Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Här kommer det några svar:
    1) Inga problem. Men det gäller att komma ihåg det, för att det kan gå lite fort fort ibland framför allt när man fiskar med wobblers eller spinnare. Jag jiggar väldigt mkt och då passar utväxlingen perfekt till det! Rullen funkar kanon till havsöring med tanke på alla features rullen kommer med. Det jag märkte är att huvuddrevet är enormt och det är kanske därför rullen har bra mkt mer kraft än vad man kan tro, med tanke på den höga utväxlingen.
    2) Det är en 100 DC , dvs närmare 100 standard shimano storlek. På min har jag 110 meter 0.15 suffix 832.

    //T
    Senast ändrad av tonyex; 2014-08-25, 07:19.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av trigger Visa inlägg
      Ni som har köpt shimano exsence dc.

      1. Hur upplever ni att fiska med den höga utväxlingen på rullen?

      2. Vilken shimano storlek är det på rullen?
      1. Tycker det är jätteskönt med utväxlingen. Det går alltid att veva långsammare men jobbigt om man får veva som en idiot för att få tempo på betet.
      Senast ändrad av index; 2014-08-24, 22:27.

      Kommentera


      • Allt utom lite grövre spinnerbaits funkar utmärkt men som tonyex sa - håll koll på invevningsfarten, speciellt om du som jag skiftar mellan 1:5,2- 1:8,0 under passet. Till traditionellt jiggande efter botten uppskattar jag hög utväxling.

        Kommentera


        • Så samman fattat en perfekt rulle för fiske efter abborre med metoderna jigg och popper där det är en fördel med snabbare utväxling samt havs öring pga utväxlingen och hjälpen av dcn i vind samt en mysig sise på ca 100 .

          1. Ni som beställt rullen från japantakle blir det nå extra utgifter förutom jptkls pris plus frakt innan den är hemma?
          Jag bor i finland så jag vet att det brukar va dyrt att ta paket hit speciellt när det ska ut till lilla åland till på det.
          Därför tänkte jag beställa den till en kompis i grisslehamn roslagen ist om det är smidigare och hämta ut den där.

          2. När man beställer spön på internet brukar dom packa dom bra eller får man skicka tillbaka efter nytt ofta?
          Tänkte om man sku våga sig på att beställa spö typ från takle warehouse, kina eller någon annan site och hur är det med extra utgifter på det?

          Mvh Ronny

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av trigger Visa inlägg
            Så samman fattat en perfekt rulle för fiske efter abborre med metoderna jigg och popper där det är en fördel med snabbare utväxling samt havs öring pga utväxlingen och hjälpen av dcn i vind samt en mysig sise på ca 100 .

            1. Ni som beställt rullen från japantakle blir det nå extra utgifter förutom jptkls pris plus frakt innan den är hemma?
            Jag bor i finland så jag vet att det brukar va dyrt att ta paket hit speciellt när det ska ut till lilla åland till på det.
            Därför tänkte jag beställa den till en kompis i grisslehamn roslagen ist om det är smidigare och hämta ut den där.

            2. När man beställer spön på internet brukar dom packa dom bra eller får man skicka tillbaka efter nytt ofta?
            Tänkte om man sku våga sig på att beställa spö typ från takle warehouse, kina eller någon annan site och hur är det med extra utgifter på det?

            Mvh Ronny
            Köpt spön från tacklewarehouse och de har kommit välpacketerade.
            Aldrig behövt reklamera.
            Senast ändrad av index; 2014-08-26, 15:58.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av trigger Visa inlägg
              Så samman fattat en perfekt rulle för fiske efter abborre med metoderna jigg och popper där det är en fördel med snabbare utväxling samt havs öring pga utväxlingen och hjälpen av dcn i vind samt en mysig sise på ca 100 .

              1. Ni som beställt rullen från japantakle blir det nå extra utgifter förutom jptkls pris plus frakt innan den är hemma?
              Jag bor i finland så jag vet att det brukar va dyrt att ta paket hit speciellt när det ska ut till lilla åland till på det.
              Därför tänkte jag beställa den till en kompis i grisslehamn roslagen ist om det är smidigare och hämta ut den där.

              2. När man beställer spön på internet brukar dom packa dom bra eller får man skicka tillbaka efter nytt ofta?
              Tänkte om man sku våga sig på att beställa spö typ från takle warehouse, kina eller någon annan site och hur är det med extra utgifter på det?

              Mvh Ronny


              Du kan alltid mejla och fråga vad frakten går på. Jag betala $25 för frakt till Sverige och fram till dörren. Tog 2 dagar.
              Betalade inget utöver priset på rullen+frakt.

              Kommentera


              • Japantackle är att lita på. Du har PM. //T

                Kommentera


                • Beställde lite smått och gott från Aliexpress alldeles nyss... Blev 40st Jigghuvuden i vikterna: 3,5g, 5g, 7g och 10g för ca 16$. Eftersom det är så jäkla dyrt med jigghuvuden här i Sverige så beställde jag ytterligare ett parti med jigghuvuden för att vara säker på att jag inte kommer att behöva köpa några fler. Den här gången blev det 44st, fast med ett fiskliknande utseende! Kostade mig ynka 11$ ungefär.. Beställde även superfina beteslås i 2 olika storlekar. 200st för ca 7$!

                  Jigghuvud 1: http://m.aliexpress.com/item/1795855...bilesitedetail

                  Jigghuvud 2: http://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B00H...&robot_redir=1

                  Beteslås: http://m.aliexpress.com/item/5395692...bilesitedetail
                  Senast ändrad av Kingsfield; 2014-08-28, 20:25.
                  [FONT=Century Gothic] Gilla Team JoMa på Facebook! https://www.facebook.com/teamjomafishing/[/FONT]
                  Länk till fiskeblogg: https://teamjomafiske.se

                  Kommentera


                  • En sådan här sitter jag och väntar på nu :-)
                    Ska bli intressant att prova, då den ska kunna utmana de bästa. Strl 7
                    Bifogade filer

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Abborrgäddan Visa inlägg
                      En sådan här sitter jag och väntar på nu :-)
                      Ska bli intressant att prova, då den ska kunna utmana de bästa. Strl 7
                      Precis lagom ful-snygg:-)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 575 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 366 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 340 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 280 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X