Ambassadeur Revo - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Revo

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
    Jag vet, lixom många handlare och precis som Normark framhäver en liten Curado som perfekt jerkrulle. Mao folk som vill haka på en trend och kränga prylar.
    Jo det är sorgligt. Synd att inte fler grosister har lite koll på fisket själva.

Kommentera

Jag har haft ganska mycket problem med min STX. Fick den för ganska precis 1 år sedan nu. Efter ett litet tag började den låta som en skördetröska, ringde abu-service som sa att det varit problem med just stx:en, det var ett lager som skulle bytas ut så skulle det lösa sig. Fick hem ett nytt lager, och det lät superbra igen. . . . ett tag iaf. Förra veckan (när den hade börjat låta illa igen) när jag var ute med min polare på ett jerkpass så lossnade höljet runt magnetbromsen, sen började den låta RIKTIGT ILLA. För att till slut haverera helt, då det inte gick att veva in lina eftersom tryckknappen inte ville slå tillbaks. Tog med den till jobbet da'n efter, tog isär den o skruva ihop den igen. När jag drog ohop skruven som håller ihop gaveln, så lyckades jag naturligtvis dra av även den. Ringde då upp abu-service igen och sa som det va. Skickade dit rullen, och i går kom det en spritt ny Revo STX. . . . . Frågan är bara, ska man våga använda rullen igen eller ska man ställa den i vitrinskåpet. Den är ju trots allt jävligt snygg!!!
      Däremot ska jag köpa nya Revo Inshore (lågprofilarn) till våren. Verkar vara en bättre rulle. Den som lever får se.

Simma lugnt
      Mvh SPIGGO
      www.gavlefiskredskap.se
      niklas_soderman78@hotmail.com

Kommentera

Ursprungligen postat av spiggo Visa inlägg
        Jag har haft ganska mycket problem med min STX. Fick den för ganska precis 1 år sedan nu. Efter ett litet tag började den låta som en skördetröska, ringde abu-service som sa att det varit problem med just stx:en, det var ett lager som skulle bytas ut så skulle det lösa sig. Fick hem ett nytt lager, och det lät superbra igen. . . . ett tag iaf. Förra veckan (när den hade börjat låta illa igen) när jag var ute med min polare på ett jerkpass så lossnade höljet runt magnetbromsen, sen började den låta RIKTIGT ILLA. För att till slut haverera helt, då det inte gick att veva in lina eftersom tryckknappen inte ville slå tillbaks. Tog med den till jobbet da'n efter, tog isär den o skruva ihop den igen. När jag drog ohop skruven som håller ihop gaveln, så lyckades jag naturligtvis dra av även den. Ringde då upp abu-service igen och sa som det va. Skickade dit rullen, och i går kom det en spritt ny Revo STX. . . . . Frågan är bara, ska man våga använda rullen igen eller ska man ställa den i vitrinskåpet. Den är ju trots allt jävligt snygg!!!
        Däremot ska jag köpa nya Revo Inshore (lågprofilarn) till våren. Verkar vara en bättre rulle. Den som lever får se.

Simma lugnt
        Mvh SPIGGO

Använd din STX till det den är gjord för, lätt spinnfiske, så ska du se att den funkar kalas.

Kommentera

Min Revo har funkat alldeles utmärkt än så länge, en SX.. Har alltid varit intresserad av just lågprofilrullar och tycker att jag nu har hittat rätt efter 3-4 st "billiga" rullar som har havererat fundamentalt. Som det ser ut vad ni har skrivit så får jag väl bara hoppas att min håller ett tag.
          Trivs grymt bra med den så gå inte sönder snälla du

Kommentera

Har en STX som jag bara gjort några få kast med. Den är laddad med 0,20flätlina och sitter på ett lätt jerkspö.

Utrustningen kommer användas till små beten, då fisken inte vill ha stora. Klumpigt att fiska Piglet, lilla freestylern etc med ST CRIOX 1-5oz och 0,36flätlina.

Har ingen förhoppning att STX pallar för tyngre beten, men till småbeten tror jag den blir fin?
            Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
              Har en STX som jag bara gjort några få kast med. Den är laddad med 0,20flätlina och sitter på ett lätt jerkspö.

Utrustningen kommer användas till små beten, då fisken inte vill ha stora. Klumpigt att fiska Piglet, lilla freestylern etc med ST CRIOX 1-5oz och 0,36flätlina.

Har ingen förhoppning att STX pallar för tyngre beten, men till småbeten tror jag den blir fin?
              Exakt det jag trodde den dög till också, måndagsx 2ggr på raken?

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
                Använd din STX till det den är gjord för, lätt spinnfiske, så ska du se att den funkar kalas.
                Nja, i början använde jag den endast till havsöring. Dvs beten upp till max 30g. Det var vid det fisket jag först fick problem. Tycker du inte att det borde funka???
                Så kalas vet jag inte om jag håller med om.

Mvh Spiggo
                www.gavlefiskredskap.se

Kommentera

Jag fiskade med min Revo S och jag dängde beten mellan 50 och 160gr med den och den höll nånstans mellan 30-40 tim vid jerk innan den skar ihop helt. Jag lämnade in den till Abu som bytte 1 lager i den så nu funkar den igen. Fast nu använder jag den till endast vertical jigging och den har hållt galant än så länge. Så jag rekommenderar inte Revo till jerkfiske kan jag säga. Iallafall inte heavy jerk.

Kommentera

Men om det bara är ett lager som brakar så borde det ju vara ganska enkelt o ordna ett starkare lager. Eller en bussning istället för o skicka in till ABU o få samma skit igen.
                    En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Grejen var ju att de lager som satt i från början inte var ämnade för den rullen, så de ordnade fram ett starkare lager (eller inte?). Hoppas verkligen den här rullen håller lite bättre.

Hur går det förresten för dig Uffe med höstfisket?

Mvh Niklas
                      www.gavlefiskredskap.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar