ok..jag vill gärna köra lättare jerkvait me rullen också...typ buster jerks på 80 gram max, skulle en shimano citica funka?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
en multirulle som kastar sjukt långt
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av btc_andersson Visa inläggok..jag vill gärna köra lättare jerkvait me rullen också...typ buster jerks på 80 gram max, skulle en shimano citica funka?______________________________________________
2010 är det fluga som gäller
Kommentera
-
hmm..alla snackar om att det är så jävla dålig kvallite på rullar hit o dit vid jerkbait, jag menar en rulle fötr nästan 2000 spänn borde ju tåla en hel del?
jerkbaitrullarna är ju endast avsedda för jerkbait, det b orde väl finnas en alroundrulle där man kan mata iväg betet lång utav bara fan vid kustfiske som jerkbaitfiske, rullen ska även tåla stryk, rövknull och sprut.Pissar hästen när han vill?
I'm the
Kommentera
-
Ursprungligen postat av btc_andersson Visa inlägghmm..alla snackar om att det är så jävla dålig kvallite på rullar hit o dit vid jerkbait, jag menar en rulle fötr nästan 2000 spänn borde ju tåla en hel del?
jerkbaitrullarna är ju endast avsedda för jerkbait, det b orde väl finnas en alroundrulle där man kan mata iväg betet lång utav bara fan vid kustfiske som jerkbaitfiske, rullen ska även tåla stryk, rövknull och sprut.Fabrikör Stava rules...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av btc_andersson Visa inlägghmm..alla snackar om att det är så jävla dålig kvallite på rullar hit o dit vid jerkbait, jag menar en rulle fötr nästan 2000 spänn borde ju tåla en hel del?
jerkbaitrullarna är ju endast avsedda för jerkbait, det b orde väl finnas en alroundrulle där man kan mata iväg betet lång utav bara fan vid kustfiske som jerkbaitfiske, rullen ska även tåla stryk, rövknull och sprut.
Vill du ha en hållbar rullle som e klumpig men hållbar köp en Ambassadeur. Som du kan läsa ovan så finns det reservdelslager i Sverige om olyckan är frame (läs: inte i din båt)
Skall du åka fort å kasta långt utan massa meck så köper du en japanare. Det finns reservdelslager (berätta inte det för någon). Hållbarheten vet vi inte så mycket om i Sverige men en hel del muskyfiskare anser dem vara hållbara.
På vintern kör jag Volvo och på sommaren åker jag gammal V8...
Tjo
/O______________________________________________
Kommentera
-
Ursprungligen postat av btc_andersson Visa inläggokii ..
jag gillar liksom stylen på citican..abu har ju en rulle, inshore .. samma stuk..kanske ska satsa på den istället reservdelsmässigt...______________________________________________
Kommentera
-
jo..men frågan e ju vad den pallar .. när jag kör jerkbait använder jag nästan bara beten under 100 gram..
vet inte vad som är normalt eftersom jag precis börjat med jerkbait...och är på jakt efter rulle men har sån gryym beslutsångest....
men ja jag vet inte...Pissar hästen när han vill?
I'm the
Kommentera
-
Volvo eller SAAB, Expressen eller Aftonblaskan, ABU eller Shimano...eller Daiwa? Smaken är som baken o var o en är salig på sin tro. Att en japansk rulle generellt kastar längre än en ABU rakt ur kartong låter lite väl generaliserande. Åtminstone upplevde jag att en Rocket ur lådan spöade en TE400 ganska så galant. Personligen föredrar jag Svenska rullar, japanska bilar, rysk vodka, tysk öl o Thailändska..br..äh glöm det. Som svar på trådens fråga så kommer nog en Citica passa bra, men allt går att rycka åt helvete om man vill det.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Skrapande ljud från rulle?av HampeeeEfter att ha kollat mer på rullen verkar det som att det är mellanrummet mellan grejen som håller bygeln...1 Foto
-
Kanal: Rullar
2025-06-28, 22:06 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
|
41 svar
31 913 visningar
18 gillar