Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Shimano calcutta conquest trög frikoppling
Collapse
X
-
Kommer inte ihåg tyvärr.Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggVar den trög även innan du plockade isär den?
Men jag plockade isär den igen, och bytte ut nästan alla delar som är kopplade till frikopplingen.
Känns lika trög ändå.
Den känns dock perfekt innan jag sätter på sidolocket, och där tror jag inte man kan göra något fel.
Så jag förmodar att allt är normalt.
Kommentera
-
Var köper du delar till Calcutta rullarna?Ursprungligen postat av Robalm Visa inlägg
Kommer inte ihåg tyvärr.
Men jag plockade isär den igen, och bytte ut nästan alla delar som är kopplade till frikopplingen.
Känns lika trög ändå.
Den känns dock perfekt innan jag sätter på sidolocket, och där tror jag inte man kan göra något fel.
hur ser prisbilden på Shimano delar ut?
Har nyss köpt mig en Conquest,
Jättehärlig rulle, har inte hunnit pröva den ännu men den känns super
MVH
Kim
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
Var köper du delar till Calcutta rullarna?
hur ser prisbilden på Shimano delar ut?
Har nyss köpt mig en Conquest,
Jättehärlig rulle, har inte hunnit pröva den ännu men den känns super
MVH
Kim
plat.co.jp
Mycket rimliga priser, snabb frakt. Moms måste du betala och postnord tar ut en extra avgift.
Vilken årsmodell och storlek köpte du?Senast ändrad av Robalm; 2025-10-17, 14:20.
Kommentera
-
Om alla delar är bytta låter det ju som antingen felmontering eller ett dåligt exemplar.Ursprungligen postat av Robalm Visa inläggKommer inte ihåg tyvärr.
Känns lika trög ändå.
De är rätt vanliga, ja felmonteringarna förekommer förvisso men främst de dåliga exemplaren av andra generationens Conquest.
Nu har jag inte sett insidan på särskilt många av de allra nyaste men från 2014 och ett antal år framåt synade jag (och kände på) mängder av Conquest-exemplar med allehanda fel som ytterst rå gång, korrosion på lager samt stativ/gavlar och väldigt kärva frikopplingar, ofta hos sparsamt använda/nyligen inköpta rullar
Kanske har Shimano skärpt tillverkning/avsyning sedan 2020 och framåt, jag hoppas åtminstone det. Rullar med det priset och den "framtoningen" bör inte ha så varierande kvalitet som de hade första åren.
Kommentera
-
Kommer inte ihåg tyvärr. Tror du det kan vara problemet?Ursprungligen postat av Xerup Visa inläggNär du sätter ihop rullen, gör du det med frikoppad rulle och frikopplingaknappen nere eller tvärt om?
Kommentera
-
Kommentera
Foton
Collapse
-
Satte in 1x karbonskiva och 1x av orginal 3x filtringar så nu är bromsen helt perfekt så det är redo...3 Foton
-
Kanal: Rullar
2025-09-04, 11:02 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
|
41 svar
32 210 visningar