Ambassadeur ultra mag xl 3 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur ultra mag xl 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kimmen
    replied
    Härlig rulle
    Den är som gjord för gäddfiske med tyngre beten
    Dessa rullar är lite speciella med sin stillastående linspridare som frikopplas när man kastar, detta var långt före sin tid.

    Kul att du kommer använda den

    Lämna en kommentar:


  • LordDan
    replied
    Tack för samtliga svar!

    Då jag tycker det är synd att bara ha den liggandes kommer den absolut att användas.
    Måste bara ha ett spinnspö först också

    Lämna en kommentar:


  • Gosekungen
    replied
    Den rullen ska du vara rädd om.
    Det är en samlar rulle i sin klass.

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Ambassadeur ultramag kom tidigt 80tal. Din rulle var framtagen för gädda och lax. Hur håller den för dagens gäddfiske? Ingen aning. Det som nu kallas downsize var förr supertungt fiske som mest bedrevs av numera bortgångna legenderarer som Leif Engström och liknande. Använd rullen till 80talets tunga gäddfiske som var 40-50g så kommer den hålla en evighet.

    Lämna en kommentar:


  • HarpoonMan
    replied
    Ja, de skule jag säga att du kan ha till gädda

    Lämna en kommentar:


  • LordDan
    replied

    Lämna en kommentar:


  • LordDan
    started a topic Ambassadeur ultra mag xl 3

    Ambassadeur ultra mag xl 3

    Hej!

    Jag fick en rulle som är i princip oanvänd och har legat i en källare sedan 80-talet skulle jag tro, jag undrar nu om någon har någon info kring rullen då jag har haft svårt att hitta info om den.

    Eftersom det är en äldre rulle som legat har jag öppnat och smort den samt bytt kullagren till keramiska istället.

    Vad är rullen avsedd för?
    Kan jag ha den till gädda?

    Tacksam för all info och alla tips och råd jag kan få

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
231 svar
32 046 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Gösalf
av Gösalf
 
Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
22 svar
10 968 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Äldre Id  
Startad av joens, 2018-03-18, 19:55
271 svar
47 545 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Herrlin
av Herrlin
 
Startad av Flintpelle, 2022-01-17, 18:22
50 svar
6 152 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TiSo
av TiSo
 
Startad av Bilbo, 2025-03-22, 14:06
11 svar
1 025 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Bilbo
av Bilbo
 
Arbetar...
X