Visa fullständig version : Vad e detta
Tja! Nu e jag trött o sådär..men jag fattar inte riktigt vad det var för fisk jag fick för nåra timmar sen..vid elva tol tiden...Drog först en tvåkilos brax..sen kom denna 1.8kg grej upp..trodde det var en brax till men den liknar ju ingen annan brax jag fått..liksom inte tillräckligt hög...
Då tänkte jag aha, sutare...men det var det ju inte..dom eju bruna...=)....så om någon vaken själ kan hjälpa mig lista ut detta e ni snälla...
Kanske e en brax..men isåfall den mest långsmala brax jag fått iaf...men ni som vet..vad e det?
Tack :love:
ledsen för den enorma storleken på fotot..hittar ingen redigera knapp för inlägget,
------------så nu e det iaf lagom stort för min skärm =).....hittade editera knappen---------
Ramon Dekker
2004-06-03, 02:18
En Färna skulle jag tro =)
Hmm, ska kolla närmare på andra färnor då...isåfall livets första färna =) lol
Ramon Dekker
2004-06-03, 02:24
Gör så...Det har postats en del fina färnor på sistone här, så du bör hitta en del under fliken "färnor" i fotoalbumet...Helt säker är jag inte, så det är bäst du dubbelkollar =)...Har pluggat alldeles för länge idag, så hjärnan kokar =)...Får skylla på det om jag har alldeles fel..haha....Well, back to the studies =(
Coolt, hmm..vissa färnor e ganske lika..men de verkar ha lite större huvud än vad min hade....aja...det lär ju komma nån som kan avgöra med bara åsynen...och de säger dom väll...BRAXEN...Lol
MastaPike
2004-06-03, 02:28
Id.
Ramon Dekker
2004-06-03, 02:30
Cedde: tack för det =)...Det kan behövas...Hehe blev visst rättad ang artbestämningen direkt *skrattar* Tur att jag hade en bra ursäkt
Lol,. jo..jag med..har fiskat för länge..dags att sova...
Ramon Dekker
2004-06-03, 02:36
sova...det är ju vargatimmarna nu, ingen idé att sova....Än är det cirkus 2000 sidor som skall omsättas i en 30 sidors kursdagbok som skall in på fredag =(...Jag har varit ute och fiskat för mkt...haha..Så man får ta smällen nu istället
Sturgeon
2004-06-03, 02:36
Jag sätter min slant på Id, precis som Mastapike.
Schysst, Id låter ju skoj...Är inte så bevandrad i karpfiskarnas värld..men ska bli....tack för hjälpen allihop
Då artbestämmer jag den som Id tillsvidare =)...och då e väl 1.8kg bra eller?
Quivertip
2004-06-03, 07:12
Färna är det inte. Det är helt klart en Id...
Schysst, ni verkar vara eniga!. tackar för all hjälp. Skönt att det inte var en brax..hade varit så pinsamt... =).. min första id, en skaplig också va...1.8kg
http://www.fiskbasen.se/
Har info om det mesta.
Fiskbasen är en guldgruva! Du som läser det här, lägg den till dina favoriter :)
http://www.fiskbasen.se/
ice-hacker
2004-06-03, 17:31
Eftersom det var lite huvudbry att komma fram till vad det var så är mitt förslag: hybr(id)
fyndigt va?
Haha! Jo det låter troligt
lillgustaf
2004-06-03, 19:48
lite lik en sarv
Ramon Dekker
2004-06-03, 19:53
ice-haker...Orsaken tull "huvudbry" var helt mitt fel =)....Men innan någon annan korrigerade vårt fel, så korrigerade jag mig själv under bilden i fotoalbumet =)....Det var bara en liten brasklapp, då man inte vill verka helt okunnig *skrattar*
ice-hacker
2004-06-04, 17:30
Nej Ramon, jag tror verkligen inte att du är okunnig.
Mitt inlägg var inte menat som en pik till dig utan snarare ett försök att skämta om fisken ID.
Nu kom ja på ett till, det kanske är en svensk cikl(id)
:-)
öhh det är en vanlig id !! lite mer guldaktig färgsättning bara :) !
trodde först att det var en sarv men så kollade jag det han skrev om vikten och såg att i så fall skulle det vara nytt svenskt rekord :D håller med det är en id, men det var faktiskt inte helt lätt, har iov inte fått id än
ice-hacker
2004-06-08, 11:54
jag tror jag blir parano(ID) !
Nu verkar alla vara på¨gl(Id)
... eller är det en druID?
En id på 1,8 kg är en fin fisk! Det räcker bland annat till en Recordnål i brons (brons 1,6 kg, silver 2,1 kg, guld 2,6 kg). Räcker tyvärr inte till Storfiskregistreringen (2,7 kg) men det är ju en jättefin fisk ändå, gratulerar! :)
Peter Larsson
2004-06-11, 12:24
Recordnål? Det är som att köpa fiskeprylar på BilTema - billig kopia av originalet (i detta fall regg-nålen)
Det är en ID. Fin storlek :)
Originally posted by Peter Larsson
Recordnål? Det är som att köpa fiskeprylar på BilTema - billig kopia av originalet (i detta fall regg-nålen)
Inget fel på BilTema, har själv köpt reservglödlampor från dem. :D
Men är inte Recordnålarna originalet, var inte de igång innan storfiskregistreringen drog igång?