Ursprungligen postat av senzitivity
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Blir det och fynda något speciellt under Black Friday?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Hugo H Visa inlägg
Det märks och du kommer definitivt uppleva rullen som långsammare om du sen tidigare är van vid en HG eler XG modell
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Nu har jag inspekterat den noga och suttit och vevat en stund. Nu känns den lenare. Antagligen så behövde man veva in fettet lite. Knappen till låset på luckan känns inte så gedigen. Gaveln känns plastig och finishen inte den bästa. Har jämfört med mina daiwor och shimanos bland annat några jdm rullar och helt ärligt så hittar jag imperfektioner på alla rullar. Men om jag hittar 1-3 ställen med dålig finish på dom rullarna så har zenon cirka 10.
Till det positiva så är den liten och pallmar väldigt skönt med mitt megabass levante. Får se hur den känns på vattnet om jag vågar behålla den :-)
Av alla rullar på bilden så har min gamla Aurora från 2009 bäst finish och känns mest gedigen.
- 2 gillar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hugo H Visa inlägg
Fina rullar! blir nog svårt att bli nöjd med abu:n om du jämför med dina daiwor och shimanos
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Det där beror på. Gamla generationen Abu-rullar är faktiskt riktigt trevliga. Gamla Premier, Aurora, MGX, MGXtreme och LTZ är riktigt riktigt trevliga.
Kommentera
-
Det där beror på. Gamla generationen Abu-rullar är faktiskt riktigt trevliga. Gamla Premier, Aurora, MGX, MGXtreme och LTZ är riktigt riktigt trevliga.
- 1 gilla
Kommentera
-
Ibland kan saker låta och kännas annorlunda med påspload lina och när man är ute på vattnet.Senast ändrad av Alman; 2022-12-01, 18:39.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Något som stör mig enormt med zenon är att centrufigal bromsen skramlar. Har provjerkat med rullen hemma och bromsarmarna skramlar emot bromsplattan. Var det samma med dom gamla rullarna? Det kanske inte är så farlig när man spolar på lina.
Ibland kan saker låta och kännas annorlunda med påspload lina och när man är ute på vattnet.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inläggLägger upp en bild på den usla finishen. Vad tycker ni, är det acceptabelt?
Och det finns cirka 10 ställen till med lufbublar och dålig lackering i kanter. Kan lägga upp fler bilder om någon misstror.
Jag hade skickat tillbaka den.
- 1 gilla
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Klykor?av NilaAnvändes även under den isfria säsongen....1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2023-02-19, 11:13 -
-
av EnglundHej.
Nybörjare på fiske.
Jag fick lite grejor av en vän, angeldon och lite annat smått och...1 Foto-
2023-02-19, 08:30 -
-
Passat på att utöka större beten främst nu under black friday och övrig höstrea. Dessa större beten...2 Foton
-
2022-12-27, 14:34 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av KimMalmberg, 2004-04-19, 15:26
|
34 svar
7 439 visningar
0 gillar