handdator

Visa fullständig version : Strömhult eller Harasjömåla eller annat?

JonathanEdwijn
2009-10-26, 17:58
Tjenare,
Skulle vilja veta vad ni tycker är det bästa stället utav Strömhult eller Harasjömåla? Eller tycker ni inte något utav dessa är bra, skriv då det ni tycker är bäst! Gärna lite tips, priser osv!

Hade!

HJ-C
2009-10-26, 19:57
Med tanke på jämförelsen förmodar jag nästan att du menar strömmen i Harasjömåla?
Annars är det ju knappt jämförbart, om du frågar mig.

Hur som helst, jag tycker att Strömhult är bättre, i båda fallen. Strömmen i Harasjömåla tycker jag är klart överskattad, faktiskt.

JonathanEdwijn
2009-10-26, 21:48
Okej, tackar!

mr_basten
2009-10-27, 09:10
Jag har ingen erfarenhet av Strömhult men blev ordentligt besviken på fisket i Harasjömåla för 2 veckor sedan. Kvalitén på fisken var bedrövlig och av de 12 fiskar mitt sällskap tog upp blev det inte en enda riktig fight. Fenorna var i riktigt taskigt skick så fiskarna hade ingen möjlighet att sätta emot.
Vi fiskade inte i strömmen men jag har hört att fisken där håller samma kvalité.

/Fredrik

FishArN
2009-10-27, 21:05
tja! kanske tängte åka till strömhult i vår och undrar om några ''hotspots'' flugor, teknik som funkar där m.m.

:fiska2:
:fisk:

Patrik (Team Poseidon)
2009-10-27, 21:48
Jag har ingen erfarenhet av Strömhult men blev ordentligt besviken på fisket i Harasjömåla för 2 veckor sedan. Kvalitén på fisken var bedrövlig och av de 12 fiskar mitt sällskap tog upp blev det inte en enda riktig fight. Fenorna var i riktigt taskigt skick så fiskarna hade ingen möjlighet att sätta emot.
Vi fiskade inte i strömmen men jag har hört att fisken där håller samma kvalité.

/Fredrik

Vår fiskeklubb SFK Gripen var där för cirka 2 veckor sedan och vi hade en hyrsjö där vi köpt fisken och det var samma problem. Dom hade satt i mer fisk i vår hyrsjö pga att fisken var dålig, dom sa även att dom inte kunde sätta i den dåliga fisken i strömmen. Jag har fiskat i strömmen och aldrig haft problem med dåliga fenor. Men sen var detta länge sen nu då jag uteslutande bara fiskar i havet numera.

cutekid
2009-10-28, 07:44
Jag säger Strömhult alla gånger i veckan. Mycket fin kvalité på fisken, stark och kämpaglad fisk och den smakar gudomligt gott. Sen är ju boendet och miljön omkring fiskevattnet mkt fint samt att Robert är en mycket trevlig och sympatisk man.

JonathanEdwijn
2009-10-29, 14:11
Okej, förstår! Får satsa på Strömhult då!

Gädd_kungen
2009-11-07, 08:10
Klavre Ström kan ja bara rekomendera bra snittvikt plus bra fart i fisken :). kostar lite visseligen men säkert i klass me strömhult som ja inte tycker om...

Jock Scott
2009-11-12, 20:01
Har hört av flera att fisken och fisket suger duktigt numer i Harasjömåla.

Strömhult, däremot är jag pigg på att prova vid tillfälle.

Norrbyströmmen är ett annat intressant ställe:

http://www.norrbystrommen.se/

http://www.norrbystrommen.se/webbkamera.htm