Vanford 2024 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vanford 2024

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Var rullen är köpt spelar väl ingen roll om man vill skicka in den för service eller reparationer så länge det inte är ett garantiärende ? Man betalar ju för både arbetet och eventuella bytta delar. Tex jag lämnade in min gamla Revo Inshore för byte av IAR lager och allmän service i en butik här i Finland trots att den är inköpt i Sverige.

Kommentera

Service och reparation borde rimligen alla butiker kunna hantera oavsett inköpsland om det finns ett serviceställe/generalagent för märket/modellen.

Kommentera

Ursprungligen postat av fytric Visa inlägg
        Gäller inte reklamation utan torde endast innebära en service. Dock enligt Shimano Nordic så medför det inget problem för dem att varan är köpt utanför Norden. Dock behöver rullen inkomma från Svensk butik som givetvis får sina omkostnader ersatta. Nu är troligtvis ändå bara kullagret vid linpåläggaren som knastrar. Kommer beställa från Gomexos och fixa själv. Sen kan man ju såklart diskutera om det ska behövas på en rulle som är använd max 10 gånger. Inte jätte förtroendeingivande på en rulle som sägs hålla hög kvalite.
        Har den gått max 10 tillfällen så är det väl ett garantiärende men som skrevs ovan är den köpt i Tyskland är det ju ett ärende för den generalagenten liksom det är för alla andra saker jag köper utomlands det är ju inget den svenska generalagenten tjänat en krona på så det är inget konstigt tycker jag eller ?

Kommentera

Det var ju inte så att jag krävde min rätt till service, utan skrev till Shimano Nordic som hänvisar till ÅF. Finns ju sådana saker som Europa och Worldwide garantier. Oavsett spelar det enligt Shimano ingen roll var rullen är inhandlad, utan de behöver få in den via sitt återförsäljare nät.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
          Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
          41 svar
          32 233 visningar
          18 gillar
          Senaste inlägg Micki.S