Visst är det jobbigt!...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Min 5601 Predator
Collapse
X
-
Som fan!Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
Visst är det jobbigt!...
För att återgå till topic om smörjning har jag börjat experimentera med tungsten disulfid i jakten på perfekt tune. Hittills är jag jävligt imponerad men det är ett helvete att jobba med...
Kommentera
-
En flaska TG's rymmer 30ml och en ml är ca 20 droppar. Smörjer du två lager med en droppe fyra gånger om året räcker den (förutsatt att du inte dräller) i 75 år. En ganska billig investering alltsåUrsprungligen postat av ElCamino Visa inläggLåter avancerat!Själv tänker jag prova ut en annan olja ordentligt i vår.79:- för en nubbe rullolja har gjort att man försöker hitta på något...
Kommentera
-
Jo jag vet..:-)Men kul att prova något nytt.Om man jämför med tex motorsport så finns det ett jäkla utbud på smörjmedel.Men till det vi pysslar med?3-4 olika?Varav de allra flesta här använder Yellow Label skulle jag tro.Tråkigt tycker jag iaf.Snart kommer ElCaminos Ultraoil för 69:- :-D
Kommentera
-
Äh, jag har nog en 8-9 sorters oljor och är ständigt på jakt efter nya lovande smörjor. Om ElCamino ultraoil är bra lägger jag gärna in en beställning. Består det av gammal motorolja från en V8:a fortsätter jag dock heller med Daiwa Tournament Oil eller Hedgehog Microsphere Oil :PUrsprungligen postat av ElCamino Visa inläggJo jag vet..:-)Men kul att prova något nytt.Om man jämför med tex motorsport så finns det ett jäkla utbud på smörjmedel.Men till det vi pysslar med?3-4 olika?Varav de allra flesta här använder Yellow Label skulle jag tro.Tråkigt tycker jag iaf.Snart kommer ElCaminos Ultraoil för 69:- :-D
Kommentera
-
Äh,bara fjantiga namn!Och förövrigt tror jag att V8:orna i NHRA ProStock har det absolut senasre när det gäller oljor.SAE 0W2 och liknande :-)Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggÄh, jag har nog en 8-9 sorters oljor och är ständigt på jakt efter nya lovande smörjor. Om ElCamino ultraoil är bra lägger jag gärna in en beställning. Består det av gammal motorolja från en V8:a fortsätter jag dock heller med Daiwa Tournament Oil eller Hedgehog Microsphere Oil :P
Kommentera
-
Till trådskaparen;Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggDenna guide är bra http://www.fiskesnack.com/forum/show...-en-livskamrat
Som jag misstänkte så skrivs det många inlägg i tråden!
Jag känner mig manad att lyfta upp det Månsson skrev en gång till..
Mookis guider och även den M länkar till är inte bara "bra", det är....ja jag har svårt att finna ord....ett mästerverk!
Om du verkligen vill ha en guidning i demontage, tips på "ingrepp", smörjning och ihopsättning så FÅR DU INTE MISSA DEN HÄR GUIDEN!!!
Det här är som sagt inte den enda guiden Mooki gjort och det arbetet han lagt ner för att underlätta för andra.....ja, respekt är en underskattning!
Vill du ha en beskrivnig på en "enklare" service så kolla Wreckbenders tråd;
Sedan ett tips, börja aldrig fundera på att trimma rullen, byta lager, spole....kullagrad vev, osv..
Det är starkt vanebildande och fastnar du i det träsket så finns det bara ett sätt att bli av med "demonerna" och det är att köpa prylarna....fast det är oftast värt det!
Lycka till!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 354 svar
279 418 visningar