Sporting.se? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sporting.se?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Extremt viktigt med lagersaldot. Att inte sköta det är hål i huvudet.
    Träffat Dansken på ett antal mässor och kan bara hålla med påståendet om hög näsa.

    Pengar pengar stressa på personal att sälja...

    Grunden i ett vinstdrivande företag är ha koll på lagret samt det viktigste behandla personalen rätt.

    Enl allabolag är lönen urusel på detta företag så kollektivavtal är nog inte upprättat.

    Med sura anställda kan man aldrig växa oavsett vilka priser och produkter man håller.

    ​​​​​​Mina enkla tankar....

    Processer hur man jobbar finns nog ej heller man satsar på det som drar in mest stålar för tillfället.

    ​​​​​​




    Kommentera


    • #62
      Det tråkiga är ju att en gång för länge sedan hade sporting ett väldigt spännande sortiment med massa unika beten, spön och även rullar.
      Vad finns utav det nu?? Ett tips till sporting! För jag är övertygad om ni läser denna tråd. Sätt en gubbe, praktikant eller vem ni vill på att på heltid inventera alla produkter och föra in rätt saldo i ert system. Inventering sker inom alla företag. Med produktsortiment där er lilla butik framstår som en liten lekhörna.

      Kommentera


      • #63
        Om man ska handla fiskegrejer i Örebro - alltså direkt i butik - är Outdoor Extreme och Jaktia definitivt bäst. Kunnig, hjälpsam personal och bra sortiment.

        Men Sporting är inte heller hopplöst, i alla fall om man vet vad man ska ha när man kliver in. Det är dock ingen butik som man rekommenderar till en nybörjare, och det är svårt att undvika känslan av ett visst kaos med alla prylar överallt. Personligen har jag blivit bra bemött även där.

        Kommentera


        • #64
          Någon som vet om de typ har höstlov? Jag har försökt komma i kontakt med butiken både via mail och telefon utan att lyckas angående en order.
          Mailen besvaras inte och deras telefonnummer bryts efter man stått i kö en 7minuter.

          Kommentera


          • #65
            Sporting befinner sig i mina ögon på botten vad gäller fiskebutiker på nätet. De har fått två chanser att leverera och i.o.m det har de förstört två fisketurer för mig. Verkar vara riktigt bra sortiment vid en titt på deras sida dock så är deras lagersaldo tyvärr riktigt bullshit. Av ca 25 beställda artiklar där lagersaldot visade att alla dessa fanns på lager lyckades de leverera ca 15st. Ena gången lyckades de slarva bort min beställning. Trots att jag mailat dem och ställt frågan varför inte beställningen har skickats fick jag inget svar. Tillslut fick jag tag i dem via telefon.
            Aldrig mer Sporting, tyvärr. Vill ni slippa krångel och besvikelser gör era inköp på annat ställe.

            Kommentera


            • #66
              Sporting ska byta eller har bytt ägare, så de är i processen att göra detta bytet officiellt, samt minska den fysiska butiken i storlek. Butiken kommer bli rätt annorlunda framöver. Det är det jag vet.

              Kommentera


              • #67
                Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
                Sporting ska byta eller har bytt ägare, så de är i processen att göra detta bytet officiellt, samt minska den fysiska butiken i storlek. Butiken kommer bli rätt annorlunda framöver. Det är det jag vet.
                Vafalls... Har Dansken sålt?

                Kommentera


                • #68
                  Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg

                  Vafalls... Har Dansken sålt?
                  Ja. Det verkar så.

                  Kommentera


                  • #69
                    Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

                    Ja. Det verkar så.
                    Det va ju tråkigt för honom. Men kanske bra för butiken.
                    Bra kundservice via tele eller mail osv eller ej så är han ju ändå en profil inom svenskt fiske och fiskebutiker.

                    Har haft en anställningsintervju med honom för många år sen. Är nog rätt glad att det inte blev nått av det jobbet men det var trots allt väldigt intressant samtal under en o en halv timme.

                    Kommentera


                    • #70
                      Positivt om de byter ägare. Ingenting har fungerat de få gånger jag beställt från butiken. Gällande lagersaldot på hemsidan kan man utgå från att det INTE stämmer…

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                      99 svar
                      26 375 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cosmoz 08  
                      Startad av Detanvändarnamnetanvändsredan, 2015-01-28, 13:39
                      134 svar
                      29 658 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      112 svar
                      22 935 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Johaan
                      av Johaan
                       
                      Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                      23 svar
                      3 553 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Startad av Young Waterfoot, 2023-04-27, 14:00
                      22 svar
                      1 373 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X