en multirulle som kastar sjukt långt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

en multirulle som kastar sjukt långt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av btc_andersson Visa inlägg
    jo..men frågan e ju vad den pallar .. när jag kör jerkbait använder jag nästan bara beten under 100 gram..

vet inte vad som är normalt eftersom jag precis börjat med jerkbait...och är på jakt efter rulle men har sån gryym beslutsångest....

men ja jag vet inte...
    Ambassadeurerna har ju 10 års garanti Det kan ju vara något att tänka på
    plus att de på ABU är jäkligt tillmötesgående ifall nåt pajjar.
    Fabrikör Stava rules...

Kommentera

hehe..ha va fan..

jag kommer köra svenskt...revo inshore...var har dom bäsr pris på en vänstervevad sån jävel??

har en polare som jag skall ta med till fiskeaffären, han skall köpa jerkbaitset, så om han köper jerkbaitset, och jag köper en revo inshore rulle + några jerkbaits, dåborde man fan kunna pruta till sig ett jävligt bra pris väl?
      Pissar hästen när han vill?

I'm the

Kommentera

hehe..ha va fan..

jag kommer köra svenskt...revo inshore...var har dom bäsr pris på en vänstervevad sån jävel??

har en polare som jag skall ta med till fiskeaffären, han skall köpa jerkbaitset, så om han köper jerkbaitset, och jag köper en revo inshore rulle + några jerkbaits, dåborde man fan kunna pruta till sig ett jävligt bra pris väl?
        Absolut! Det är bra vinstmarginal på rulljävlarna skall du veta. Pressa på bara Du gillar ju rövknull Lycka till
        Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudan Visa inlägg
          Om man mot förmodan även vill veva in linan efter att ha kastat av sig den värsta aggressionen, så slår Luna och S:t Croix-rullarna Amborna med spölängder.
          Inte behöver du bygga om en undermånlig slirbroms heller.
          Men vad vet jag, jag är ju bara en spinnfiskare?

//Stefan
          Dom båda är väl gjorda av Daiwa och är väl i stort sett samma rulle fast olika namn å färg? Jag har en Daiwa 203 SW och den har iaf en detalj som är bättre än vad Lunan 203 har! Gissa vad? =)

Kommentera

hehe..ha va fan..

Ja ska du köra svenskt så får du nog tänka om för Revon är ju gjord i Korea! =)

Kommentera

Daiwa Steez för lite lättare beten!

Kommentera

finns inget bättre än shimano calcutta DC
                Malmö Sportmetare

Kommentera

hmm..alla snackar om att det är så jävla dålig kvallite på rullar hit o dit vid jerkbait, jag menar en rulle fötr nästan 2000 spänn borde ju tåla en hel del?

jerkbaitrullarna är ju endast avsedda för jerkbait, det b orde väl finnas en alroundrulle där man kan mata iväg betet lång utav bara fan vid kustfiske som jerkbaitfiske, rullen ska även tåla stryk, rövknull och sprut.
                  Nu är det väl inte så att just "jerk" rullarna skulle fungera mindre bra till vanligt spinnfiske typ HÖ eller att det sitter en spinnare på tafsen! Att dom kallas Jerk rulle är nog mest ett försäljnings knep för att jerk har blivit en stor "fluga" .
                  Oftast är det ingen skillnad alls på "jerk" rullarna och mod innan? Och är det någon skillnad så brukar den bestå i att backspärren är förstärkt med en extra spärr eller att drevsatsen är av en annan mod, samt att dom även ibland har glidlagrat spolen ist för kullager! Tror nog att du kommer att rycka sönder en Revo Inshore lika snabbt som en Revo S skillnaden mellan dom just ang "rycktåligheten" är minimal! En 5000 classic med en spärrhake extra och så en UT spole så hammnar du under 2 kg kr och får en mycket bra rulle till det du tänkt bruka den till! =) Det är ju ingen "lågrofilsrulle" men den är både fin att kasta med och slitstark!

Kommentera

Ursprungligen postat av CA Visa inlägg
                    Dom båda är väl gjorda av Daiwa och är väl i stort sett samma rulle fast olika namn å färg? Jag har en Daiwa 203 SW och den har iaf en detalj som är bättre än vad Lunan 203 har! Gissa vad? =)
                    Absolut, S:t Croix är i stort identiska med Millionaire/Luna.
                    Jag kan tänka mig att det är veven du syftar på, men det gäller inte för 300-storleken.

//Stefan
                    Senast ändrad av Rudan; 2008-03-04, 15:49.
                    Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudan Visa inlägg
                      Absolut, S:t Croix är i stort identiska med Millionaire/Luna.
                      Jag kan tänka mig att det är veven du syftar på, men då har du inte testat 300-storleken.

//Stefan
                      He he Veven ja, den e fin. Älskar min 300 och skall sätta en 300 vev på min 253 när den landar i brevlådan! Går även att flytta över en shimanovev från exempelvis en Calcutta.

/O

2010 är det fluga som gäller

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      31 949 visningar