handdator

Visa fullständig version : Ökade besök på hemsidan.

Ralf
2003-06-25, 00:21
Jag har varit lite besatt av att komma högt på rankningen i sökmaskinerna. Håller man på med hemsidor så är det lite sport att fixa in sig på viktiga nyckelord. Förra veckan ökade plötsligt besöken på min hemsida med det dubbla. Det visar sig att efter en hel del trubbel, och lång tid, så har jag äntligen fått Google att hitta mina undersidor. Jag ligger på topp på 'fiska/fiske Hjälmaren', 'splitsa rep/ögla' och 'wobblerbygge'. Till min besvikelse så kom min sida om mitt flugfiske inte med, men jag ska jobba på det.

Nu till det negativa. Häromdagen kom ett mail om att comhem byter ALLA sina adresser. Från telia.com till comhem.se. Är det inte typiskt. Nu kommer det att ta flera månader innan jag kommer upp på sökmaskinerna igen. Och alla som har länkat till min sida får ändra. Ni som har länkat till min sida kan ju ändra adressen redan nu om ni vill.

Ska skaffa mig en domän till hösten men största problemet är vilket namn jag ska välja. Det ska ju vara lätt att komma ihåg och lätt att stava (där föll efternamnet). Tycker att domän med borttagna prickar och ringar är larviga (där föll Hjalmaren.se). Nej, får nog tänka ett tag till.

Jag vill INTE ha förslag. Ville bara skriva av mig lite. Nu ska jag sova för imorgon, nej idag, sticker vi ut på Hjälmaren igen.

zipper
2003-06-25, 00:34
men släng bara upp den i altavista evreka, och alla dom där lycos yahoo mm, sen får du hoppas på att google tar med dig i sin db