Visa fullständig version : Hur gamla är ni?
Jag undrar hur gamla är ni allihopa? Det brukar inte stå på era User Profile...:)
Jag är 24 år!
21 va, eller hur var det nu, jo såere.
//K
Sturgeon
2002-11-06, 02:53
25
långa år:)
Dr Müller
2002-11-06, 11:49
Originally posted by Bergman
28 år ... gubbe ?
Vad är jag som är 34 då? Lik?
Originally posted by Jerko
Vad är jag som är 34 då? Lik?
:D :D :D Hehe! Man är väl så gammal eller ugn man känner sig!! :D :D :D
Kvalar in i seniorklassen med mina 30...
om några dagar blir jag 24 :headbang:
och som present av min kära sambo får jag ett nytt flugfiskespö!
vad ska du få för spö ? eller vet du inte det ?
hehe jodå det vet jag ;o) annars hade jag varit lite rädd eftersom tjejen inte vet så möe om fiske ;)
Det blir ett Ron Thompson Triax spö med Okuma airstream rulle + två extraspolar inkl flyt/sjunk/interm och backing
Inga värstinggrejer men bättre än det jag har nu. Kostade bara 1250 pix för allt inkl flugor o tafsar.
24 här. fast känner mig som en stelopererad 70 åring;)
tebax efter flytten och back in buisness... tog bara 4 dar innan jag fick adsl. tjoohhooo vad det går med adsl.:rolleyes:
jag är 30, men vem är äldst här???
Originally posted by hebbe
jag är 30, men vem är äldst här???
Medlemmen Luuk är i alla fall 40! :D :D :D
har hen skrivit nåt nån gång ? jag känner inte igen nicket
Originally posted by Foppa
har hen skrivit nåt nån gång ? jag känner inte igen nicket
Nej jag tror inte han e så aktiv!
Sturgeon
2002-11-08, 01:05
Originally posted by rapala
15:sol:
Vet du inte hur gammal du är, i profilen din står det 1989-03-08, innebär inte det att du är 13 år, eller...:rolleyes:
det ska vara 04-04-1987:)
Originally posted by rapala
det ska vara 04-04-1987:)
Jo tjena :)
//K
inget stort fel hehe:rolleyes:
Ni snackar om gubbe och lik. Tänk då på mig som är 39, men jag har hunnit uppleva många fina fiskestunder. :) :)
Noja inte, Klover. Vi är fler från samma decennium.
Rapala, var är du närmare bestämt? Nyfiken, bara.
Dr Müller
2002-11-08, 21:01
Just de. Det är sextitalisterna som rular. Inte sant
Jag har ingen ågest alls, känns utmärkt att bli medelålders. Det sägs att livet börjar efter 40.
Dr Müller
2002-11-08, 21:16
Tobbe och Klover.
Jag skålar med er. Med en Lagavulin. (Börjar nå ett schysst fredagsrus nu)
Ja é med. Har just sippat en rökig singel. SKål på er fiskebröder !
Dr Müller
2002-11-08, 21:32
Lagavulin är ju så inihelvete dyr så nu övergår jag till min favvobira Gambrinus. Några åsikter?
Dr Müller
2002-11-08, 21:44
Originally posted by Tobbe
Ingen åsikt alls.....aldrig ens smakat tror jag.
Själv är jag en "Ale man", gillar lite mörkare doningar, dock ej Guinness speciellt...
Suger själv nu på en "Blue Marlin".....det var nog fiskmotivet som fick mig att köpa den, har känt mig lite vilsen sen ölen Salmon slutade tillverkas...
Typ, Bass, Hens Toth, Old Speckeled Hen, New Castle , Bishop Finger. Mao riktig Ale. Älskar dem med. Men lika stor kärlek känner jag för Humle-beska drycker som tex: Lundgrens Lager, Hell, Gambrinus, Staropramen, Ja Jisses vad god bärs det finns. Jag har dock en lite avvikande böjelse. Tycker att att helgen bör inledas med en 7,2.
Dr Müller
2002-11-08, 21:57
Hmm....och jag som precis börjat gilla dig...... :mad:
Näe...Öl ska hålla sig under 6% anser jag (med vissa acceptabla undantag).
Något av det vidrigaste jag hävt i mig, gjorde jag 1991 i Sheffield (UK), då hade dom världens starkaste öl där enligt Guinness rekordbok, den låg på 14,6% eller nått i den stilen, och man fick max köpa 1 pint per skalle på den puben. Svensk som man var klev man ju fram och beställde in 1 pint ( serverades som 3st 1/3 pint, där man fick ett intyg för varje). Smuttade lite, och fick raskt beställa in en pint Ale att skölja ner eländet med. Sagt och gjort pinade jag mig igenom eländet (enkom för att ha gjort det)...
Sen blev man juh snygg !!!!!
:sprit:
Jo men som jag sa. Helgen bör inledas med en. Och då menar jag en, 7,2. F.ö håller jag med dej. De tidigare listade birorna är samtliga under 6%. Gillar dej ändå.
Intressant att se vilka samtalsämnen som uppkommer en fredagskväll. Vi snackar musik och dryckjom. Håller för övrigt med Tobbe, Öl får inte vara för stark. Testade en Dansk Dynamit en gång på 80-talet. Smakade skit.
Skitfiske på dig Tobbe i Gålö öring cup. Har du möjlighet kan du väl avlägga en rapport i detta forum hur det gick.
Sturgeon
2002-11-08, 23:09
Antar att "ni alla" tar ****** i samband med whiskeyn, nu när ni är så gamla.:rolleyes: :D :oj:
Quivertip
2002-11-08, 23:47
Kul att även Tobbe är bland "Oldboysen" även jag har fallit för 35 strecket. :appl: :appl:
Dr Müller
2002-11-09, 00:31
Var och en blir salig på sin tro............gillar dig me :love:
Edit: ska tillägga att om jag känner för nått starkare för att "Börja helgen med" så föredrag jag nog själv ett litet glas med något skotskt bärnstensfärgat.......som jag sköljer ner med en "svagare" dryck. Jag tror inte jag faktiskt har smakat någon 7.2:a eller starkare som jag ansett vara acceptabel.
Vad kör du Jerko?
Ok. Håll i dej. Som försvar för det som ska komma vill jag först nyansera lite. Mina smöklökar föredrar alkolhol utan sötma. Därför uteluts all bourbon samt alla drinkar + groggar. Enda undantaget är Gin och Tonic. Mina fredagar inleds med en Pripps extra strong 7,2. Eftorsom jag är en jämnställd man tillika familjefar är det alltid jag som lagar mat hemma och då passar det med en öl vid matlagningen. En Pripps 7,2 hjälper till att skapa fredagsmyset. *Slappnar av på divanen*
Originally posted by Jerko
Lagavulin är ju så inihelvete dyr så nu övergår jag till min favvobira Gambrinus. Några åsikter?
Fin favvo också hehe. Den och staropramen ;o)
Men när det gäller whisky så föredrar jag nog själv en 25årig Bowmore. :headbang:
Men lagavulin är grymt god den med ;)
Originally posted by yoxler
Fin favvo också hehe. Den och staropramen ;o)
Men när det gäller whisky så föredrar jag nog själv en 25årig Bowmore. :headbang:
Men lagavulin är grymt god den med ;)
Tjeckiskt funkar finfint, men whiskey är det värre med, men det är en annan historia :)
Nu har jag skrivit nåt i alla forum och säger tck för idag (försöker hålla mig inom 1inlägg/30 sek vilket är forumgränsen :)
gontt på er och drick ordentligt omorrn
//K
Highland Park 12-årig duger gott ... kostar en slant den också iofs men det är den värd. :)
15, snart 16 Och lätt mc Hägrar
15, fyller 16 i april:sol:
Carlsson
2002-12-20, 22:22
23 år har man hunnit bli.
Sorry! 12,snart 13 ska det stå!
Närmar mig 22 med stormsteg, för övrigt bör ölen vara mörk och whiskyn single malt.
hehe här är man ju i övre medelåldern med mina 21 år
Bebest borde väll vara äldst av dom jag sett, han är ju född 45
erik81: om 81 står för ditt födelse år så borde väll du närma dig 23 eller eftersom jag är född 83 och är 21
Robban g
2004-08-09, 00:44
Verkar utan svårighet kvala in i seniornästet med mina 32 år.
Bille kollar du när han skrev de så ser du att han skrev de 2003 :)
tragiska 23 år snart 24 i oktober
18 !! för några veckor sen!
blev 18 för drygt en månad sen
Tja jag är 13 ska fylla 14 den 20 september.
Originally posted by Bille
Bebest borde väll vara äldst av dom jag sett, han är ju född 45
Originally posted by Kurre
[B]Bille kollar du när han skrev de så ser du att han skrev de 2003 :D
Jag är gammal nog att inse att jag passerat bästföredatumet på köttmarknaden och ung nog att ännu veta varför.
:)
Men trots att jorden snurrat till det med ytterligare ett varv är jag fortfarande född 1945.
;)
Får väl skriva det igen då! Man blir ju äldre hela tiden... 26 har man hunnit bli! En "gammal" gubbe redan! ;)
får ta å uppdatera min ålder åxå. ja e 32 år ung ;)
MclarenII
2004-08-09, 21:36
26 här.
Allmana_mini
2004-08-09, 22:10
16 här..:P Å många fina fiske upplevelser framför sig..:P
Hundersmarck
2004-08-09, 22:47
16
Vad små alla är..Är det bara BeBest o jag som har fått lite fjun på dasen? ;o)
Insåg idag att jag är 48 och fiskat sedan jag var 5 år..Köpte första spinnutrustningen som åttaåring, vilket gör 40 år bakom kastspöt..Huuugaligen..Undrar egentligen om man hunnit lära sig allt när man blir jordgubbe..?!
Det man däremot vet och som t.ex BeBest kan vittna om, är att det faktiskt inte finns några nymodigheter i fisket. Allt är bara modernisering och utveckling av samma gamla metoder som farfar använde..
Originally posted by P A
Vad små alla är..Är det bara BeBest o jag som har fått lite fjun på dasen? ;o)
Insåg idag att jag är 48 och fiskat sedan jag var 5 år..Köpte första spinnutrustningen som åttaåring, vilket gör 40 år bakom kastspöt..Huuugaligen..Undrar egentligen om man hunnit lära sig allt när man blir jordgubbe..?!
Det man däremot vet och som t.ex BeBest kan vittna om, är att det faktiskt inte finns några nymodigheter i fisket. Allt är bara modernisering och utveckling av samma gamla metoder som farfar använde..
Nix, inte bara du/ni. Jag är en gammal stöt jag med. ;)
hmm får för mig att ja skrivit en gång redan men hur som helst e jag 17 !
[QUOTE]Originally posted by P A
[B]Vad små alla är..Är det bara BeBest o jag som har fått lite fjun på dasen? ;o
Har inte ni börjat tappa era fjun på dasen? :D
Jag kör på 19 år. Snart är man 20, och då jävlar är man gammal.
23, börjar bli gammal känns det som...
Originally posted by Bille
[QUOTE]Originally posted by P A
[B]Vad små alla är..Är det bara BeBest o jag som har fått lite fjun på dasen? ;o
Har inte ni börjat tappa era fjun på dasen? :D
Jopp..Det är vi som är förebilderna för alla smågrabbar som rakar porrfilmspung..Men vi slipper raka..
patricskoog
2004-08-14, 13:44
snart 17.
SharperCarper
2004-08-15, 14:12
18
mangeboy79
2004-08-15, 16:34
25
etuna_alex
2004-08-15, 17:15
snart 19 =)
Flugspöviftaren
2004-08-15, 17:29
35
Jag tycker att ni borde ordna någon slags pensionärsträff, för oss
över 30. Det kan gott ungdomarna fixa ;-)
14 om nån vecka så ni kan ju börja skicka lite presenter ;)
trashmasta
2004-08-17, 23:55
24
Tumlaren
2004-08-18, 08:03
Tillhör oldboysen med mina 56 år, men hinner tyvärr inte så mycket fiske som jag vill, skulle pröva sutarmete i sommar men det blev inget med de. Ackja , ackja. Får ta igen det när man är pensionär.
Tumlaren
kapten ahab
2004-08-21, 21:31
är man för gammal för fiske när man passerat 46 ?
kapten ahab
2004-08-21, 22:45
f.ö. så ska jag ställas ut på museum i höst
truttakungen
2004-08-22, 03:11
Själv är jag 35 snart och ser nära ut på bra håll.......
Mr Hygård
2004-09-02, 15:15
16 år
jag är nuförtiden 58 och har precis flyttat till örebro........
GardenGnome
2004-11-05, 17:39
Hmm 31 är jag och vet fortfarande vikt, längd och hur många gäddor jag fångat i mitt liv... det ni! :headbang:
UltraLight
2004-11-05, 19:33
Jag e bara 12 år...
fogelberg
2004-11-05, 20:55
31 långa år har jag levat...
16 bast (vet inte om jag skrivit i denna tråd tidigare, men det är nog dags att uppdatera nu :))
Tjejen hävdar envist att jag är 27. Själv anser jag mig vara 26. 27 fyller jag först i slutet av november.
kenta_85
2004-11-10, 22:46
själv är jag 19 nu och 20 om 6 månader och pansionär om 45 och ett halft år ;)
Carpoholic
2004-11-11, 12:39
34 YEARS YOUNG!!!!!!! :wow:
vilken liga tillhör man vid 26 ??? :headbang:
goldennafets
2004-11-11, 15:12
" Småpööjkar"
Fyller själv 50 år på nyårsafton (kvart i tolv).
Firas med förhoppningsvis ett extremfiske på förmiddagen på isen,
och garanterat ett djupfiske i Lårviken fram på småtimmarna.
Allroundfiskarn
2004-12-07, 20:27
16 år :banana:
:cool1:
pikeAlert
2004-12-08, 22:30
33 (känner mig som 42)
Captain_Lovestar
2004-12-09, 01:33
Hmm... dags att erkänna då.... 30 ½ år gammal. Men fortfarande inte vuxen.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.