Sporting.se? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sporting.se?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #81
    Saknar gamla Attitude Baits med affärsidén att importera beten och utrustning från USA som inga andra butiker hade. Det var så kul när Dansken åkte på muskymässorna där och bokstavligen fyllde resväskorna med för svenska marknaden unika beten. När man mer eller mindre övergett den nischen och säljer samma prylar som minst femtioelva andra butiker är det inget som lockar längre.
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

    "If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

    Kommentera


    • #82
      nu var det iofs rätt länge sen ja var in på sporting, men, sist jag var det (mer än ett år sen???) så blev jag;
      *dels, i vanlig ordning, besviken, pga dom inte hade nåt endaste av det jag ville/skulle ha och som enl. sidan skulle finnas
      men
      *fortfarande imponerad över hur pass mycket udda som faktiskt fortfarande finns samt glatt överraskad att dansken hade köpt in ett lass med mer udda nytt som inte kommit ut i butiken än, saker som egentligen skulle varit med på mässor osv men där corona pajjade allt och var ett sjukt hårt bakslag för sporting ekonomiskt, för många andra butiker med såklart...

      så, med coronareferensen som ja kom på i skrivandet så inser jag att det tveklöst är mer än två år sen ja va in sist så, inte direkt färsk info om butiken.

      nu minns jag inte vem de är i tråden som skriver att butiken är för nån som har koll på vad en vill ha... jag tycker nog snarare det är en underbar butik för motsatsen... för, har man inget man egentligen SPECIFIKT vill ha så kan man lätt lalla runt där inne å dricka kaffe å få nåt random köpt ändå, är det istället så att man faktiskt har koll på vad man ska ha så har man säkert redan kollat upp att butiken "har det inne" via hemsida, så åker man då dit med ett klart mål så kan jag nästan GARANTERA att man går därifrån besviken...

      men som sagt, vill man bara ha en underbart härlig skön fortfarande hyfsat "gammeldags" fiskebutik med stök, kaos, ännu en del udda samt gamla prismärkningar som ibland är ren rama knogjärn-i-ansiktet-rånet å ibland får en att känna sig som en smutsig tjuv då betet med den gamla märkningen hos sporting kan gå för en spottstyver ny där inne mot vad samma går för på tradera, då saker ändrats under årens lopp men märkningen aldrig ändrats (nåt jag påtalat för dansken mer än en gång då jag känt mig, på riktitt, som en tjuv om jag hittat nåt klipp, varpå han sagt nåt skönt i stil med att "de e så de ska vara i en butik vi får skylla oss själva och kunden ska kunna hitta riktiga klipp om man har tur och vet")

      så vissa grejer gillar (gillade) jag ändå med sporting men, lagersaldot och kundkontakt annat än i fysisk butik är ju tyvärr pinsamt...

      lät intressant dock om/när det är snack om utförsäljning av vissa delar? det har jag helt missat, inte konstigt då jag inte varit in där som sagt på bra länge... men skulle ju då kunna va läge att köpa på sig lite om t ex flugbindning och mete ska bort???

      tråkigt att dansken haft hälsoproblem så man får hoppas han får det bättre å lugnare om/när eventuellt ägarbyte?
      https://www.facebook.com/OKspinners/

      Kommentera


      • #83
        Jag ger en rejäl tumme ned till Sporting för en otroligt dålig kundservice. Lade en beställning på eftermiddagen, nu i måndags på ett par beten som de forfarande inte har skickat. Har iallafall inte fått någon leveransbekräftelse, eller att någon försändelse från Sporting dykt upp i ”paket-apparna”. Inget svar på telefon eller mail gällande saken heller!
        Det komiska är att jag på torsdagen förra veckan, beställde saker från Tacklewarehouse i USA, vars saker kom fram idag (fredag). Kunde aldrig tro att ett paket som ligger drygt 10 mil ifrån mig, skulle ta längre tid att levereras, om det ens kommer göra det, än ett paket från det stora landet i väster.

        Sporting verkar dessutom lägga mer krut och tid på att lägga upp diverse inlägg / reklam på deras media plattformar, än att vara kunder tillmötesgående.
        Senast ändrad av MFEGFT; 2022-11-25, 16:12.

        Kommentera


        • #84
          Om jag förstår det hela rätt kommer Dansken köra vidare med bara webb-butik under sporting.se och där satsa på enbart predator-fiske, lite som Attitude Baits alltså. Medan Emil och Linus kommer ta över butiken helt, oklart om dom då också kommer gå under namnet Sporting eller köper dom ut butiken och blir helt fristående från Sporting?

          Kommentera


          • #85
            Ursprungligen postat av MFEGFT Visa inlägg
            Jag ger en rejäl tumme ned till Sporting för en otroligt dålig kundservice. Lade en beställning på eftermiddagen, nu i måndags på ett par beten som de forfarande inte har skickat. Har iallafall inte fått någon leveransbekräftelse, eller att någon försändelse från Sporting dykt upp i ”paket-apparna”. Inget svar på telefon eller mail gällande saken heller!
            Det komiska är att jag på torsdagen förra veckan, beställde saker från Tacklewarehouse i USA, vars saker kom fram idag (fredag). Kunde aldrig tro att ett paket som ligger drygt 10 mil ifrån mig, skulle ta längre tid att levereras, om det ens kommer göra det, än ett paket från det stora landet i väster.

            Sporting verkar dessutom lägga mer krut och tid på att lägga upp diverse inlägg / reklam på deras media plattformar, än att vara kunder tillmötesgående.
            Tyvärr rätt vanligt. Handlar mycket från alla möjliga firmor världen över och det är inte sällan att det går snabbare från Japan, Nya Zeeland, USA osv än från butiker i Sverige.

            Kommentera


            • #86
              Jag har beställt från sporting dock har jag fått paketet men det saknas ett par saker och som sagt helt omöjligt att få tag på dom
              kommer aldrig mer att beställa därifrån sjukt dålig kundservice

              Kommentera


              • #87
                Har slutat handla där fastän jag jobbar o bor strax utanför Örebro.
                Dryga o hälsar knappt när man kommer in, kanske är skillnad om man är sportfiskekändis.
                aldrig nån som kommer fram o frågar om man vill ha hjälp när man går o tittar o klämmer på spön mm
                Till skillnad mod Jaktia på andra sidan gatan.
                alltid hjälpsamma o trevliga.

                Kommentera


                • #88

                  Kommentera


                  • #89
                    Vad jag har hört så har två unga killar som jobbade på sporting sen innan köpt ut dansken(dvs före detta ägaren). Därav har de tagit över butiken men kommer driva den under ett annat namn "sportfiskearenan". Dansken kommer fortfarande köra sporting men endast på webben antar att den webbutiken kommer bli lite mer nischad och sälja lite mer import grejer men är inte säker.

                    Kommentera


                    • #90
                      Jag har hört att det är Linus Ericksson som tar över, men som redan skrivits i tråden, under ett nytt namn.
                      Bara ett kast till..

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                      99 svar
                      26 375 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cosmoz 08  
                      Startad av Detanvändarnamnetanvändsredan, 2015-01-28, 13:39
                      134 svar
                      29 659 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      112 svar
                      22 936 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Johaan
                      av Johaan
                       
                      Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                      23 svar
                      3 553 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Startad av Young Waterfoot, 2023-04-27, 14:00
                      22 svar
                      1 373 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X