Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Det ska bli grymt kul att få testa det "setet" till våren i Björköfjärden!
    Förslagsvis kring den 9/5 som vi gjorde i våras!

    Kommentera


    • Eftersom polaren inte lyckades med att hitta någon rulle till mig i Tokyo har jag funderat lite på att trimma upp en av mina Revorullar. Tittat på Hedgehogs kullager och de verkar ju riktigt fina men kan inte förstå varför de säljs i 2-pack. Är ju 3 lager som man vill byta, två i ändarna på spolaxeln och ett vid själva spolen. Ni som har trimmat hur har ni gjort? Bara bytt två lager eller köpt till ett extra och bytt alla tre?

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av beachcast Visa inlägg
        Eftersom polaren inte lyckades med att hitta någon rulle till mig i Tokyo har jag funderat lite på att trimma upp en av mina Revorullar. Tittat på Hedgehogs kullager och de verkar ju riktigt fina men kan inte förstå varför de säljs i 2-pack. Är ju 3 lager som man vill byta, två i ändarna på spolaxeln och ett vid själva spolen. Ni som har trimmat hur har ni gjort? Bara bytt två lager eller köpt till ett extra och bytt alla tre?
        Trist med missat inköp, men du har vintern på dig att spana in annat
        Revo kastar bara med två lager, dvs de på spolen och det i gaveln utan vev. Lagret jag gissar du tänker på är för pinjongen och påverkar inte kastegenskaperna. Hedgehogs lager är f---ng awsome!
        ZR-kan jag varmt rekommendera. Tror inte ZRH är öppningsbara i den storleken du ska ha vilket i alla fall jag värdesätter högre än ökad rosttröghet.

        Kommentera


        • Ok tack för svaret! Men det är ZR-lager som du rekommenderar eller? Är ju dem eller AIR som verkade mest aktuella, ska ju ha rullen till drag mellan 7-20g.

          Btw någon som har koll på olika spolar som funkar till Revorullarna? Ha nämligen en Revo S gen2 som jag köpte billigt i Canada och hade tänkt att ge den lite extra kärlek i form av lager och eventuellt ny spole.
          Tänkte om någon av de mer high-end Revorullarna har lättare spolar som man skulle kunna trycka in. För vad jag förstått så har inte Avail någon spole ute nu som funkar till Revo S. Kan ju ha fel och är ju inte helt lätt att tyda deras japanska sida.

          Kommentera


          • Är det så lätta vikter är det så klart BFS eller Air BFS du ska ha. Jag tycker dom presterar lika bra, men Air är tystare och billigare. Är övertygad om att Air klarar mer än angivna 14g, men kastar inte tyngre än 10-12g med rullen jag har dem i så det bygger mer på känsla än erfarenhet.
            Beträffande spolar har jag ingen järnkoll på Revo. Det finns ju rätt många varianter och generationer nu. Japantackle har en bra sammanställning http://www.japantackle.com/Tuning_pa...revo_spool.htm och Grynning kan kanske tipsa om något annars. Han håller koll på revo.

            Kommentera


            • Hmm- det är visst så att de flesta baitcaster trimmas genom att byta två lager. Men just den första Revo S vet jag behöver tre styckna: den på spolaxeln, den i sidoplattan och dessutom den under friktionsbromsen. Det gäller i alla fall Gen 1. Den nya vet jag inte utan att kolla.

              Kommentera


              • Ett lagerbyte i första gen. Revo s gör underverk.Provade min på Gotland när den var ny...Orginallagren gillade inte hårt Höfiske,haha

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
                  Hmm- det är visst så att de flesta baitcaster trimmas genom att byta två lager. Men just den första Revo S vet jag behöver tre styckna: den på spolaxeln, den i sidoplattan och dessutom den under friktionsbromsen. Det gäller i alla fall Gen 1. Den nya vet jag inte utan att kolla.
                  Du har naturligtvis rätt i det. My bad!

                  Kommentera


                  • Någon gång när jag blir stor, då kommer jag att importera ett långt spö från Asien. Jag har ingen koll på utbudet just nu, men det får jag forska i lite framöver. Så, som det är just nu , är jag mkt nöjd med mina jänkarpåkar.

                    I år har det blivit många beställningar från Japan för att min lokala fiskebutik har inte de prylarna jag är ute efter och jag tänkte passa på och meddela att nästa JDM leverans kan bli riktig intressant. Det blir spännande att se om det jag har beställt kommer att uppfylla förväntningarna.

                    //T

                    De senaste veckorna har jag surfat runt på många japanska fiskebloggar och jag har hittat massa nyttigt. Om du är intresserad av kastteknik, då postar jag en youtube video om det. Vem har sagt att japanska samurajer kan inte hantera ett fiskespö?

                    Senast ändrad av tonyex; 2013-12-19, 10:17.

                    Kommentera


                    • Haha vem orkar stå och kasta så där?! Visst kastade han långt men va fan...
                      http://www.reverbnation.com/burnout28

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 873 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 372 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 072 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X