Ursprungligen postat av anteman
Visa inlägg
Så en diesel blir det helt klart.
Nyare än -08 helt klart.
Om det sen blir en större 4x4 eller en liten SUV beror på vad jag beslutar om att ha en liten vardagsbil. Har ganska nära till jobb (1,5 mil) men det kostar att småköra, kallstarter är dyra och sliter på bilen så jag vill helst inte pendla med stor bil.
Det finns många tänkbara dragbilar att välja på... Blir att provköra olika alternativ och kolla utrymmen för att se om vi får plats.
Sist men inte minst ska man ju trivas i bilen och den skall vara någorlunda kul att köra och ha en viss komfort särskiljt viktig när man har semester.
Driftsäkerhet är ju en viktig punkt men jag har ganska bra koll på vad som skall och kan fixas. Många bilar (tex Disco 3an) får oförtjänt dålig kritig. Denna typ av bilar rutinservas ju i regel bara och ägs oftast av personer som inte vet ett skatt om maskiner (hemmafruar och fotbollsspelare). De flesta stora verkstäderna går inte igenom känsliga punkter eller kollar efter fel som är välkända men Discon är hyfsat lättmekad så sånt får man kolla själv och det gäller ju alla beg bilar man köper som rullat runt 15000 mil.
Jag har fått fram en hel del matnyttigt såhärlångt som jag inte visste innan på denna tråden så tack allhop!!
/Gustav
Kommentera