Den stora tråden om finesse abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den stora tråden om finesse abborre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

    Funkar väl om man har ett bra spö som laddar fint och tunn lina. Svåra tycker jag är när det blir motvind.
    Jag kastar den med ett Megabass Levante F4-68LV. Det laddar helt okej med det betet. Jag kör 0,30 nylon. Bantam kastar väldigt bra ihop med lite grövre spön och nylonlina.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

      Jag kastar den med ett Megabass Levante F4-68LV. Det laddar helt okej med det betet. Jag kör 0,30 nylon. Bantam kastar väldigt bra ihop med lite grövre spön och nylonlina.
      Jag har exakt likadant Levante, men tycker det slutar ladda runt 8 gram. Ska inte ta från dig din uppfattning för vi upplever på olika sätt. Ska testkasta runt 4 gram nästa gång det är dags att komma ut. Har en Zillion och 10ibs FC på så får se hur det går. För övrigt är den Levanten ett väldigt trevligt spö som både funkar till cranks och jerkbaits.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

        Jag har exakt likadant Levante, men tycker det slutar ladda runt 8 gram. Ska inte ta från dig din uppfattning för vi upplever på olika sätt. Ska testkasta runt 4 gram nästa gång det är dags att komma ut. Har en Zillion och 10ibs FC på så får se hur det går. För övrigt är den Levanten ett väldigt trevligt spö som både funkar till cranks och jerkbaits.
        Jag kan kasta ner till ca 5 g med min Zillion SV TW 1000 (nyaste versionen), men jag upplever att Bantamen kastar bättre med 4 g beten. Levantet laddar inte världsbäst med 4 g, men det kastar fortfarande långt med betet, utan att det går i sidled. Men intressant att våra upplevelser skiljer sig. Jag instämmer, spöet är riktigt trevligt och förhållandevis allround till hårdbeten. Personligen använder jag det nästan bara till crankbaits, bladebaits och lipless crankbaits.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

          Jag kan kasta ner till ca 5 g med min Zillion SV TW 1000 (nyaste versionen), men jag upplever att Bantamen kastar bättre med 4 g beten. Levantet laddar inte världsbäst med 4 g, men det kastar fortfarande långt med betet, utan att det går i sidled. Men intressant att våra upplevelser skiljer sig. Jag instämmer, spöet är riktigt trevligt och förhållandevis allround till hårdbeten. Personligen använder jag det nästan bara till crankbaits, bladebaits och lipless crankbaits.
          Vi är alla individer och har olika preferenser så kanske inte så konstigt egentligen. Men att att vi är överens om att det är ett mycket trevligt spö är alltid nåt. Jag har för övrigt gamla Zillion sv tw 1016 på mitt men den rullen är jag fortfarande nöjd med. Har faktiskt inte kört mycket lipless cranks eller bladebaits på det spöt, så det ska jag faktiskt testa.

          Kommentera


          • Vilka storlekar kör ni med Ned jiggskallar? Är det typ samma som vad vanliga jiggar?

            Ska iväg imorgon och köpa lite nya jiggar, tyvärr så har inte så stort utbud..har redan Savage Gear Salamander tror är 7,5 cm någon så tipsade om storlek 2 ,
            Gäller samma storlek om det är offset krokar?

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av neo333 Visa inlägg
              Vilka storlekar kör ni med Ned jiggskallar? Är det typ samma som vad vanliga jiggar?

              Ska iväg imorgon och köpa lite nya jiggar, tyvärr så har inte så stort utbud..har redan Savage Gear Salamander tror är 7,5 cm någon så tipsade om storlek 2 ,
              Gäller samma storlek om det är offset krokar?
              Personligen kastar jag runt 1.5 grams skalle. Blir det djupt kan jag gå till 5 gram. Men oftast 1.5-3.4g. krokstorlek #2-#4. Finns dåligt med utbud i Sverige så jag dammsugar kinamarknaden och japanska marknaden.

              Kommentera


              • Kolla https://www.borrebutiken.se/sv/tillb...=g-name-a-48-2, jag kör Z-man shroomz.

                Kommentera


                • 50 st för 192 spänn från Aliexpress. Ca 3.80:- styck så törs man fiska runt strukturer och fallna träd utan att oroas för förlorade beten som kostar skjortan.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg
                    50 st för 192 spänn från Aliexpress. Ca 3.80:- styck så törs man fiska runt strukturer och fallna träd utan att oroas för förlorade beten som kostar skjortan.
                    Jag är mest rädd för allt tidsödande krångel med att knyta om så jag undviker sådana ställen ändå, eller går för offsetriggat.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

                      Personligen kastar jag runt 1.5 grams skalle. Blir det djupt kan jag gå till 5 gram. Men oftast 1.5-3.4g. krokstorlek #2-#4. Finns dåligt med utbud i Sverige så jag dammsugar kinamarknaden och japanska marknaden.

                      okej. hur lång är leveranstiden? om man beställer ifrån kina?

                      jag vet att dom ska ha en del savage gear, Westin och Daiwa jiggar I butiken. Så får se vad dom har.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 190 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 239 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 497 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      52 svar
                      12 412 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      710 svar
                      59 717 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Daiwox
                      av Daiwox
                       
                      Arbetar...
                      X