Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nu ligger en hel drös med rullar under nyheter på Japantackle ;-)

    http://japantackle.com/special.html
    Senast ändrad av Cosmoz 08; 2017-01-16, 07:50.

    Kommentera


    • Måste säga att den nya calcuttan BFS ser riktigt intressant ut dock vet jag inte vad jag skulle använda den till och tror damen här hemma skulle mörda mig om jag köpte ännu en till rulle haha

      Kommentera


      • Kikade på Excence DC men 673 dollar var inte direkt billigt...

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
          Kikade på Excence DC men 673 dollar var inte direkt billigt...
          Lät jättedyrt! Köpte min för ca 30-35 000 Yen 2015... har de blivit så dyra? Den här butiken vet jag inget om men priset verkar rimligt: http://marunouchishop.com/main/shima...xsence_dc.html
          Tänke nästan föreslå den till dig i annat tråd för ditt framtida havsöringsfiske. Jag har min till jiggfiske och visst lättare spinn i Mälaren och har ej prövat den på mitt 9'6" spinnspö för HÖ men hör efter med Tonyex vad den går för till det fisket vet jag... riktigt bra tror jag, dessutom bygger den på en lite äldre men kompetent plattform parat med X-ship - m a o liten men inte pyttig...

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            Lät jättedyrt! Köpte min för ca 30-35 000 Yen 2015... har de blivit så dyra? Den här butiken vet jag inget om men priset verkar rimligt: http://marunouchishop.com/main/shima...xsence_dc.html
            Tänke nästan föreslå den till dig i annat tråd för ditt framtida havsöringsfiske. Jag har min till jiggfiske och visst lättare spinn i Mälaren och har ej prövat den på mitt 9'6" spinnspö för HÖ men hör efter med Tonyex vad den går för till det fisket vet jag... riktigt bra tror jag, dessutom bygger den på en lite äldre men kompetent plattform parat med X-ship - m a o liten men inte pyttig...
            nya exsence dc är byggd på annan plattform...inte samma rulle, du måste byta till nya Anders
            Never let your memories be greater then your dreams...

            I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

            Kommentera


            • byggarn har koll på läget.

              Mer info om den nya Exsence [och bilder] finns här

              Så DC bromsen är ny och det finns säkert något annat de vill ta extra betalt för, fast Antares DC är Shimanos flaggskepp idag när det gäller lp rullar och den kostar en slant.

              12 Exsence DC var en kommersiell succé, men 17 Exsence DC har priset emot sig.

              //T
              Senast ändrad av tonyex; 2017-01-16, 21:41.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                nya exsence dc är byggd på annan plattform...inte samma rulle, du måste byta till nya Anders
                Ha, ha jag är jättenöjd som det är!
                Men det var som sjutton, en ny Exsence! Jag är glad att jag köpte i tid innan den blev så populär att den uppgraderades 100% i pris och några % (?) i prestanda...

                Exsence DC 2012- upplever jag som nästan prisvärd men 670USD för Exsence 2017-... Shimano rider på Exsencevågen tror jag...
                Senast ändrad av anteman; 2017-01-16, 23:36.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                  Ha, ha jag är jättenöjd som det är!
                  Men det var som sjutton, en ny Exsence! Jag är glad att jag köpte i tid innan den blev så populär att den uppgraderades 100% i pris och några % (?) i prestanda...

                  Exsence DC 2012- upplever jag som nästan prisvärd men 670USD för Exsence 2017-... Shimano rider på Exsencevågen tror jag...
                  är benägen hålla med dig....2012:an får duga åt mig med ett tag till...
                  Never let your memories be greater then your dreams...

                  I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                    Ha, ha jag är jättenöjd som det är!
                    Enig med dig!

                    Utv var lite för snabbt i början för vissa tekniker, fast jag har lärt mig att hantera det i efterhand. Det är inget fel på rullenskvalité , min har funkar klanderfritt trots att jag använder den i ganska besvärliga förhållanden.


                    //T

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                      Enig med dig!

                      Utv var lite för snabbt i början för vissa tekniker, fast jag har lärt mig att hantera det i efterhand. Det är inget fel på rullenskvalité , min har funkar klanderfritt trots att jag använder den i ganska besvärliga förhållanden.


                      //T
                      Hur är den kastlängdsmässigt till havsöringsbeten bland dina rullar? Är det den eller en Conquest 200 DC+ jag bör hänga på kustspöt tro?
                      Senast ändrad av anteman; 2017-01-17, 18:20.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 310 svar
                      263 326 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      857 svar
                      139 509 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 848 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 150 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 353 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X