Min mor er på sin andre CX-5, så den bilen kjenner jeg godt men husker ikke forbruket. Den første var bensin, den nye diesel og begge med automat. Jeg kjører ikke manuell kasse hvis jeg kan unngå det. Jeg tar heller ikke trappene når det er heis...
De første CX-5 har endel tekniske problemer og en og annen mekanisk feil. De senere er det så vidt meg bekjent lite feil på. Som dragbil er den helt grei, men ikke førstevalget på dårlige ramper. Den har også lavere tillatt totalvekt enn feks X3, dog bør den ikke ha problemer med slep under 1500kg som vi snakker om her. Den takler fint min på 1350kg, selv om Teriosen faktisk drar bedre opp den bratteste bakken på hytta men det har nok med permanent 4WD og veldig lett 1. gir å gjøre på Teriosen. Den bakken er forresten fin å teste 4WD med slep i når man en sjelden gang får tak i demobiler med krok.
Audi/VW/Skoda med 4WD og automat skal jeg ikke ha. Q5 er en av få biler jeg har prestert å kjøre meg fast med, jeg måtte hente traktoren (Teriosen) for å komme løs. Det var med 2 liters diesel og båten i nevnte bakke.

De første CX-5 har endel tekniske problemer og en og annen mekanisk feil. De senere er det så vidt meg bekjent lite feil på. Som dragbil er den helt grei, men ikke førstevalget på dårlige ramper. Den har også lavere tillatt totalvekt enn feks X3, dog bør den ikke ha problemer med slep under 1500kg som vi snakker om her. Den takler fint min på 1350kg, selv om Teriosen faktisk drar bedre opp den bratteste bakken på hytta men det har nok med permanent 4WD og veldig lett 1. gir å gjøre på Teriosen. Den bakken er forresten fin å teste 4WD med slep i når man en sjelden gang får tak i demobiler med krok.

Audi/VW/Skoda med 4WD og automat skal jeg ikke ha. Q5 er en av få biler jeg har prestert å kjøre meg fast med, jeg måtte hente traktoren (Teriosen) for å komme løs. Det var med 2 liters diesel og båten i nevnte bakke.
Kommentera