Uppgraderingen av forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgraderingen av forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Finns ju väldigt mycket att slipa på men än så länge är det bättre än förra versionen som såg ut att vara från första världskriget.

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Ja, det finns en hel del att slipa på. Om du har konkreta tips så får du gärna skriva dem

  • #32
    Mätaren tror jag är olika hög beroende på hur frekvent man är aktiv på forumet

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Det stämmer. Det är e n av parametrarna. Jag vet inte exakt hur den fungerar dock så jag låter den vara igång så kan vi ta ett beslut om den senare.

  • #33
    Saknar de små knapparna n s (och en till som jag aldrig använde).

    N-knappen var perfekt för trådar man följde men nu finns bara en knapp med pilar på.

    övrigt så är det snyggare och mer modernt men lite svårare att få överblick men det är kanske en vanesak.

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Tack för feedbacken. De gamla knapparna N och S är ersatta med ikoner i nya versionen. När ett ämne får nya svar som du inte läst så dyker ikonerna upp. Ikonen som är framför ämnets rubrik leder till första olästa inlägg och ikonen vid senaste inlägget leder till sista inlägget i ämnen. Den gamla P-knappen är ersatt med en "prenumerera"-knapp inne i varje ämne. Man kan också prenumerera på olika forumkategorier om man vill. Då får man aviseringar när något händer där.

  • #34
    Mobilversionen ser riktigt lovande ut. Dator däremot vette... men är oftast här på mobilen.

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Tack för feedbacken! Det finns såklart saker att jobba vidare med. Om du har konkreta tips så tar jag gärna emot dem.

  • #35
    Ju mer jag kollar runt nu så saknar jag den gamla sidan
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Kan du utveckla lite mer om vad du vill förbättra?

  • #36
    Något jag inte gillar är att trådstartarens användarnamn står med samma storlek intill/under trådens namn, men användarnamnet på den som skrivit senaste inlägget saknas.

    ​​​​​Jag skulle vilja ha det tvärtom, och användarnamnet betydligt mindre än trådens namn.
    ​​​​​​
    Lätt att klicka fel på mobilen har jag märkt...

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Detta ska vi kolla upp om det går att lösa. Vi ska även kolla upp om man kan lägga till forumkategorin också.

  • #37
    Tycker att det är väldigt trevligt ur ett mobilanvändarperspektiv. Gillade aldrig Tapatalk så använde webbversionen även på mobilen.

    Gruppen ”Bloggar” syns inte för mig på startsidan. Är den borttagen?

    Skulle gärna se någon annan bakgrundsfärg än vit. Kanske en lite mer diskret nyans av blå?
    http://enamatorfiskare.blogspot.se
    Instagram enamatorfiskare

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Tack för feedbacken!

      Blogginläggen ligger nu under "Diskussioner" men eventuellt kan vi bryta ut dem om det är många som vill det. Personligen tycker jag de hör hemma bland de vanliga inläggen. Många blogginlägg är ju väldigt bra och välskrivna dessutom.

      Bakgrundsfärgen är justerad en aning men vi ska kika mer på det senare när andra viktiga saker är lösta.

  • #38
    Taptalk har jag aldrig använt. Körde även jag vanliga versionen även på mobilen. Tyckte man hade en bättre överblick över alla forum delar. Jag är tyvärr långt ifrån övertygad än, men hoppas det mer handlar om vanesak än upplägget. PS, jag har aldrig vart in på datorn och vanliga hemsidan.

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Tack för feedbacken! Kan du utveckla lite mer? Är det på förstasidan du tänker på? Där ska vi försöka lägga till så att forumkategorin syns. Och även vem som postat senast.

  • #39
    Känns tråkigt att säga detta då jag var negativ vid förra nylanseringen också, men detta blev ju ännu värre för oss som fortfarande sitter vid en dator. En smal, kritvit panel i mitten av skärmen bara. Ingen direkt överblick alls, och vart tog flikarna på toppen vägen? Var är fotoalbumet? Måste jag nu leta aktivt efter alla forumdelar istället för att klicka på en flik högst upp? Varför inte bredda formatet så att det passar en normal datorskärm? Visst, jag sitter på 30" och 2560x1600 vilket kanske inte är normen, men detta är ju knappt brukbart längre. Inser att det är modernt att inte ha några borders kvar på några hemsidor alls, utan att allt ska vara vitt och flyta ihop, men det gör det svårnavigerat.

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Tack för feedbacken!

      När det gäller färgerna så ska de anpassas. Just nu är det mesta default men bakgrundsfärgen är aningen nedjusterad. Det ska fixar mer med detta när andra saker är fixade.

      När det gäller överblicken får du gärna utveckla vad du saknar. Info om forumkategori och senaste postaren ska vi försöka lägga till.

      Ang flikarna i menyn så ska det läggas till flera. Bland annat till köp och sälj. Vilka fler saknar du?

      Fotoalbumet är inaktiverat för tillfället. Det var inte kompatibelt med forumets nya programvara och heller inte kompatibelt med en del andra serverprodukter. Målet är att detta ska fixas senare.

      När det gäller anpassning från allra minsta skärm till allra största så är det lite klurigt. Det blir alltid en avvägning. Forumet stödjer 3 olika pixel-spann och det är det vi måste förhålla oss till. Tanken är att fylla ut mer på datorvarianten.

  • #40


    Snacka om att inte utnyttja skärmen.
    Click image for larger version  Name:	fiskesnack.png Views:	1 Size:	538,0 KB ID:	2479873

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
    12 svar
    1 399 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Xerup
    av Xerup
     
    Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
    15 svar
    1 138 visningar
    2 gillar
    Senaste inlägg Xerup
    av Xerup
     
    Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
    7 svar
    333 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg Sundström76  
    Arbetar...
    X