Visa fullständig version : BÅTEN STULEN (Ockelbo B16 Yamaha 50hk 4-takt)
BJORKIZZ
2006-10-25, 14:19
Våran gäddracer har blivit stulen natten till idag 2006-10-25 det är en ockelbo b16 med en yamaha 50hk 4-takt den stod på en bålsta trailer med refg nr WES 882 i vallentuna (Ormsta) det sitter blåa Lowrance dekaler på varje sida av båten och stötlisten går inte hela vägen runt båten ...den är mittpulpet med ruta spöhållare på relingen 3st svarta det sitter även 2st berkley transport hållare på pulpeten ja va ska jag säga mer än att hör AV er till mig om ni ser eller hör något HITTELÖN !!!! Mvh Andreas 070-6447225 Danne 0739-648075
Våran gäddracer har blivit stulen natten till idag 2006-10-25 det är en ockelbo b16 med en yamaha 50hk 4-takt den stod på en bålsta trailer med refg nr WES 882 i vallentuna (Ormsta) det sitter blåa Lowrance dekaler på varje sida av båten och stötlisten går inte hela vägen runt båten ...den är mittpulpet med ruta spöhållare på relingen 3st svarta det sitter även 2st berkley transport hållare på pulpeten ja va ska jag säga mer än att hör AV er till mig om ni ser eller hör något HITTELÖN !!!! Mvh Andreas 070-6447225 Danne 0739-648075
Ja, det är ju förjävligt!
Hoppas den kommer tillbaka levande...
JohanPiers
2006-10-25, 14:31
Antagligen motorn dom var ute efter.
Varje gång jag kommer ner till båten är det första jag kollar om motorn sitter kvar....
Fan väntar bara på att den ska bli stulen Yamaha F60, tydligen väldigt populär bland tjuvarna :ledsen:
Konstigt att det skall vara så jävla svårt att skilja på mitt och ditt.
pike_mike79
2006-10-25, 14:56
Jag har haft 2 inbrott i min båt!
Beten för runt 10 000 kr är borta:(
VAd fick jag av försäkringsbolaget då?
2000:- va faaan!!!!
Jag har i alla fall fått behålla båten!
Jag lider med dig!
Jag skall hålla utkik här i Norrland. Inte så vanligt med den modellen här, så de lär bli avslöjade om de tänkt ha den här !!
Hoppas du får tillbaka den fort !
klackrus
2006-10-25, 15:24
jag lider med dig, tack och lov bor man på muskö där sånt här aldrig skulle hända
JohanPiers
2006-10-25, 15:26
Muskö ligger def i "tjuvzonen".......
Jag ligger tvärs över Mysingen och där raidas det ibland i hamnarna...
Muskö och i omgivningarna är ett av tjuvarnas paradis. Beror på att du själv klarat dig. Min båt och motor blev stulen i Lännåkersviken för en del år sen. Annars är det massor med bus i dom omgivningarna. Fast var i landet är det inte det. Ockelbon kommer nog att hitttas, men utan motor. Motorn är nog redan över gränsen till nåt Östatsland vid det här laget.
Självklart skall jag hålla ögonen öppna och rapportera till dig om jag ser något när jag är ute och fiskar.
FAN att folk inte kan låtabli andras grejor!
Har du någon bild på båten?
Lider med dig, att man inte får ha grejorna ifred. Det skjuts för lite.....
Jörgen
BJORKIZZ
2006-10-25, 17:10
Har du någon bild på båten?
Lider med dig, att man inte får ha grejorna ifred. Det skjuts för lite.....
Jörgen
Bild på båten kommer !
Ja jag säger så här jag ska börja jaga istället så får vi se om någon försöker ta mitt vapen...
Man blir så sne jag vill ju ha min gäddracer å ingen annan båt för då hade ju jag köpt det.
Nu ska man gå igenom en lång förhandling med försäkringsbolaget om hur mycket man får ut osv osv ... så i slut ändan så förlorar man en massa stålar och tid samt allt som låg i båten allt jobb man lagt på båten för att man ska få den som man vill ha den
JAG BLIR SÅ TRÖTT
fan så surt, en så fin båt åxå, ska hålla utkik.
Men fy fan så jävla trist med sånt här skit, Lycka till med försäkringsbolaget!
klackrus
2006-10-25, 17:59
ja och har du lite mer otur nu så blir du säkert utan båt ett bra tag framöver då försäkringsbolag brukar va jävligt sega.
förbannade drägg som inte kan skilja på ditt och mitt. Borde va skottpengar på såna jävlar.
Hade du låst fast båten ordentligt med godkänt motorlås, godkänd stävögla-kedja osv? Hur hade dom isf fått upp det?
Att folk inte kan ge fan i båtar dom själva inte äger!??
Lider med dig! :(
Harddance
2006-10-25, 18:38
Lägg ut bilden så håller jag koll här i norduppland åt dig
Flodebanan
2006-10-25, 20:37
Bild på båten kommer !
Ja jag säger så här jag ska börja jaga istället så får vi se om någon försöker ta mitt vapen...
Man blir så sne jag vill ju ha min gäddracer å ingen annan båt för då hade ju jag köpt det.
Nu ska man gå igenom en lång förhandling med försäkringsbolaget om hur mycket man får ut osv osv ... så i slut ändan så förlorar man en massa stålar och tid samt allt som låg i båten allt jobb man lagt på båten för att man ska få den som man vill ha den
JAG BLIR SÅ TRÖTT
Som du säger, man får ALDRIG tillbaks de timmar man lagt på båten. Bara att börja om på nytt för att fixa allt som man vill ha det, inget vidare inte!
Hoppas ni hittar båten i ok skick!
Björkizz, det var riktig trist. Hade förväntat mig ett höstpass med dig.
WuMan
Som du säger, man får ALDRIG tillbaks de timmar man lagt på båten. Bara att börja om på nytt för att fixa allt som man vill ha det, inget vidare inte!
Hoppas ni hittar båten i ok skick!
Håller med, skulle bli helt knäckt om nån tog min båt när den blir färdig :radd:
Henke The lander
2006-10-25, 21:07
fan vad sur man blir att folk inte kan låta bli andras saker ska hålla uppkik efter den här runt täby
Jävligt tråkigt. Det värsta är väl att båten säkert kommer stå innomhus hela vintern och förmodligen komma ut nylackad och annorlunda till Våren... :/ Ska man få behålla nåt får man låsa det med 10 lås. Riktigt jobbigt men nog fan värt det när den väl blivit stulen. :/
Jävlar va tungt..Håller ögonen öppna..
Andreas Ramsby
2006-10-25, 22:29
Fan vad tråkigt. Jag kan förstå hur det känns, B16 är alltid en B16. Synd när säsongen är som hetast. Det känns nu helt klart värt pengarna jag betalar för att ha min i garage..... Tror nog båten kommer tillbaka, det är ju en speciell båt. Det hade nog varit svårare att få tag i den om det var en Buster M.
Bunta ihop och slå ihjäl dem o skicka dem som fyllning till något bygge,
Blir så jävla arg så det inte e sant. jobbar sparar lånar för att få sin dröm så kommer någon jävel o stjäl,
Alessandro
2006-10-26, 09:03
Verkar vara en stöldvåg just på Yamaha 4-taktare av större modell enligt Svd
061025.
Skitfiskaren
2006-10-26, 11:56
Ett blåögt förslag:
Om vi genom fiskesnack ordnar en slags "grannsamverkan" där vi hjälper varandra att hålla utkik efter på forumet rapporterade stulna båtar. Vi skulle kunna ordna fram en dekal som vi kan fästa på vår båt.
Kanske att då tjuven väljer en annan båt om inte annat...jag hör själv att det inte låter helt skottsäkert. Men jag blir bara så jävla trött på hur svårt det ska behöva vara att hålla tassarna borta från annans egendom.
JohanPiers
2006-10-26, 12:10
Verkar vara en stöldvåg just på Yamaha 4-taktare av större modell enligt Svd
061025.
Var hittar du den notisen ????
Var hittar du den notisen ????
På sidan 17 i Nyheter, högst upp till höger. :wow1:
Jag har min båt på trailer i en låst lada på landet. Sommartid så skulle jag gärna vilja ha båten uppe på Dalälven. Men skulle jag skaffa bryggplats där så skulle motorn till 100% säkerhet bli stulen.
Samma här låst lada på landet, motorlås, fastkedjad trailer och kulhandskelås.
Min första egna båt blev stulen på Dalälven, blev mest förbanad för att de tog den när de stora gösarna precis kommit in på lekplatserna och det försommar fisket från båt försvan för mig.
kenta_85
2006-10-26, 15:30
Finns det ingen typ sändare man kan gömma någonstanns i båten och på det viset spåra båten??
Instämmer att det är för jävligt när sånt här händer. Hoppas verkligen att det löser sig på bästa sätt. Som sagt är en av farhågorna att försäkringsbolagen inte är så medgörliga när man blir utsatt för stöld. Det hade varit intressant att höra vad ni har för bra resp dåliga erfarenheter från de olika bolagen. Själv har jag försäkrat i Atlantica.
Finns det ingen typ sändare man kan gömma någonstanns i båten och på det viset spåra båten??
Det gjuts in en gps sändare i de flesta nyare båtarna ! Dessutom på olika platser så som på uttern så att inte tjuven skall veta var han skall lägga över blymatta etc :)
Jag jobbar med RedKnows spårningsenhet.
Kolla på redknows.com leta efter Sbx-3 så kan du läsa om den.
kenta_85
2006-10-26, 21:34
ok tackar går in och läser lite där då!
Pikeforlife
2006-10-26, 22:16
Amen det är ju helt åt helvete att folk inte kan ge fan i andras grejer, speciellt dyra båtar!!
Ska hålla ögonen öppna om ut ifall det skulle vara en liknande båt här omkring, dem brukar ju ha en tendens att frakta den.
Verkligen synd, och att försäkringbolagen är så förbannat sega och snåla gör ju inte saken bättre för dig.
Jag hoppas att det ordnar sig för dig tillslut!
ok tackar går in och läser lite där då!
Hittar du något intressant så hör av dig så löser vi något!
JohanPiers
2006-10-27, 08:52
Hittar du något intressant så hör av dig så löser vi något!
Vet du priser för hårdvara/ tjänst ?
Skulle tro att det finns MÅNGA här som är potentiellt intresserade av detta bara priset är det rätta. Kolla upp vad ni kan ge för rabatt om många skulle köpa, om det är intressant dvs...
Vet du priser för hårdvara/ tjänst ?
Skulle tro att det finns MÅNGA här som är potentiellt intresserade av detta bara priset är det rätta. Kolla upp vad ni kan ge för rabatt om många skulle köpa, om det är intressant dvs...
Här kan du läsa om lite alternativ: http://www.finafisken.net/phpBB2/viewtopic.php?t=152
Mvh Jann