ju som torde framgått inte att svara säkert på det. Du får chansa. De har båda för- och nackdelar och givet hur vi fiskar, vevar, hanterar bottennapp och misshandlar våra rullar inte minst bromsen eller med bristande underhåll eller förvaring så kommer utfallet bli olika.
Jag skulle välja den som känns skönast att greppa om den kastar bra och tillräckligt kontrollerat för mig. Smörig, len gång och ffa 12kg maxbroms hamnar längre, långt ner på min gäddrullar. Plocka ur dreven å jämför med fräscha bilder på drev kan vara ett sätt. Ser det fint, rakt, rätt ut? Metallspån? Om det känns som överkurs, lämna in för service.
Kommentera
-
Okej. Tack så mycket för hjälpen. Så om jag förstår dig rätt så menar du på att båda är bra och att de båda kan hålla lika länge. Om jag tar hand om dem och sköljer av och ger fett till. Så det jag ska gå på är vilken av dem som känns bäst i handen och att kasta med.Ursprungligen postat av anteman Visa inläggGår ju som torde framgått inte att svara säkert på det. Du får chansa. De har båda för- och nackdelar och givet hur vi fiskar, vevar, hanterar bottennapp och misshandlar våra rullar inte minst bromsen eller med bristande underhåll eller förvaring så kommer utfallet bli olika.
Jag skulle välja den som känns skönast att greppa om den kastar bra och tillräckligt kontrollerat för mig. Smörig, len gång och ffa 12kg maxbroms hamnar längre, långt ner på min gäddrullar. Plocka ur dreven å jämför med fräscha bilder på drev kan vara ett sätt. Ser det fint, rakt, rätt ut? Metallspån? Om det känns som överkurs, lämna in för service.
men med tranxen kan den hålla lika länge som beasten trots sina rost problem, om man förvarar den torrt och bra och inte maxar bromsen? Kommer inte heller röra salt vatten.
Måste bara tillägga att jag oftast fiskar beten mellan 40-100g
Kommentera
-
Är det mycket svårare att få tag i shimanos?Ursprungligen postat av Motvind Visa inläggOm du vill kunna få tag i reservdelar till en rulle så ska du köpa en Abu.
Kommentera
-
Så du föredrar beasten före tranxen?Ursprungligen postat av Xerup Visa inläggVilket gäddspö klarar av att man hänger på >10 kilo ute vid yttre spöringen? :-)
Eller vem drillar fisk med spöet pekandes rakt mot fisken?
Att lämna in en revo beast till ABU för service är nog det kloka valet enligt mig.
Kommentera
-
Ja absolut. Men tror du tranxen kan hålla lika länge som revon om jag förvarar den torrt och ej fiskar saltvatten?Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Du kan ju alltid serva Revo Beasten och höra med Abu om de ser några skador på drevet.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Satte in 1x karbonskiva och 1x av orginal 3x filtringar så nu är bromsen helt perfekt så det är redo...3 Foton
-
Kanal: Rullar
2025-09-04, 11:02 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
|
41 svar
32 224 visningar