Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Då så... Hedgehog AIR-lager i och 10lb Power Pro S8S på spolen. Mer än lovligt sugen att dra ut och testa, får hoppas på lite tid till det i helgen.
-
Nu är jag inte med alls.Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggInte för att vara näsvis men om det du menar att rullen har klickljud, innebär det tickande slirbroms. I så fall vill jag informera att min Ultra Mag 1 från anno 1986 är utrustad med exakt det, så det ska Shimano INTE få credit för...
/H
Vi alla vet att tickande slirbroms (klickljud) har använts i flera decennier av flera fiskerulltillverkare. Det är bara att det är ju så skönt att denna fiskerulle har det!
//TSenast ändrad av tonyex; 2013-11-24, 22:27.
Lämna en kommentar:
-
Inte för att vara näsvis men om det du menar att rullen har klickljud, innebär det tickande slirbroms. I så fall vill jag informera att min Ultra Mag 1 från anno 1986 är utrustad med exakt det, så det ska Shimano INTE få credit för...Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggHär postar jag lite bilder på min nya rulle oxå kallad "The black beast" eller "Aix sense"
Jag förstår nu varför den är så hyllad på andra sidan av Atlanten: fullpackad med den senaste tekniken, iDC+, X-Ship, stilren design med fantastiska kastegenskaper och ja, x-ship gör sitt, vilken känsla. Rullen har allt jag vill ha, ok , den har ingen t-wing ( även om linspridaren är konformad) och den är inte rund, men vet ni vad, den har tom klickljud! Det blir intressant att se vad den klarar.
Nu väntar jag bara på mitt nya borre/snipspöt!
[ATTACH=CONFIG]61795[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]61796[/ATTACH]
//T
/H
Lämna en kommentar:
-
Japp, mycket intressant trots stabiliteten
Var ett tag sedan, man var sugen på någon ny rulle. Fast den här hade inte varit fel i arsenalen. Har Coren och skönare lågprofilare i handen finns inte.
Lämna en kommentar:
-
Mycket intressant läsning.
Det är klockrent när man kan få en sådan recension från någon som vet vad han pratar om!
Mera sådant !
Lämna en kommentar:
-
Senast ändrad av tonyex; 2015-01-24, 22:24.
Lämna en kommentar:
-
Tack MLF.Ursprungligen postat av MFEGFTAhhhh...Black Pearl. Trots "trasiga segel" så lär den gå snabbt med 8.0:1 utväxling

"Black Pearl", hm det låter riktigt bra. Javisst, den 8.0:1 utväxling kommer jag att behöva. Återkommer med en rapport om det.
//T
Lämna en kommentar:
-
Riktigt snyggt med en "nästan helsvart" rulle utan en massa blingbling..som tillverkarna annars gärna lägger sig till med =) !
Lämna en kommentar:
-
Här postar jag lite bilder på min nya rulle oxå kallad "The black beast" eller "Aix sense"
Jag förstår nu varför den är så hyllad på andra sidan av Atlanten: fullpackad med den senaste tekniken, iDC+, X-Ship, stilren design med fantastiska kastegenskaper och ja, x-ship gör sitt, vilken känsla. Rullen har allt jag vill ha, ok , den har ingen t-wing ( även om linspridaren är konformad) och den är inte rund, men vet ni vad, den har tom klickljud! Det blir intressant att se vad den klarar.
Nu väntar jag bara på mitt nya borre/snipspöt!
//TSenast ändrad av tonyex; 2013-11-22, 21:35.
Lämna en kommentar:
-
Dom är inte identiska annat än till yttre form. Annan alu-legering, andra drev och slirbroms samt några extra lager i vevknopparna. Dessutom är plastdelarna av annan kvalitet i Ryogan, något som på Pluton rapporterats ge problem. Alla felrapporter jag sett har varit på plastdelarna i Pluton, inte en enda i Ryoga. Pluton blev också ganska kortlivad på marknaden i förhållande till Ryoga som fortfarande är i produktion.Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inläggOk.
Skönt med lite kött på benen. Men visst är plutonen och ryoga identiska? Alltså ryoga 2020 och pluton 2000 är väl samma rulle? Bara att plutonen är för europamarknaden.?
Ja spön blir ju oftast så billigt att huvudvärken över garantin försvinner, håller helt med.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 360 visningar