Blir det och fynda något speciellt under Black Friday? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blir det och fynda något speciellt under Black Friday?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #81
    Det där är inte acceptabelt, det är ju ingen noname lågbudgetrulle….

    Kommentera


    • #82
      Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

      Jag känner inte igen fenomenet. Jag har hört talas om det, men det har aldrig varit märkbart på dem IVCB-6 bromsar jag hanterat.
      Är det inte IVCB-4 i Zenon? IVCB-6, "L" förvisso, var det knepigaste bromssystemet jag ägt (Revo IKE multi 8.0:1). Säkert uppdaterat vid det här laget med samma namn?

      Kommentera


      • #83
        Ursprungligen postat av senzitivity Visa inlägg

        Är det inte IVCB-4 i Zenon? IVCB-6, "L" förvisso, var det knepigaste bromssystemet jag ägt (Revo IKE multi 8.0:1). Säkert uppdaterat vid det här laget med samma namn?
        Japp IVBC-4 i Zenon.

        Kommentera


        • #84
          Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

          Japp IVBC-4 i Zenon.
          Jaså. Då missminde jag mig. Får ta och kika på ifall någon av de Zenon som kommer hem till butiken jag jobbar på gör något liknande.

          Kommentera


          • #85
            Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
            Lägger upp en bild på den usla finishen. Vad tycker ni, är det acceptabelt?

            Och det finns cirka 10 ställen till med lufbublar och dålig lackering i kanter. Kan lägga upp fler bilder om någon misstror.
            Ska du fiska med den eller bara ha den på hyllan tillsammans med de andra? Jag menar har det någon betydelse för funktionen? Ett alternativ är väl ett lite prisavdrag.

            Kommentera


            • #86
              Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg

              Ska du fiska med den eller bara ha den på hyllan tillsammans med de andra? Jag menar har det någon betydelse för funktionen? Ett alternativ är väl ett lite prisavdrag.
              Nejdå. Alla mina rullar som står i vitrinskåpet fiskas med. Även mina riktigt gamla ambor som var ofiskade när jag köpte dom :-)

              Men självklart har det ingen betydelse för funktionen. Men det stör mig att en rulle i den prisklassen har finish som en 500 kr Kina rulle. Älskar rundgavlade ambassadeurer men Abu's lågprofilare verkar fan nått ett nytt lågvattenmärke. Har läst i en del kommentarsfält på tuben att även dom har haft problem med zenons finish. Och då är det folk i staterna som betalat uppemot 480 dollar för sina zenon rullar och fått riktiga Quasimodo exemplar.

              Med det sagt så är rullen sjukt lätt, riktigt skön i handen och vad jag förstår ska vara en kastkannon. Synd bara att det ser ut som en tre åring har gått loss på den ;-)

              Kommentera


              • #87
                Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg

                Ska du fiska med den eller bara ha den på hyllan tillsammans med de andra? Jag menar har det någon betydelse för funktionen? Ett alternativ är väl ett lite prisavdrag.
                Om jag hade fått välja det mest uttjatade försök till förlöjligande jag hört som entusiast, måste det vara ”praktikerns” kommentar om rullen/spöets enda egentliga och viktiga egenskap, funktionen att fånga fisk.
                Senast ändrad av senzitivity; 2022-12-02, 00:26.

                Kommentera


                • #88
                  Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                  Nejdå. Alla mina rullar som står i vitrinskåpet fiskas med. Även mina riktigt gamla ambor som var ofiskade när jag köpte dom :-)

                  Men självklart har det ingen betydelse för funktionen. Men det stör mig att en rulle i den prisklassen har finish som en 500 kr Kina rulle. Älskar rundgavlade ambassadeurer men Abu's lågprofilare verkar fan nått ett nytt lågvattenmärke.
                  Såååå det du säger är att de rullar som tillverkas i kina är som s.k "kina-rullar".

                  På det lilla jag sett på den bilden hade jag personligen inte brytt mig ett dyft.
                  Mina rullar är i toppskick mekaniskt, men kan se ut som stryk
                  Lite som med mina bilar, helt ärligt åker jag hellre ifrån en super-polerad Nissan 370 i min gamla S70 som ser ut som ett troll men går perfekt än att det ser bra ut och är skrot.

                  När priser ska gå ner får något stryka på foten, i detta fallet kanske finish - OM NU SÅ ÄR FALLET... ska tilläggas.
                  Men det kan man tycka säger sig självt.
                  Många grejer man köper idag är tillverkat i Kina utan problem. Men med det sagt kan man få ett måndags-ex.
                  Trodde heller aldrig att det skulle bli en "Offer-kofta-tråd"


                  OT då... jodå, blev lite grejer, mest kläder för fisket. Ull-tröjor, nya kängor och lite småplock.

                  Kommentera


                  • #89
                    Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg


                    När priser ska gå ner får något stryka på foten, i detta fallet kanske finish
                    ner? det är en plastrulle för 4000 spänn xD

                    Kommentera


                    • #90
                      Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

                      ner? det är en plastrulle för 4000 spänn xD

                      Ja fy, tänk om den varit i annan plast, 8000 minst... hujeda mig... ^^

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 576 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 590 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 331 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X